Jump to content
Sign in to follow this  
milly

Ogen Van Baardagame

Recommended Posts

hey mensen,

t was me laatst opgevallen dat een van mijn baardagamen als hij/zij zijn ogen sluit soms echt helemaal dik wordt en zijn ogen raar begint te draaien, dit is dus niet altijd t gval , vaak heeft ie ze gewoon dicht normaal als al die anderen , maar soms heeft ie ze dan zo dik en lijken t niet twee erwten boven op ze kop :S weet iemand misschien wat dit kan zijn? of dat t normaal is?

en een baardagame is best wel dik , maar dat is meer naar de onderbuik toe geneigd is zij (kweet t geslacht niet) dan zwanger kan dat? of kan t zijn dat haar darmpjes verstopt zijnofzoiets?

 

naja ik hoop dat t niet ernstig is :(

 

hopelijk krijg ik snel antwoord

 

 

groeten milly

 

ps de foto is van t dikke buikje

post-6-1169338090.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit gebeurt wel vaker bij een baardje hoor dat ze bolle ogen hebben

is meestal niet iets om je zorgen over te maken

waarschijnlijk heeft ie zand in zijn ogen, en probeert het er zo uit te duwen

de eerste keer dat ikk het bij die van mij zag schrok ik me ook lam

 

zolang hij niet hele dagen met zijn ogen dicht zit is er waarschijnlijk niets aan de hand.

 

Over die bolle buik, je kan proberen met een badje of ie wil poepen lekker masseren over het buikje als hij/zij in lauw/warm water zwemt.

(zorg dus ervoor dat ze echt moeten zwemmen zodat de darmen gestimuleerd worden)

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

en welkom op het forum.

aan de staart basis te zien is het een erg vet dier.maar in de ronte vind ik het extreem,niet erg gezond dus.wat esma zegd.goed baden!

hoe lang heb je deze diertjes al,hoe en wat voed je ze,krijgen ze hoofdzakelijk dierlijk voer,of eten ze ook genoeg groentes en fruit.wat is de temp in de bak,en wat voorn lampen gebruik je nu?

als de mogelijk bestaat zou ik dit diertje na laten kijken bij de da.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi milly

wat esma zegt over de ogen klopt helemaal

daar hoef je je dus niet ongerust over te maken

die buik lijkt me een mogelijk gevolg van het te kleine terra

het dier kreeg eten maar kon dit natuurlijk helemaal niet verteren op juiste wijze

want veel loopruimte was er niet he

zwanger zou kunnen maar daar lijkt het niet echt op

zorg dat je goed gevarieerd voert

veel afwisseld en laat eens mestonderzoek doen

hebben ze het wel naar hun zin in het nieuwe terra???

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

halloa

ze kunnen nu meer lopen en ze hebben een grote waterbak met lauw water erin staan waar ze vaak in zitten , die wat je op de foto ziet had gister gepoept , ik had net lauw water erin gedaan en hij liep ff 5x op en neer , was nog niet eens 5 min erin en hup hij poepte:P kon ik t weer opnieuw verversen -_-

maar iig ik geef ze elke dag wat anders , ze krijgen 2x per week krekels, en vaker andijvie wat fruit en sla en tomaten endergelijke

ik voed ze door gwoon t eten in het bakje te doen (voor ze alle 4 ) en dat neer zetten, en temp heb ik niet direct op gemeten maar ik schat zoween 30 graden , er zitten 2 lampen in, de vader van mijn vriend heeft ze er in gdaan dus ik weet niet echt hoeveel watt :unsure: ben blij dat ze een grotere terra hebben :) ik merk aan ze dat ze t veel prettiger vinden en met die dikke ogen ben ik ook blij dat t niets ernstig is :)

maar hoeveel kost dat dan bij zoween dierenarts gemiddeld voor een onderzoekje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de waterbak hoef je geen lauwwater te doen hoor

ik zou het zelfs zeker niet doen

want het water word opgewarm en dan krijgen bacterien sneller de kans in lauwwater gaat dit proces nog sneller

effe gewoon water uit de kraan zullen ze best lekker vinden

verkoeling zeg maar

prijs mestonderzoek heb je al een paar keer gevraagd

informeer even bij jou dieren arts

wij betalen 4,50 maar er zijn ook artsen die een consult mee rekenen

krijgen ze nog wel eens wat anders dan krekels???

varieeren is noodzakelijk hoor

zodra je weer bij je vriend bent

waar de dieren dus staan

even de temp controleren hoor

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
want het water word opgewarm en dan krijgen bacterien sneller de kans in lauwwater gaat dit proces nog sneller

effe gewoon water uit de kraan zullen ze best lekker vinden

 

Hoort dit ook bij gezonde baardjes zo. Want ik verwarm het water altijd goed heet en als ik hem er in zet isset handwarm. Eerst besproei ik hem met het warm water.

 

Is het niet zo dat als je met koud water gaat werken dat hij dn verkoudheid of infecties op zijn luchtwegen of longen komt?

 

Ale dat is wat ik heb gelezen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×