Jump to content
Sign in to follow this  
nolfke

Nolfke

Recommended Posts

heb net mijn Japalura Splendida gaan kopen wat een mooie diertjes :) het vroutje is redelijk dik net of ze zwanger is :s

 

 

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi nolfke ;)

 

proficiat met je nieuwe aanwinsten

jij gaat ook behoorlijk snel me dunkt

heb je dan ook nog de nodige info verkregen?

want dit zijn dieren die een tropisch terrarium nodig hebben

heb je dat dan zo vlug voor elkaar gekregen <_<

succes ermee

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey :) neen ik heb er geen fotos van :P ja hoor heb gemakkelijk alles kunnen klaar maken :) nie zoo veel werk :P heb nu 2 wateragamen,python,steppenvaraan,2leguanen,vogelspin en dan nog 2 Japalura Splendida :P

 

 

 

grzzz:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi dat bedoelde jo denk in nu!

weet je wel wat je gekocht hebt,en hoe je er nu mee verder moet!ik ken de diertjes niet,maar hier is een care sheet

http://www.reptielenforum.nl/forums/lofive...php/t25899.html

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi dat bedoelde jo denk in nu!

weet je wel wat je gekocht hebt,en hoe je er nu mee verder moet!ik ken de diertjes niet,maar hier is een care sheet

http://www.reptielenforum.nl/forums/lofive...php/t25899.html

anita

inderdaad dit bedoelde ik

de voorbereiding dient grondig te zijn

deze dieren zijn ook meestal wildvang

en als je nu de bak volledig moet door elkaar halen omdat het toch niet de juiste huisvesting bleek te zijn

gaat dit ten koste van de diertjes zijn

deze dieren hebben dus een tropisch terra nodig waarvan de bodem uit een dikke laag turf, potgrond of bosgrond of dergelijke dient te zijn

deze ondergrond dient zeker hoog genoeg te zijn +/- 20cm om de eventuele eileg

ook dient de bak aangekleed te zijn door veel klimgelegenheid (boomstronken) en (echte)planten en dit alles met een hoge luchtvochtigheid

dus regelmatig sproeien of een sproeiinstallatie is hier op zijn plaats

dit zijn zo zaken die onmiddelijk bij me opkomen, maar dit had je dus eigenlijk allemaal al moeten weten alvorens de dieren aan te schaffen

eitjes van deze soort dienen ook in de broeikas uitgebroed te worden, maar de temperatuur zal denk ik wel lager liggen dan bij bv. de baardagaam aangezien ze uit een ander klimaat komen

maar ik zou zeggen ga eens goed aan het lezen op de link die Anita je gaf

veel succes

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou,

ik heb nog verder nagedacht! je hebt ze net uit de winkel.

kan et zijn dat ze vol met wormen zit:is de ontlasting gecontroleerd?

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

zou je er foto's van kunnen maken. dan kunnen we ook even mee kijken.

 

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi :) hun terarium is goed hoor :) twa gewoon eens vraagen ik zie net eieren zitten in haar buik klein rondjes hoop dat het eitjes zijn :) kzal eens kijken of ze geen wormen hebben :)

 

 

bedank voor al de info :)

 

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal.

 

ik ken de diertjes niet goed maar dit zijn denk ik geen gemakkelijke dieren?..

een laag potgrond van +/- 20 cm door zoek je niet even op eitjes :blink:

 

is het geen optie om een deel van het terra 20 cm diep grond te doen zodat het makkelijker te zoeken is? (hoef je ook niet iedere dag die bak leeg te graven)

 

een mest onderzoekje moet je (vind ik) zeker 1 keer per jaar (liefst 2) en ALTIJD bij nieuwe dieren al vorens je ze in je reptielen kamer plaatst. de kans dat een mee genome ziekte/parasiet zich verspreid is veeel groter! als je het eventjes voor je de dieren in hun officiele terrarium plaatst laat controleren dan heb je zekerheid.

 

er kunnen zo wel een stuk of 10 redenen opgenoemt worden waarom haar buikje opgezwollen is en kleine bobbeltjes zichtbaar zijn en dan dus niet zwangerschap maar andere dingen. <_<

 

ik lees dat je nogal wat dieren hebt :)

heb je ze wel in quarantiane zitten? ze komen uit een winkel en menig reptielen houder kan je de gevolgen van dieren uit een winkel zonder quarantaine periode wel vertellen.

 

ik hoop dat het inderdaad eitjes zijn en dat je goed op ziektes let dat zou heel zonde zijn voor al die mooie beestjes die je al hebt :)

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites
een laag potgrond van +/- 20 cm door zoek je niet even op eitjes  :blink:

 

hoi poema ;)

 

dit hoort er nu eenmaal bij als je een degelijke huisvesting wilt

bovenop de laag grond komt uiteraard mos of bladeren op

dit om de luchtvochtigheid vast te houden

als je met echte planten werkt zet je deze ook beter los in het terra dus rechtstreeks in de grond en dan heb je ook algauw een dikke laag nodig

als het vrouwtje graafneigingen vertoont zul je het wel merken waar ze heeft gegraven, desnoods kan je in deze periode wat witzand erover geen strooien dan zie je het ook

zo een inrichting lijkt mij toch beter en natuurgetrouwer dan een bakje met wat nepplanten en houtschors

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens :lol:

 

was gewoon benieuwd of er ook andere handigheden waren omdat ik namelijk wel heel me terr had moeten door spitten dus gebruikte ik een legbak :) idd niet natuurlijk vergeleken met een hele bodem als graaf bak :D

 

en idd als je een dergelijk dier wilt huisvesten komen er de nodige moeite bij

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×