Jump to content
Sign in to follow this  
jaap en Valerie

Hoelang Gescheiden?

Recommended Posts

hoi

 

ligt eraan of je nog meer wil kweken

als ik het goed had begrepen heeft ze net een legsel gehad

als dit de eerste is dan zullen er nog wel volgen

zoals je waarschijnlijk gelezen heb kan een vrouwtje meerdere keren eitjes leggen van een bevruchting

als je ze weer samen zet zou het kunnen dat het mannetje nogal paarlustig is en het vrouwtje niet met rust laat(dit kan tot stress lijden)

weet niet hoe de rest er over denkt?

ik zou zeggen als je niet meer wilt kweken dan deze legsels apart houden

 

wij hebben meerdere vrouwen dus voor ons is het geen probleem want de meeste vrouwtjes kunnen vrij goed samen in een terra zonder dat er gekweekt wordt

de mannen houden wij straks in aparte terra s om onnodige verwondingen of ruzies tevoorkomen

groetjes michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Nou op zich vind ik meerdere legsels niet erg die raak je wel weer kwijt, maar het gaat mij er meer om of het vrouwtje al wel weer zo een legsel aankan. Het is nu 2 weken geleden denk ongeveer. Ik wil ze graag bij elkaar doen, want dat is toch leuker dan appart. Maar me vrouwtje moet daar niet onder gaan lijden. Kunnen ze dan nooit meer bij elkaar als het mannetje er te veel boven op wilt duiken?

 

Groetjes Valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee in principe kun je ze dan alleen bij elkaar zetten

als je wilt dat ze paren

kijk net wat je zegt die jongen raak je wel kwijt en de eieren zou je nog weg kunnen gooien ook

maar je dame word er niet beter van

bedenk wel dat baardagamen op zich erg op zich zelf zijn

die hebben echt geen partner nodig

het is meer dat wij denken alleen is maar alleen

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Valerie,

 

Zoals gbf al zei, als je niet met je baardjes wilt kweken zul

je ze moeten scheiden.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke maar ik heb een terrarium van 120x50x60 en daar hebben we nu een glasplaatje in het midden gezet. Dus ze hebben alle twee 60 cm dat is te klein of niet? En als we er nou een vrouwtje bijnemen kunnen ze dan wel bij elkaar blijven? Maar dan moet er ook weer een groter terrarium komen zeker. Jeetje moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik heb namelijk beide terrariums( halsbanden en baardagamen) in de huiskamer aan de muur hangen. Terrariums zijn precies hetzelfde, dus kan niet de ene in ene groter maken. Dan staat het niet meer mooi. Help please!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi 60 is inderdaad te klein

een vrouw erbij geeft twee problemen

voor drie word je bak eigenlijk weer wat aan de kleine kant en daarbij

al zal je man zn aandacht kunnen verdelen wil een niet zeggen dat hij dit doet ten tweede

zul je dus nog steeds met een zwangere dame blijven zitten die uitgeput kan raken

daarbij is het zeer latsig een dame te vinden

ik zou zeggen apart is de enigste mogelijkheid

sorry snap dat dat niet is wat je wil horen

grtjsssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee inderdaad, maar je bent wel eerlijk. En dat is wat ik wil. Ik moet dus een goede oplossing gaan bedenken hiervoor. Ze mogen elke avond los lopen, en als we erbij zijn mogen ze even samen zijn. Maar het probleem is dat we echt geen ander terrarium kunnen nemen we hebben deze net nieuw gekocht toen we die baardjes overnamen. Even heel wat anders: We hebben ze vanavond voor het eerst in bad gestopt. We hadden in ons bad een randje water laten lopen en daar de baardjes in gezet. Ze gingen echt lekker zwemmen, nou wisten we niet eens dat ze konden zwemmen, hihi. Ze zwemmen net als krokodillen, echt grappig. Volgens mij vonden ze het wel lekker. En natuurlijk nog even peopen in dat half lauwe water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou als ik het zo lees een terrarium voor je mannetje kopen.En ze s'avonds als jullie tijd hebben ze lekker met elkaar los laten lopen kun je er opletten. en het vrouwtje krijgt overdag en s'nachts genoeg rust.

 

Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is het nou juist. We hebben geen plek voor nog zo een groot terrarium. We wonen maar in een klein appartementje en krijgen straks ook nog een terarrium voor die kleine kontekrummels die straks uitkomen. We mogen wel op een boerderij gaan wonen. De hobby gaat echt uit de hand lopen, hihi

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig he dat genieten in bad

ze spartel lekker rond en het is nog goed voor ze ook

pas wel op met zeepresten ;)

hopelijk vind je snel een oplossing voor je baardjes

sterkte ermee

enne verslavend he die baardjes

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jaap en Valerie.

 

Tja ik heb ook wel zitten te denken dat ik op een boederij/ kasteel moet wonen wil ook nog andere dieren dan een baardagaam.En dan nog dat er zoveel mooie baardagamen rondlopen. Ik moet ook uitkijken hoor dat ik zelf niet buiten sta omdat ik als ik een eigenhuis heb te veel dieren heb die lekker binnen zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn inderdaad erg verslavend ja. Dat van die zeepresten is een goede tip. Hartstikke bedankt!!! En ik hoop ook dat we snel een oplossing vinden. Komt het ook wel eens voor dat je een minder graag parend mannetje hebt? Jeetje wat een vragen stel ik he. Maar daarvoor is dit forum toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja we wonen in een 3 kamer appartement en we hebben (zoals ik al eerder heb gezegd) 2 baardagamen, 3 halsbandleguanen, 2 ratten en een hond. En als het aan mij lag wil ik nog veel meer diertjes, maar ja ruimte he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sommige mannetjes luisteren naar de dame sommige dames zeg genwoon het is genoeg geweest het moeilijk is hoe is de jouwe

en ja ga je het uittesten kan het je vrouw dr koppie kosten

en wat tonweya al aangeeft daar is dit forum voor vraag maar raak

sterkte grtjssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga nu even heel bijdehand doen hoor. Maar wat je net zei dat een terarrium van 120x50x60 te klein is voor een trio is dat waar. Op deze site staat namelijk dat je minimaal een terrarium van 100x50x50 moet hebben voor een duo of trio???? Hoe zit dat dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Valerie,

 

De minimale afmeting voor duo of trio is 100x50x50cm, dit staat

inderdaad op onze site.

 

Groter is natuurlijk altijd beter.

 

Maar voor de meeste mensen is ruimte-gebrek het grootste probleem.

 

Zelf werk ik ook veel met de genoemde terrariums, vooral in de

winterperiode.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook aan het denken om een extra terra te maken voor mn mannetje apart te kunnen zetten. Hoe groot moet een terra dan minimaal zijn voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi de maten van de terrariums zijn altijd een discussie punt

de ene zegt dit de ander zegt dat

kijk maar op verschillende site,s er word allemaal wat anders gezegt

maar ik ben van mening en dat vele met mij groter is altijd beter

in duitsland handteren ze een index zoveel malen de kop staart lengte en dat is dan de minimale afmeting

kijk als je niet zulke grote baardjes hebt zal het wel kunnen

maar het is naar mijn mening niet aan te raden

ik zeg dus niet dat het niet kan maar dat groter eigenlijk beter is

sorry als ik het in mn vorige stukje verkeerd geformuleerd hebt

daarbij zijn die maten natuurlijk voor jonge baardjes ideaal

ik denk dat het grootste probleem zou zijn

een dame vinden zeker als je die een beetje van dezelfde lengte wil hebben

mannen in overvloed dame,s zijn lastiger te vinden

en dan is het nog maar de vraag of het klikt en je probleem is opgelost want ze zullen natuurlijk kunnen blijven paren dan blijf je met het probleem zitten en daarbij zit je met het dubbele aantal eieren

en als je die alleemaal uit zou broeden

heb je dus ook meer plek nodig voor de kleintjes

het is dus gewoon een keus die jezelf moet maken

heel veel succes met je beslissing

 

en nicedeem ik denk dat een terra van 80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke nou ik behoorlijk goed antwoord op mijn vragen gehad. Het is nu aan ons om te kijken wat we er aan doen. Wij hebben ze nog maar 4 maanden, maar bij die jongen hadden ze nog niet gepaard. Zijn ze dan nu pas geslachtsrijp? Ze zijn nu ongeveer 2 jaar. Het mannetje is nu 37 cm is dat een goede maat of eigenlijk te klein? Als ik ze soms zie, is die van ons wat aan de kleine kant.

 

Groetjes Valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi 37 cm is inderdaad wat aan de kleine kant

maar ja het zou kunnen dat je baardje jonger is dan jullie is verteld en dat hij dus nog groeit

of ja je hebt kleine en grote mensen dus ook wel kleine en grote baardjes

en ja wat geslachtsrijp zijn betreft

het kan natuurlijk heel goed dat ze bij hem ook al gepaard hebben

dat is alleen te controleren als je hem van bekende koopt

anders is het iemand geloven op zijn woord

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi als hij nog steed groeit kun je er wel vanuit gaan dat het niet klopt hoor

ok dat ze nog iets zouden groeien ok maar met twee jaar nog 3 cm in vier maanden

meestal zijn ze op die leeftijd uitgegroeid

ik denk dat hij jullie gewoon maar wat op de mouw heeft gespeld

maar ja maakt niet uit

een man groeit toch nog wel door al heeft hij gepaard

bij een dame is dit helaas meestal niet zo

hoe groot is jullie dame dan?

grtjsssssssssssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vrouwtje is ook 37cm, maar veel smaller natuurlijk. Hij zal het ons vast verkeerd hebben gezegd. Vind het niet zo erg hoor, want ik vind het belangrijker dat ze gezond zijn. Maar als ze jonger zijn dan ander half paren ze toch nog niet? Zoiets dacht ik ergens gelezen te hebben.

 

Groetjes Valerie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×