Jump to content
milly

Ontlasting En Activiteit Van Baardagamen

Recommended Posts

heey mensen,

ik heb een vraagje voor jullie, ik ben nog lerende wat betreft baardagemen,

ik heb er zelf nu 4. (ik kon ze gratis krijgen) en ik heb er al informatie over gezocht en gelezen van te voren.

de laatse tijd valt het me op dat hun ontlasting slijmerig beetje doorzichtiggeelachtig ofzowiets is. ik las op vele sites dat als ontlasting slijmerig is se dan flagelaten hebben.

maar hoe ziet de normale ontlasting dan uit?

en omdat ik er 4 in 1 bak heb weet ik niet welke ontlasting van wie is natuurlijk.

t valt me de laaste tijd ook op dat 2 baardagmen ietsje dikker zijn dan de andere , zou dit kunnen dat ze een vestopping hebben?

hoe kan ik zien of ene zwanger is?

en ik weet zolang als ik ze nu heb dat zal nu meer dan een half jaar zijn dat ze niet zo heel erg actief zijn, als ik ze op me schouder zet of op de grond dat ze gerust een uur lang stil blijven zitte , is dit normaal of zijn de meeste veel meer actief? voor mij is dit normaal maar me vraag is of dat voor t algemeen normaal is?

nerges zie k specifiek hoe actief de meeste zijn.

Ik weet zelf dat ze een te kleine terrarium hebben ik gun ze van harte en wil t zelf heel graag een grotere maar ik kan het nergens in mijn huis kwijt :( en zo te zien doen ze t opzich goed in dat terrarium , ze liggen veel op elkaar , kruipen opzich per dag regelmatig naar een ander plekje. dus...

en t viel me ook op dat ik heb met zand in de bak gewerkt en verschoonde het 1x in de week ongeveer maar ze stonken daarin nogal en we hebben eens sprokkel geprobeerd en dat vinden ze ook niet erg ze stinken niet meer nu en mij valleen opzich niet egt problemen daarmee op, maar kan dit kwaad?

 

 

ik weet dat ik veel vragen stel maar ik moet t togch te weten komen he?

en ik lees me helemaal suf over baardagamen maar bijna nerges staat t echt duidelijk.

ik zelf ben nu ook bezig om alle informatie in een schriftje te schrijven en het van buiten te leren.

 

ik hoop dat ik snel informatie terug krijg want ik ben over deze zaken een beetje onzeker en wil gwoon het beste voor dieren tot hoever ik t ze kan bieden :)

 

nou hopelijk wil iemand mijn vragen beantwoorden bedankt alvast

groetjes milly

 

ps ik heb er een foto bij gedaan tis wel niet zoeen super duidelijke maar dis de enige die ik vond op deze pc dus

post-3-1167770774.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi milly

een aantal vragen van mijn kant

hoe groot of moet ik zeggen hoe klein is het terra dan???

heb je al mestonderzoek laten doen

haal gewoon alle verse ontlasting er morgen uit en breng dat naar de dierenarts

elk dier heeft zn eigen gewoonte,s en karakter

of de jouwe normaal zijn???

weet je het geslacht van je baardjes????

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Milly,

 

Zo op de foto zien ze er wel goed uit, maar ga zeker naar de DA, en ze moeten echt in een grotere bak hoor. Kan je ze anders niet scheiden, dat je er twee in een andere bak zet boven op het andere terra.

 

veel succes en laat ons weten hoe het afgelopen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van mij heeft op het einde zo een wit puntje eraan van 4mm ofzo aan zijn ontlasting. Weet iemand wat dat is en of dat normaal is. Moet ng een mestonderzoek laten doen, maar ja er zit geen dierenarts vndg :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die van mij heeft op het einde zo een wit puntje eraan van 4mm ofzo aan zijn ontlasting. Weet iemand wat dat is en of dat normaal is. Moet ng een mestonderzoek laten doen, maar ja er zit geen dierenarts vndg :P

hoi

 

dat is zijn urine, dus je hoeft je geen zorgen te maken.

 

je kan je mest gewoon bewaren hoor en morgen naar de da gaan!

 

 

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Milly,

 

Zo op de foto zien ze er wel goed uit, maar ga zeker naar de DA, en ze moeten echt in een grotere bak hoor. Kan je ze anders niet scheiden, dat je er twee in een andere bak zet boven op het andere terra.

 

veel succes en laat ons weten hoe het afgelopen is.

Hey milly, zoals ik je foto bekijk ben ik het ook met monibro eens, je beesten moeten meer ruimte hebben dan dat ze nu hebben, kijk of je misschien wat beesten kan verkopen anders, of anders scheiden zoals monibro zegt. sucses ermee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wilde even zeggen dat me baardjes nu groter zitten en vaak in de grote waterbak zitten ze nu veel beter voelen , ze bewegen meer en zien er gezonder uit :)

 

ik wilde jullie ook even bedanken voor de goede raad

 

groeten milly

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zitten nu 120 bij 50 bij 60 gelukkig :) wel nog niet de grote die ze eigenlijk moeten hebben maar voorlopig is t wel beter dan die ene :)

als ze gezond blijven dan is t toch geen probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dnk dat als je er niet teveel attributen inzet, dat ze dan wel genoeg plaast hebben :)

 

En als je ze goed verzorgt zal hun gezondheid ook wel goed zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zullen waarschijnlijk wel problemen hebben of kunnen hebben omdatz e zo,n tijd veels te krap hebben gezeten

de tijd zal uitwijzen of ze daadwerkelijk problemen hebben of krijgen

nu zo goed mogelijk verzorgen dan komt het vast wel goed

laat in ieder geval zsm mestonderzoek doen

dan weet je of ze in ieder geval geen inwendige parasieten hebben

en kun je met gezonde voeding en verzorging heel wat bereiken

meer beweging zal ze zeker goed doen

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×