Jump to content

Recommended Posts

hallo wim,en welkom op het forum

wat een ellende,hopelijk was je er opt ijd bij,idd als het achteruit gaat kan het zo gebeurt zijn met ze!

je verteld niet hoe oud het diertje is!!

ik dwangvoer nooit!haal een insuline spuitje,en vul dat met nutribird 16,als je dat niet hebt neem dan een potje baby fruit hapje,of gecko pap.hou het spuitje boven het neusje en druppel het voorzichtig,ze likken het echt wel op,het is lekker.ik zou het in het terra doen inplaats van op schoot,dat scheelt weer in de stress.

ik ontsmet met een stoom reiniger,maar ja,ik heb geen achterwanden,en zand op de grond.meestal word er met halamid ontsmet,maar je moet het echt goed natmaken,en nog beter uit laten dampen,dat heeft tijd nodig,dus moet je je dieren in een andere terra zetten voor een paar dagen!

als je 2 baardjes hebt moet je nu ook je andere dier laten ontwormen,je hoeft de ontlasting niet nogmaals te laten onderzoekken,maar de kans is groot dat de andere ook vol zit.

sterkte ermee

anita

ps 31 euro is pittig hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita, het baardtje is 8maanden jong en ik heb goede hoop dat het wel goed gaat komen.Om gisteren was het echt helemaal niks met hem.

Hij liep gisterochten nog gewoon door de bak hen en hij had ook nog wat weg gegooit wat ze mestaal doen als je het net heb schoongemaakt en opeens ging hij overgeven en hij viel om en hij kon ook niet meer op de steen klimmen die onder de lamp lig.En zijn baard was ook helemaal zwaart.

 

En vandaag heb die al wat rondgelopen en hij heeft 3,0 ml water op met vitamine D3 er in.En ik moet zeggen dat die hier aardig op reageerd.

 

En de mest onderzoek vond ik ook wel vrij pittig als ik zo de bedragen hier op het forum leest.Maar ja ik moest wel, om je begin aan een beesje dan moet je er ook voor zorgen. ;)

 

gr Wim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wim,

 

Zorg er voor dat je baardje veel drinkt tijdens de medicijnenkuur.

 

Tijdens de medicijnenkuur geen calcium en vitaminen toedienen.

 

Geef ook licht verteerbaar voedsel zoals wasmotlarven en rupsen.

 

Succes, hopelijk komt alles weer goed.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor de info.En ja, er zatten er nog twee bij maar deze zijn nu ook behandelt.En de kosten was alleen de mest onderzoek en dan wil je je niet weten wat we kwijt waren voor de rest, het bezoekje en de medicatie.Maar ja het gaat tensloten om de welzijn van het beesje. :P

 

gr Wim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou even zeggen dat me baartje gister weer voor het eerst weer heeft gegeten. En dat de medicatie goed is aangeslagen.

Hij is nog niet helemaal 100%, maar hij is zekers aan de goed hand. :P

 

En nogmaals bedank voor de tips.

 

groetjes Wim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wim.

Fijn te lezen dat het wat beeter gaat met je baardje.

Hoop dat hij snel weer de oude wordt.

 

knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben blij te horen dat het weer beter gaat met hem..

heb je goed gedaam en baardje zelf ook natuurlijk//

veel plezier nog met hem

groetjes aliena

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

wat een geluk zeg,het diertje heeft een engeltje bij zich hoor.wees er zuinig op,gelukkig dat het weer aan de beterende hand is.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan je wel zeggen ja, dat er een engeltje boven zijn hooft zat.Hier is een foto van hem.Die boven op lig dat is de gene waar het niet zo best me ging.

normal_baardtje2.gif

 

En voor de mensen die nog een fotoalbum willen hebben.Ik heb er nu

Share this post


Link to post
Share on other sites
En voor de mensen die nog een fotoalbum willen hebben.Ik heb er nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje, ik heb hem even bij mijn handtekening geplaatst.

En ik hoop zo een kleinen bijdragen te leveren aan het forum hier.Om jullie doen toch al veel goeds voor de leden.

 

groetjes wim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wim,

 

Wij hebben ons baardje ook moeten dwangvoeren. Koop een blikje gourmet gold kattevoer en spuit dat in het bekje door middel van een spuitje. (Dat was de tip van onze dierenarts.) Er zitten namelijk veel vitaminen en mineralen in.

 

Succes!

 

Groeten,

 

Dees en Roel

 

Ps. 31 euro alleen voor een mestonderzoek is wel erg duur, bij wie ben je geweest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

mooie foto hoor,al zit hij er nog wat zwakjes bij.

maar met alle goede zorgen zou hij toch weer snel aan moetten sterken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Hij is weer helemaal de oude en hij is in een week 31 gram bij gekomen, dus deze meneer is niks mis meer me. :D

 

Dwangvoeren heb ik niet gedaan, ik heb hem alleen water gegeven tegen uitdrogen.Ik heb zoiets als het beesje zo ziek is en je gaat hem nog eens dwangvoeren dat dit gewoon niet te goeden komt voor het beesje.

Om als je alles op een rij zet, hij is ziek je neem hem nog eens me naar de dierenarts en dan nog eens dwangvoeren.Dit zijn dus dingen wat voor zo beesje net teveel kan zijn. ;)

 

Maar wat mij dus nu opval, als hij nu zit te eten dat die niet meer tusen door met zijn bekje open zit.

En voor iederen die kleinen baartjes wil nemen, laat ze aan een spuitje wennen.Om het is echt makelijker om medicatie te geven als ze ziek zijn en het geef het beesje zeker minder stres.

Het wennen aan het spuitje kan je gewoon met het vullen hier van met water. De gene die op de foto onder op lig die eten het spuitje bijna op als ik er me in de bak komt.En dat is best wel een grapig gezicht, ik zal een foto van proberen te maken en dan te plaatsen.

 

ik ben in Rotterdam in het dierenziekenhuis geweest deze is doen die tijd ook op tv geweest.Ze zijn zekers wel goed maar alleen vrij duur.

 

Groetjes Wim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wim,

 

Blij te horen dat het weer goed gaat met het baardje. :rolleyes:

 

En ja wat is duur, het voornaamste is dat het baardje is genezen.

 

Verder heb ik niets dan bewondering voor jou, aangezien dat

je alles over hebt voor je dieren. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi wim ;)

 

Blij te horen dat alles tot een goed eind is gekomen.

Wat je daar zegt over het wennen aan het spuitje klopt en is een goede raad.

Met de goede zorgen van jou en de vrij dure behandeling is je baardje weer helemaal in orde en dat is waar we het voor doen, ja toch :)

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje voor de compliment marc.

 

Wat marc ook al zeg, wat is duur.Je weet als je aan beesten begin dat het altijd geld kost, en als iederen er nou ook zo over denk.Dan zal er ook wat minder dierenleed zijn.Dan maar gewoon een keer minder naar de chinees. :lol:

En jo, daar doen we het zeker allemaal voor.

 

Ik heb de foto's bij de Fotogalerij: De Baardagame gezet.

 

gr wim

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig!

een sucses verhaal hoor,het mag wat kosten,maar wat hebben we toch een geweldige hobby.hier doe je het toch voor!

veel plezier met je diertjes,je blijft toch wel posten he,!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi anita

 

Niet bang zijn hoor :lol: , ik ga echt nog wel meer posten en waar ik kan helpen zal ik zeker helpen ;) .

 

gr wim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is er helemaal boven op gekomen, meneer is gelijk in de groei gegaan.

Hij is van 34 cm naar 39 cm gegaan en zijn gewicht is van 160 gr naar 224 gr gegaan.En dat allemaal in nog geen 3 weken tijd. :)

Dus het gaat weer helemaal top.

 

gr wim

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig hoor,een nieuwe foto zou op z,n plaats zijn :P ,ben benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×