Jump to content
Sign in to follow this  
fusiondragon

Vrouwtje Zit Vol

Recommended Posts

mijn vrouwjtje is zwanger. in mijn terra liggen een soort van houtsnippers maar denk dat dit niet zo goed is voor het vrouwtje haar eitjes in teleggen. daarmee heb ik er een doos ingezet en deze gevuld met vermiculiet in de hoop da ze nu daar haar eitjes zal in legge is de vermiculiet goed of moet ik dit vervangen naar zand wat zou het beste zijn

mvg

hoop op goede reacties en antwoorden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal geen vermiculiet in terra leggen, dat gebruik je om de eieren in te leggen voor je ze in de broedstoof legt

En hoop vochtig zand (bv zandbak zand) in een hoek van het terra gooien daar kan ze goed in graven

Ik weet niet of je een terra over heb, anders zou ik je man apart zetten (of je vrouw) zodat ze in alle rust eieren kan leggen.

 

Hout snipper in terra is zowiezo niet aan te raden, je wil niet weten wat er gebeurt als ze eens een stukje inslikken.

 

Trouwens hoe oud is je vrouwtje??

 

Nou succes met de eieren en hou ons op de hoogte

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo en welkom,

wat esma al aangaf,zand!gewoon speelzand voldoet zodat ze een mooi nest kan maken om de eieren in te leggen.en haal de man weg,is dit haar eerste legsel,en heb je een broedstoof,of doe je de eieren weg?

zoals je leest hebben wij ook veel vragen,miss is het een goed ideetje om ook je baardjes,en je ervaring ermee kort uit te leggen,dan kunnen wij beter jou vragen beantwoorden.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

ik zal morgen de vermiculiet uyit de bak nemen en dit vervangen door zand. ik kan de man niet apart zetten aangezien ik geen tweede terra heb. heb een broedstoof en het is niet hun eerste legsel maar bji de vorige legsel had ik geen broedstoof. vrouwtje zal ongeveer 3 jaar zijn. daarmee heb ik op alle jullie vragen weer geantwoord

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je je man niet apart kan zetten neem dan een grote curverbox, en vul die met vochtig zand

zet je vrouw daarin met bv een theedoek over de opening

ze zal eerst wel heen en weer lopen omdat ze denkt van he? ik ben ergens anders

maar als ze al bijna eieren moet leggen zal ze dit zeker doen

(wel genoeg zand in de bak doen dan)

Laat haar er niet een paar dagen in anders koelt ze teveel af. zet haar bv 2 a 3 uurtjes erin ofzo

Is niet de beste methode maar soms wel de rustigste voor het vrouwtje

Als je ziet dat je man haar met rust laat, en zich aan de andere kant van het terra bevind dan kan je haar in je terra laten.

 

Nogmaals genoeg zand in je terra doen he!!!! en vochtig houden anders stort het in

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

terra zul je toch ook nodig hebben voor de nakweek

dus gauw achter een extra terra aan zou ik zeggen

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

ik heb wel een probleem hoe weet je da het vrouwtje haar eitjes gaat afleggen want je sprak hierjuist van 2 a 3 uur op voorhand haar in een bak te zetten

waar ik ook schrik ga voor hebbe is da ik ni thuis zal zijn als ze de eijes legt

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

eet de dame in kwestie nog???

zodra ze graaf gedrag vertoont kun je er elke dag in een bak stoppen

en eens kijken of ze legt

beste zou zijn lekker in dr eigen terra met een flinke hoop zand en de man in een ander terra

dus nogmaals zorg gewoon voor een ander terra

heb je toch echt nodig

waar wil je ander je nakweek in gaan huisvesten???

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

mijn meisje is juist gestopt me eten graven daarmee is ze nog niet begonnen ga ze morgen voor de zekerheid nog eens proberen voederen ik ga een eigen terra maken waar ik wss volgende week aan gaan beginnen

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In enkele gevallen is het zo dat het vrouwtje vlak voor de eileg nog wel eet, die van ons doet dat dus wel

Maar in de regel eten ze een paar dagen van tevoren niet meer, en ik merk hier altijd dat nala echt heen en weer gaat banjeren in haar bak

langs de ramen lopen enz en ja graaf gedrag

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn baardje heeft zelfs een paar uur voordat ze eieren ging leggen gegeten. daarna heeft ze 1 keer flink der terra overhoop gehaald door te graven en nog diezelfde dag was het raak.

 

het was bij mij dus binnen een dag gebeurd allemaal. Alleen bedekte ze de eieren daarna niet met zand. zoals ik bij veel stukjes heb gelezen dat dat wel gebeurd.

 

eieren liggen nu 2 weken in de stoof.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

heb mij vandaag 40kg witzand gaan halen hoop dat dit goed is voor de eitjes dit ga ik er morgen direkt inleggen als ik wakker ben

ale ga jullie laten moet gaan werken

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel vochtig maken he anders zak het in en dan zit je vrouw onder het zand

en als het niet vochtig is kan ze er ook niet in graven

succes

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je daarna ook beter gewoon zand in de bak doet.

Ik lees namelijk overal dat houtsnippers niet goed is voor de beestjes.

Als ze het ooit eens moete binnenkrijgen...

 

Veel succes met je eitjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×