Jump to content
Sign in to follow this  
Marielle

Geen Groente Eten

Recommended Posts

Even een vraagje. Ik heb sinds oktober mijn tweede baardje, Chucky. Ze is nu zo'n 28 cm lang en 6 maanden oud. Ziet er ook mooi en gezond uit. Alleen ze eet geen groente of fruit. Is dit een heel groot probleem? Ik geef de krekels wel vaak wat andijvie, dus via de krekels krijgt ze het misschien toch een beetje binnen. Mijn andere baardje eet wel iedere dag andijvie en ook nog andere dingen. Ze zitten op dit moment nog niet bij elkaar, daar is Chucky nog te klein voor. Zelf hoop ik er eigenlijk op dat als ze bij elkaar zitten, Chucky het na zal doen als mijn andere baardagaam andijvie zit te eten. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marielle,. toevallig dat jou baardje ook chuckie heet, iemand anders op dit forum heeft ook een jong baardje met dezelfde naam. Uit mijn ervaring met mijn baardjes aten ze ook niet gelijk andijvie, ik hebt dit echter op latere leeftijd nog eens geprobeerd en ze zijn op den duur er toch lekker van gaan eten. Je moet er natuurlijk wel op letten dat de andijvie fijn genoeg is, dat de beestjes het makelijk kunnen eten. Anders moet je dit nog even goed klein snijden. Sucses ermee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

onze baardjes eten allemaal groente en fruit

kwestie van blijven aanbieden

wat je zou kunnen proberen is het volgende

als chucky straks uitgegroeid is en niet het voorbeeld gaat volgen

kun je hem een paar dagen niets te eten geven en dan groente en fruit aan bieden

als ie echt honger heeft pakt ie het wel hoor

gewoon soort geforceerd dieet

en ja sommige baardjes eten het nooit

maar alle dieren is het aan te leren baardjes bedoel ik dan he

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie naam voor je baardje :D

 

Ik wou hetzlfde vragen, maar ook hoe je hem baardjesvoer en gedroogde garnalen geeft. En stukjes appel, kep het hem aangeboden en nu in zijn voerbakje gelegd, maar voor een dieet is die van mij ng iets te jong :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

groenvoer en/of fruit schotel je hen iedere dag voor

en dit van als ze heel jong zijn

je probeert er wat mee te bewegen voor hen

sommigen zullen toehappen en de rest zal wel volgen

je laat steeds een schoteltje ter beschikking

zo gebeurd het hier bij mij

een nadeel natuurlijk is dat niet iedere kweker en zeker de winkeliers dit niet toepassen

dus zal je ze zelf moeten op hang krijgen en dit op de methode van hierboven

dus iedere dag aanbieden en een beetje bewegen voor hun zelfs als ze niet toehappen het groen niet wegnemen maar laten staan in het terra

desnoods doe je er wat wormpjes bij zodanig als ze mishappen ze de kans hebben om wat groen mee te happen

iedere dag wel vers aanbieden en het oude wegnemen

eenmaal ze de smaak kennen zullen ze er wel vaker naar grijpen

maar je mag zeker niet opgeven en het ene baardje is natuurlijk het andere niet

maar groenvoer en fruit zijn onontbeerlijk en hebben grote voordelen voor de gezondheid van je dier

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

die van mij heeft er ook moete mee wat nog wel eens wilt helpen is een stukje voor zijn neus heen en weer bewegen

het laten hongeren lukte wel maar zodra er weer voedseldiertjes waren at hij deze weer en nam geen groen voer meer

ik heb nu golliwoog besteld dit schijnt beter te gaan

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik beweg ermee kijkt ie eens en kruipt em weer de wand op :P

Maar tis gelijk ik zei, de aanhouder wint, hopelijk is hij niet de aanhouder :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat grappig, 2 chuckys! Ik vond het wel een mooie naam voor een baardje :P

Maar bedankt voor alle reacties. Ik zal het blijven proberen en hopelijk gaat hij vanzelf eten!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mijn baardje is nu ongeveer 4 maanden oud en eet ook nog geen groenten en fruit

ik bied het wel steeds aan vanuit de hand en er staat ook een bakje in het terraium maar eten ho maar

wat ik wel doe is niet gelijk krekels voeren en wasmotlarven maar het eerst met groente en fruit probeer maar hij kijkt er nog niet eens naar ;)

ik hoop dat ie gauw wat groente en fruit gaat eten :)

ik blijf het gewoon proberen

 

groetjes melanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×