Jump to content
erwin

Arm Kleingeestig Belgie

Recommended Posts

het begind hier in belgie erop te lijken dat ze al wie van dieren houd,als de vijand zien.

 

nu terug een stap terug naar af

 

vanaf nu mogen er geen honden meer verkocht worden in dierenwinkels.

enkele jaren terug had je de honden&kattenmarkt.

deze werd verboden,(al dan niet terecht),en wie deze dieren wilde verkopen,moest investeren in een vaste winkel.

elke reclame werd bij wet verboden,enparticulieren mochten ook niet meer verkopen.

dus de kleine man heefd geen recht meer op zijn vuilbakrashondje,deze moet het nu ook maar doen met de te duur verkochte rashond,die veel mensen niet kunnen betalen

 

ook is er een wetsvoorstel ingediend,om elk beest te verbieden in apartementsgebouwen

 

gaja dacht daar van dat dit het best was voor de beestjes.

(nog nooit zijn zo veel verwaarloosde hondjes uit het oostblok ingevoerd)

 

nu dat hun laaste slag terug is binnengehaald,en de verkoop nog meer aan banden is gelegd,moeten ze terug een nieuw strijdtoneel hebben

(liefst van mensen die niet masaal op straat komen)

(eerdere overtredingen met ilegale schaapslacht worden om deze reden achterwege gelaten(zelfs verboden om de orde niet te verstoren))

 

dus nu maar de reptielen liefhebbers.

zeer zacht zijn ze bezich de openbaare opienie aan het bewerken.

(herkenbare werkwijze van deze vereniging)

 

eerst vinden ze in putje winter slangen in de vrije natuur.

dan vinden ze iemand de meer dan twintig jaar schilpadjes kweekt,en die voorheen 19 jaar een verhunning kreeg,en nu niet meer.

deze worden allemaal in beslag genomen(65 STUKS)

reden er zat er een bij van 25 jaar die ooit is meegebracht van vacantie 20 jaar geleden(voor de wet was aangepast)

 

dan een met enkele gifslangen,en een kaaimannetje(verboden in belgie)

natuurlijk de schuld zijn de buitenlandse beurzen

 

reeds twee weken is de gaja aanval begonnen

met zeker drie voorvallen per week op tv.

 

 

dus woon je in belgie(of bent u nederlander met veel geld die naar belgie wil verhuizen) MAAK DAT UW PAPIEREN IN ORDE ZIJN

 

HUURHUIS:toestemming van huisbezitter nodig(zonder toesteming geen vlarumatest)

eigenaar:geen probleem voor vlarum atest

 

vlarum atest is nodig

 

voor alle zekerheid,aangetekend schrijven aan stads-gemeentebestuur met wat je zitten hebt(aanmeldingsplicht)

 

STEL UZELF IN ORDE,HET KAN U VEEL LEED BESPAREN

 

HOOP DAT ER IEMAND IS HIER DIE DE TE VOLGEN PROCEDUURE KENT,EN ONS HELPT DOOR DEZE PAPIERBERG TE GERAKEN

 

GROETJES

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe kan ik mezelf dna in "orde" brengen? de enigste papieren die ik heb zijnn voor de schildpad. baardagamen, schorpioenen, kevers,... daar heb je tog geen papieren voor nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi erwin.

eenerzijds ben ik het met je eens hoor.maar het is denk ik cultuur van het land.

ik heb jaren in californie gewoont,groote winkels met opelkaar gestapelde kleine glazen hokken waar honden en katten verkocht werden.ik vond het vreselijk.pups op elkaar in een hokje,de ganse dag mensen die al tikkend tegen de ruiten gratis vermaakt diertjes kwamen kijken,en maar tikken tegen de ruiten,verveeldende kids,die maar zeurde totdat de ouders de cc te voorscijn haalde en er maar een mee nam,om vervolgens in de achtertuin gedumt te worden,want binnen kwamen ze echt nooit.als de pups niet verkocht werden na 3 maanden verdwenen ze.hoogwaarschijnlijk naar labs om als proef dieren gebrukt te worden.

helaas denk ik dat dit het zelfde gebeurt in be.dieren worden goed koop aangelevert uit de oostblok landen,ik denk bij de brood fok vandaan,ook deze dieren verdwijnen weer,wie koopt een pup van 5 maanden?die zij niet schattig meer,en verknipt omdat ze zo lang al in de winkel hebben gezeten.en wie koopt er nu een hond of een kat op de markt,ik vond het er maar erg uitzien hoor.het zijn geen aardappels.

hier word door verantwoorde dieren liefhebbers steen en been geklaagd,mensen nemen dieren,wonen op een flatje,en gaan vervolgens de hele dag werken,en de buren blijven achter als de honden de ganse dag janken en de verf van de deur posten afkrabben.

zelf vind ik dus dat de belgen ver vooruit zijn in de wetgeving,het mag hier ook wel wat meer door gevoerd worden.dan kan je dus ook geen water gebonden varaan meer kopen,jammer hoor,maar uiteindelijk gaat het om de dieren,en voor de gewone man is het echt niet mogelijk om zulk dier een waardig bestaan te geven(voorbeeld).

het probleem is dat we zelf wel willen uitmaken wat we doen,maar daar hebben dieren niets aan.helaas zijn de verantwoorde dieren houders er de dupe van,maar zo gaat het altijd!

maar waarom er nog geen strengere controles op beurzen zijn snap ik niet,maar dat is weer een ander verhaal.

groetjes anita

ps,welke papieren zijn niet in orde,ik snap dat je dat niet opt web wil gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan ook missen,maar volgens mijn informatie die ik aan het inwinnen ben ,is voor het houden van reptielen een vlarem atest nodig.

 

daar de baardagaam daar ook ondervald,hebben we dit atest nodig.

 

hoop ook hierop meer informatie te krijgen van de mensen alhier die er beter van op de hoogte zijn.

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik kan ook missen,maar volgens mijn informatie die ik aan het inwinnen ben ,is voor het houden van reptielen een vlarem atest nodig.

 

daar de baardagaam daar ook ondervald,hebben we dit atest nodig.

 

hoop ook hierop meer informatie te krijgen van de mensen alhier die er beter van op de hoogte zijn.

 

groetjes

erwin&sonja

owh zo!

ik zal effe vragen voor je.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi erwin;)

 

zover ik weet heb je een vlarem attest nodig van zodra je 30 dieren en meer bezit

een aanmeldingsplicht is steeds verplicht

en dieren die onder de cites vallen hebben uiteraard de nodige papieren

zoals een overdrachtsverklaring nodig is vanaf cites B

ik zal dit onderwerp wat verder uitpluizen

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb al meermaals gehoord van dat attest enzo. Ik weet het ook niets van maar dacht te weten dat het zou zijn vanaf 30 reptielen.

 

Weet iemand juist hoe het zit?

En dus wil het zeggen dat ik het moet gaan melden op het gemeentehuis dat ik reptielen heb zitten, bedoel je dat met aanmeldingsplicht JDG?

Waarom maken ze het allemaal zo moeilijk? Dat je geen kaaimannen in huis mag halen of cobras weet ik ook wel maar ocharme, wat doet nu een baardagaampje mis?

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke!

dit is wat ik nu weet!

een vlarem is een mileuvergunning die je nodig hebt vanaf 1 dier.ook voor een baardje.je krijgt een aanslag nadat je belasting hebt betaald,de kosten verschillen per gemeente,in de omgeving antwerpen is het ong 75 euro tot 30 dieren,heb je meer dieren word het dus duurder.het verschild dus ook of dat je huurt,of je een eigen huis hebt!huurders moetten allereerst toestemming hebben van de huurbaas om dieren te houden!

lol jullie hebben vlarem,wij honden belasting,wij betalen voor 2 honden 300,euro belasting,en krijgen er abseluut helemaal niks voor terug!tis overal wat.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zal er misschien eens zelf gaan achter luisteren bij ons op het gemeentehuis maar kom daar liever niet binnen want meestal weten ze van niets

 

Dus tis in iedere gemeente hetzelfde :P

 

Ik denk dat je gewoon beter af bent met geen vlarem. Waarschijnlijk krijg je de eerste keer een waarschuwing, als je gewoon zegt dat je er niets van wist ofzo.

En hoe gaan ze in godsnaam te weten komen wie die beestjes heeft.

 

Hmm tis wel opletten geblazen met het particulier verkopen van de beestjes h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen en ik ben een tijdje geleden mijn vlarem3 gaan aanvragen omdat dit dus verplicht is volgens de wet in Belgie , je moet dus naar de dienst leefmilieu toegaan en daar de vlarem 3 papieren vragen dewelke je dus moet invullen thuis en natuurlijk wat had je gedacht eerst geld te storten op hun rekeningsnummer dat je meekrijgt , het bedrag hangt af van gemeente tot gemeente en hier bij ons was dat 61,97

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Fragrancy en je kunt natuurlijk doen zoals je aangeeft en er over zwijgen en doen dat je van niets weet als je maar een paar dieren hebt want dan ben je niet veel geld kwijt als ze aangeslagen worden maar als je al een prachtige collectie zitten hebt van enkele duizenden euros zou ik dit toch maar in orde brengen en niet het risico lopen maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk ;)

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je toch eerst even tijd krijgt om het in orde te brengen hoor.

En dat dan pas de dieren aangeslagen worden,en dat hoop ik ook :)

 

Maar ik denk niet dat ze zeer moeilijk gaan doen over niet-giftige dieren.

 

Nou ja we zullen er nog wel iets van horen h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

ik zou niet teveel denken en hopen want de laatste tijd zijn ze op verschillende plaatsen toch een flinke kuis aan het doen

mede natuurlijk door mensen die de hobby voor ons weer in een slecht daglicht aan het plaatsen zijn

zoals ik merk heeft Gerrit al een heel goede uitleg gegeven rond deze problematiek

nog even in het kort welke stappen je het best kunt ondernemen om in orde te zijn

-U wendt zich tot de dienst millieu in het gemeentehuis van uw woonplaats en vraagt om een meldingsformulier inzake exploitatie van een inrichting van klasse 3 (vlarem3)

het is het college van burgemeester en schepenen die de meldingsplicht behandelt

Op het papier moet je dan invullen of je huurder bent of eigenaar

- een plan waarop het perceel zich bevindt

- maximum 30 dieren vermijd hier een gedetailleerde naambenoeming indien je collectie regelmatig veranderd, hou het liever op reptielen, slangen, hagedissen, agamen, amfibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

gerrit&JDG,

 

dank u

dat zijn antwoorden waar ik verder mee kan.

 

 

hoop dat al wie deze papieren nog niet heefd,er werk van maakt,en zichzelf in orde brengd.

 

als we het met zen allen doen,kunnen we elkaar door de proseduure heenhelpen,en kunnen we met een gerust geweten verder onze beestjes verzorgen.

 

dank bij voorbaat

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Ik denk dat het er in de toekomst niet op zal verbeteren, zowel

in Belgie als Nederland. :(

 

De regels worden alsmaar strenger en strenger.

 

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry dat ik het zo moet zeggen, maar de gemeente kan hier de hoogste boom in,

 

ik ga geen 75 euro's betalen omdat ik hier 3 baardjes heb zitten

 

ik vind het gewoon schandalig meer kan ik er niet over zeggen!

 

 

gr kevin en nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde idee.

We moeten hier al genoeg belastingen betalen.

Een gemeente al toch ni zo snel failliet gaan.

 

Ze zijn gewoon aan het overdrijven. Binnenkort moeten de nederlanders ook een wegenvignet gaan kopen. Dus als jullie baardjes uit BE willen moeten jullie ook nog eens wegenbelasting betalen.

 

Maarja ask het geld kon missen deed ik het ook. Maar toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al aangaf moet iedereen dit voor zichzelf uitmaken maar vergeet niet dat op dit forum zoals op elk forum er personen aanwezig zijn om een oogje in het zeil te houden en let dus op met wat jullie posten zou ik zeggen.

Natuurlijk moeten we niet te hard van stapel lopen en hoe groot zou de kans zijn dat ze bij jullie moesten komen om te kontroleren maar 1 ding weet ik wel bij mij mogen ze komen hoor want ik ben in orde ;)

Zoals JDG al aangaf zijn ze de laatste tijd op verschillende plaatsen de grote kuis aan het houden en als de wet erdoor komt gaan we niet veel soorten meer mogen houden en nu begint gaia er zich ook al mee te bemoeien dus zal het er wel niet meer op beteren denk ik.

En wees nu eens eerlijk dat beetje geld dat we voor ons vlarem moeten betalen vinden we teveel maar 200

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal ik ook heus niet komen doen, dat wenen enzo.

 

Bij alle gevallen waar ze binnen vallen gaat het om giftige dieren, of om dieren die slecht verzorgt worden en in erbarmelijke staat verwezen.

 

Gaia treedt op voor die dieren. De beestjes wat bij de mensen goed verzorgd worden en bovendien geen gevaar voor de maatschappij zijn zullen ze ze niet aanslaan.

 

Maar ieder doet waar hij zich het beste bij voelt :)

 

Ze zijn aan het overdrijven met hun wetten, ze drijven de mensen meer en meer in een hoekje. En zelf zitten ze in hun zetelke overtredingen te begaan wat niet vervolgd worden en iedere maand een paar 10000 euro opstrijken.

 

Ach ja Politiek, niets voor mij :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus het vlarem vervalt als je verhuist naar een andere woning en dan moet je een nieuwe aanvragen? Klopt dat.

 

Ik ga zeker eens de tijd nemen om info te zoeken en lezen op de sites die gerrit gegeven heeft. En alvast bedankt voor de uitleg!

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus het vlarem vervalt als je verhuist naar een andere woning en dan moet je een nieuwe aanvragen?  Klopt dat.

 

Ik ga zeker eens de tijd nemen om info te zoeken en lezen op de sites die gerrit gegeven heeft.  En alvast bedankt voor de uitleg!

 

Groetjesss

Inderdaad de melding is enkel toepasselijk op het adres die je aanvraagd

verhuis je dan moet je een nieuwe aanvragen

vlarem is een exploitatievergunning dus voor ieder adres heb je een andere nodig

op de site van http://www.mina.be/vlarem.html kun je trouwens een meldingsformulier downloaden dit kun je dan afprinten

dit kan je dan invullen en binnendoen op het gemeentebestuur of aangetekend opsturen

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Nu heb ik vandaag horen vertellen dat ze in Belgie ook al bezig

zijn om de reptielen beurzen te verbieden!!! :huh:

 

Is hier verder al iets van bekend?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaia wil elke vorm van dieren in gevangeschap verbieden.

 

enkel de lijst met toegestane dieren in belgie zouden nog mogen gehouden worden(deze passen op een A4 tje)(hond-kat-kavia-hamsetr-konijn-kip -koe-paard-ezel)

 

elke vorm van handel in dieren,willen ze allang verbieden(handel is enkel toegestaan voor enkelen(die daar dan op belast zullen worden)en zuivere beroepskwekers zijn(voor honden en katten)

 

zo wie zo willen ze aktie voeren op de reptielenbeurzen,om het verbod te bekomen van reptielenbeurzen in belgie

ze hebben een verhuning om te betogen nodig,en deze zal gewijgerd worden (patric jannsens(burgemeester van antwerper)is een wijs mens,en wil geen problemen in zijn stad,en zal dit nooit toestaan

 

jammer genoeg zijn er politieke partijen die maar al te graag de hoofdman van deze zogezegde dieren vrienden,in hun midden hebben.

 

spionen zullen er zeker ook binnen zijn.

daarom is het zeer belangrijk dat alles in orde,en volgens de wet zal verlopen.

 

ook zeer belangrijk is wie op de beurs staat thuis in orde is met zijn of haar papieren.

 

zo zijn de schilpadkwekrees opgespoord,(naamkaartjes op beurzen)en somigen hebben bezoek gehad,wat jammergenoeg niet altijd goed is afgelopen

 

heb er alle vertrouwen in dat de mensen die deze beurzen organizeren zeker alert zullen zijn,en strenger dan ooit voorheen zullen toezien geen overtredingen toe te staan.

 

als we met zen allen deze instelling hebben,kunnen er zeker geen problemen zijn

 

groetjes

erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×