Jump to content
Hayco

Weer Een Erbij

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Nadat ik mijzelf had aangemeld op het reptielen forum ben ik hier terucht gekomen.

nou was mij het opgevallen dat hier beter gereageerd werd op nieuwkomers en dat er meer over agama agama te lezen is.

Ik heb namlijk 2 kolonisten besteld en ga deze woensdag ophalen.

Nou heb ik veel vertrouwen in de winke waar ik ze heb besteld maar laat me niet voor een gat vangen.

Op het grote boze internet word zoveel verteld (maar zo weinig over de kolonisten)

dat ik dacht laat ik een bij een paar kenners wat vragen neer leggen kijken of ik het wel goed heb gedaan. ;)

 

Ik heb dus 2 kolonisten besteld en een terrarium van 80x80x50 hij is maar 50 hoog omdat de man zij dat ze niet zo'n klimmers waren.

Het enige wat ik dus nog niet weet is of ze nou fruit mogen en zo ja hoeveel en hoevaak.

Dit is om mijn vriendin ook een beetje met de beesjes te laten doen (ze heeft het niet zo op levend voer.... :P )

 

Ik ga nog lekker een beetje lezen hier en hoop dat jullie mij kunnen helpen het goed te doen voor mijn kolonisten.

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom hier op dit gezellige forum

over de agama agama kan ik je niet veel meer vertellen, maar er zijn er hier vast wel di eje kunnen helpen!!!

nou heel veel plezier hier hoor

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hayco

welkom op dit gezellige en informatieve forum

leuk dat je jezelf hebt voorgesteld

over kolonisten kan ik je niet zo veel vertellen

maar vast wel andere hoor

waar heb je de dieren besteld als ik vragen mag???

in ieder geval heel veel plezier hier op het forum

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hayco,

 

Welkom op het forum. :rolleyes:

 

De kameleon uit Tilburg staat goed bekend.

 

Zijn de agamen wildvang of nakweek?

 

De wildvang agamen hebben meestal last van inwendige parasieten.

 

Een mestonderzoek is zeker aan te raden bij wildvang, trouwens zo'n onderzoek

kan voor nakweek ook zeker geen kwaad.

 

Nog veel plezier op het forum. ;)

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had al meer gelezen over het mest onderzoek en ga ook kijken of ik woensdag een afspraak kan maken met de dierenarts.

 

ik weet niet of het wildvang of nakweek is maar dat vraag ik woensdag wel als ik ze gehaald heb :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hayco ;)

 

welkom hier op het forum

kolonisten agamen worden meestal aangeboden als wildvang

misschien kun je dat even navragen bij de winkel

als het wildvang is weet je natuurlijk ook niet exact de leefttijd van de dieren

in het andere geval zou de winkelier je wat meer informatie kunnen geven

zoals Marc al zei een mestonderzoek kun je het best laten uitvoeren binnen de 2 weken van aanschaf

je hoeft daarvoor de dieren niet mee te doen enkel mest binnen brengen is voldoende

als je er twee neemt neem dan zeker geen twee mannetjes, dit loopt verkeerd af zoals bij de meeste reptielen

hou er ook rekening mee dat dit actieve dieren zijn zeker als dit wildvang is kan dit nogal voor problemen zorgen

ze hebben dan ook een grote huisvesting met heel wat loopoppervlakte nodig, dus ik vind de bak die jij daar opnoemt nogal aan de kleine kant wat breedte betreft (diepte is perfect) voor volwassen dieren wel te verstaan

suc6 met de aankoop

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste allemaal bedankt voor het warme welkom...

Morgen is het zover en gaat ik ze halen.

nou ga ik dan antwoord krijgen op de volgende vragen...

 

wildvang of nakweek?

eventeeul de leeftijd (ze zijn ongeveer 20cm)

of ze een mestonderzoek hebben gehad?

en of ze fruit mogen en zo ja hoeveel en hoe vaak?

 

De antwoorden zal ik dan ook hier plaatsen om te kijken wat jullie ervan denken...

ook als mensen nog meer vragen hebben kan ik ze eventueel morgen wel voorleggen bij de kameleon

 

in iedergeval nogmaals bedankt voor het welkom en ik hou jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hayco, allereerst natuurlijk van harte welkom op ons gezellige forum. Ik weet zelf niets af van de diertjes die je morgen gaat halen, maar wil je in ieder geval wel veel plezier met ze wensen, en ik zal met belangstelling alle info die hier gepost gaat worden volgen. Je ben hier in ieder geval aan het juiste adres voor reptielenliefhebbers, en je zult zeker antwoord op al je vragen krijgen.

 

Succes met je beestjes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hayco, ik heb net een snelle blik geworpen op jouw weblog, en tot mijn verbazing zag ik daar een stukje staan over huisvesting, wat eigenlijk een antwoord is op jouw vraag die je eerder hier op het forum stelde. Dus je hebt al de nodige info, en dan weet je dus zelf ook wel dat jouw terra aan de kleine kant is en dat ze van klimmen houden????? Dan begrijp ik niet zo goed waarom je zo'n klein terra hebt? Kun je dat verduidelijken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

In eerste instantie ben ik blind gegaan op de informatie van de kameleon.

Vandaar de groote van het terrarium.

De info die ik op mijn logje heb gezet heb ik ook gevonden op internet en ik weet niet zo goed hoe en wat omdat iedereen elkaar tegenspreekt.....

nou heb ik de bak besteld en ga ik morgen maar even horen hoe en wat en als hij bij zijn verhaal blijft ga ik ervanuit dat het wel goed zit (ze zeggen niet voor niets dat hij een kenner is)

alle verdere evaringen zullen jullie eerste hand van mij te horen krijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken de zaak natuurlijk niet waar jij je beestjes vandaan haalt, maar ik heb zelf in een dierenzaak gewerkt, en kan uit ervaring spreken, dat de meeste eigenaren van dierenwinkels alles zeggen om de verkoop te bevorderen. Dus ik denk dat je je beter eerst goed kan informeren via internet en luisteren naar ervaringen van reptielenhouders, dan blind te varen op de adviezen van degene die de Kameleon runt. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

 

Ik heb 9 maanden geleden ook 2 baardjes gekocht, en ben volledig afgegaan op hetgeen men mij in de dierenzaak vertelde. Later bleek daar maar weinig van te kloppen.

 

Desalniettemin wens ik je heel veel plezier met je diertjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×