Jump to content
Sign in to follow this  
lexke

Over Actief !

Recommended Posts

Haai,

 

Sinds een tijdje is mijn Cedric over actief.

Hij begint rond 09u rond te rennen in zijn terrarium tot ongeveer 19u savonds.

Hij rent als een zotje rond, probeerd op de wanden te klimmen, springt van de ene tak naar de andere, krabt aan de ruiten.. kortom hij zit geen seconde stil .. !

 

Er is niets veranderd in het terrarium, geen andere inrichting, geen andere tempertatuur, duur vd lampen is niet veranderd. er is dus geen aanleiding tot dit gedrag.

 

Hij vertikt het ook om krekels aan te nemen. enkel de sprinkhanen worden meteen opgegeten. Zijn groentjes en fruitjes eet hij ook goed op. Ook zijn ontlasing kan niet normaler. ik zou dus echt niet weten wat hij heeft.

 

Aan wat zou dit dus kunnen liggen ? Hij is dus over actief en hij wel geen krekels meer?

 

Groetjes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss wil hij wel een vrouwtje ???? Ik kan niks anders bedenken. Wel leuk zo'n levendig beest. De mijne slaapt nog steeds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou me niet te veel zorgen maken, hij eet nog goed dus normaal gezien mag dat geen probleem geven,

 

en ik heb persoonlijk zelf liever een actieve baardagaam dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha !

dat dacht ik ook ! ik begon efjes te denken dat Cedric stiekem een meisje zou zijn, en dat ze een nest wilde maken ofzo.

want Cedric graaft dus ook constant putten in het zand...

 

Ik maak me niet echt druk omdat hij zo overactief is, maar vroeger lag hij constant te nixen op zijn tak.

 

Kmaak me enkel een klein beetje zorgen om zijn eten...

Ik zit hier met heel veel krekels, en als hij blijkbaar enkel zin heeft in sprinks...

 

Ik zal hem dan geen sprinks meer geven tot hij terug krekels wil.

dan zal hij maar efjes moeten honger lijden.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niets om me zorgen over te maken dus ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat je er erg druk om moet maken hoor, bij mij doen ze op de gekste tijden rare dingen.

en vaak daarna gaan ze in ruststand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne waggelt van links naar rechts in zijn terra en gaat dan weer een dik uur aan de wand hangen.

 

Ieder diertje verschilt. Of tvindt zichzelf misschien te dik en wilt iets aan de lijn doen :):P

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha. hij zal zich idd missn te dik voelen.

Kheb hem daarnet nog gewogen en hij is bijgekomen. hij weegt nu een stipte 400 gram.

Ik zit er enkel mee in dat hij zijn voedsel niet echt meer aanvaard ... <_<

Krekels wil hij sinds deze week niet meer. enkel sprinkhanen, dus gaf ik hem die maar.

Ik heb vandaag de laatste sprink gegeven, dus ofwel zal hij een hele tijd moeten vasten ofwel zal hij terug zijn krekels, moeten aanvaarden.

Zijn appeltjes eet hij nog wel deels.

 

Hij moet allesinds niet vervellen, anders kan ik geloven dat hij wat minder eet.

Maar nu is hij dus enorm actief, maar hij eet veel minder..

Waar haalt hij dan zijn energie uit ?

<_<

Kben toch wel een beetje ongerust hoor ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×