Jump to content
Sign in to follow this  
Fragrancy

Leguaan Gaat Voor Penisamputatie

Recommended Posts

Hier het artikel :)

 

Titel : Penisamputatie voor Aquatopia-leguaan haalt CNN

De leguaan 'Mozart' uit de Antwerpse onderwaterwereld Aquatopia die sinds een kleine week met een permanente erectie kampt, zal operatief van zijn probleem verlost moeten worden. Dat besliste de Aquatopia-dierenarts donderdag.

 

Amputatie van het geslachtsdeel blijkt de beste behandeling voor het dier dat morgen/vrijdag onder het mes moet. Het dier heeft overigens twee penissen.

Ondertussen haalde de 'Belgische' leguaan met zijn uitzonderlijk probleem wel het wereldnieuws, met onder meer aandacht op CNN.

 

Het diertje liep zijn probleem op nadat zijn penis ontstoken raakte na het paren. "De eerste uitdrogingsverschijnselen treden op en als we nog langer wachten, is het risico groot dat er een infectie optreedt die kan uitbreiden naar de buikholte", licht dierenarts Lambrechts toe.

 

Mozart is een van de populairste bewoners van Aquatopia. Hij is handtam en laat zich graag aaien door zijn verzorgers.

"Voor ons is het cruciaal dat Mozart geneest, want eenzelfde, rustige en sociale mannetjesleguaan, vinden we geen tweede keer", vertelt hoofdverzorger Peter Van Genechten.

"In principe zijn de vrouwtjes snel tevreden te stellen met een nieuw mannetje, maar zo eentje als Mozart is onvervangbaar", besluit hij.

 

Mozart gaat vrijdagmiddag onder het mes, waarna hij terugkeert naar zijn vertrouwde plekje in de quarantaine van Aquatopia. Als alles goed gaat, zit hij volgende maandag of dinsdag weer bij zijn harem vrouwtjesleguanen in het moerasgebied van Aquatopia

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah, ik zag et het ook op tv <_< mijn vriendin kei blij dat zij mij het nieuws kon melden :lol: daarna riep men ma me omdat het op het nieuws was B) ikke nieuwschierig natuurlijk.

 

nuja, hopelijk komt het goed met het leguaantje :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×