Jump to content
Sign in to follow this  
nia

Reign Doet Zijn Ogen Niet Open

Recommended Posts

hoi nia

ik ken de bijsluiter niet van de zalf,maar 4x per dag lijkt me een beetje veel van het goede!

weet je hoe lang het duurde tussen deze vervelling,en de keer daarvoor?

als het maar een korte periode is kan het zijn dat een te veel vitamine heeft gehad.

bel marja kik,of bel haar.ik ben geef fan van deze dame .maar ze staat je wel te woord,en is snel in het beantwoorden van mailtjes.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita, goed idee, ik ga Marja Kik mailen, en morgen wat ontlasting opsturen. Ik word een beetje wanhopig. De ene dag heeft ie een oogje een beetje open, de andere dag helemaal niet. Ik snap er niks meer van.

Is het nou winterrust, of lasogen, of evt. parasieten? Vreemd allemaal hoor. En Godzilla, daar gaat het hartstikke goed mee.

Marja Kik mailen, dat ga ik doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een winterrust hebben ze gewoon de oogjes dicht maar zeker niet knijpen hoor... dat is echt iets wat door licht intensiteit komt... of een inwendige aandoening...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kuno, ik weet het allemaal niet meer hoor. Ik heb net een mailtje naar Marja Kik gestuurd, het is zo vervelend nu met al die feestdagen, die dierenartsen hebben zowat allemaal vakantie, net nu het met mijn diertje niet goed gaat, echt balen... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

nia

wacht ook nog even met de uvb lamp,niet ophangen hoor.gewoon wat spotjes verder niks.laat ze maar eerst weer even helemaal top worden.

van lassen krijg je lasogen:blaasjes!

ik heb nog zo gezegd.kortstondig gebruik.kort dus.niet 4x perdag.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

kortstondig gebruik, daar versta ik onder, een paar dagen. Maar op het doosje staat, 4x per dag gebruiken. Dat heb ik trouwens niet gedaan hoor, want ik was bij mijn vriend tot vanavond, dus ik heb het alleen gisteren 4x gedaan. Ik heb geen miner-all indoor dus nu krijgen ze al een hele tijd geen vit. D3, is dat dan niet gevaarlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia,

 

Ze kunnen best wel een poosje zonder D3 hoor.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net een mailtje ontvangen van Marja Kik, morgen om 18u heb ik een afspraak bij haar. Ik hou jullie op de hoogte. Ik probeer nog wat ontlasting mee te nemen, dan kan ze dat ook meteen onderzoeken.

Ik hou jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia,

 

Enkele weken is geen probleem, maar geef je buiten de miner-all indoor

verder geen vitaminen?

 

Succes morgen en hou ons op de hoogte aub.

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel, ik geef kalk, en multi-vitaminen, maar die kalk kunnen ze natuurlijk niet opnemen als ze geen D3 krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, gelukkig, is dat dan voldoende om nu 1x per week te geven, of kan ik het beter iets vaker geven.

Trouwens, jij bent ook nog laat wakker zeg!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi nia ;)

 

zoals ik al eerder opmerkte als ik de foto zag

lijkt hij in rust

dus als dat zo is mag je zeker niet forceren met voederen en zal hij ook de vitaminen niet binnenkrijgen

daar hoef je je zeker niet ongerust in maken

aangezien als ze in rust gaan hun reserves al opgeslagen hebben

trouwens een baardje van 9 maand die rust neemt is niet zo uitzonderlijk hoor

de nakweek die ik hier nog heb zitten van 7 maand oud zijn ook heel wat minder actief en eten nauwelijks

dus ik hoop dat we het bij het rechte eind hebben en dat er verder niets aan de hand is

laat zeker nog iets weten wat marja er van vond

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hebben die dan ook de hele tijd hun ogen dicht?

de meeste tijd van de dag wel

oudere dieren die in rust zijn kunnen de ogen wel drie maand gesloten houden

ik zeg nu niet dat er niets aan de hand is met zijn ogen

maar het zou kunnen dat hij daarnaast ook nog in rust gaat

en dan mag je niets gaan forceren

maar als ik het zo lees zal je deze namiddag wel volledige zekerheid hebben als je bent langsgeweest bij Marja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ja, ben thuis.

Alles goed gegaan, hij was wel een beetje boos toen Marja hem onderzocht, maar het is allemaal goed gegaan.

Het zijn idd lasogen, heb 3 verschillende dingen meegekregen ter behandeling. Een oplossing om de oogleden van elkaar te weken, zoutoplossing om te spoelen, en geneesmiddel. 3x per dag toedienen. Morgen ff met rust laten, laten ontstressen, en zaterdag ermee beginnen, 7 dagen of langer. Ze had nog nooit baardjes gezien zonder parasieten, tot vandaag. Mijn baardjes zijn volkomen gezond, geen parasiet te bekennen. Reign is overduidelijk een man (wist ik al), Godzilla is een vrouwtje, wel moeilijk te zien, maar ze is een zij.

 

Verder zagen ze er goed uit, ze was heel tevreden, vooral Godzilla is een levendig alert dametje. En Reign, ach die arme Reign, heeft veel pijn op het moment, en is sterk vermagerd, dus morgen beginnen met dwangvoeding, geweekte kattenbrokjes.

 

Verder adviseerde ze me om 70 tot 80 procent van de voeding uit kattenvoer te laten bestaan, en daarnaast de beestjes snacks te geven bestaande uit groente, fruit, krekels, sprinkhanen, en ander dierlijk lekkers.

 

UV-lamp weg, ik heb dus een nieuwe UV lamp te koop, wie hem wil hebben mail me maar even, ik kan hem opsturen, ik wil er wel een klein bedragje voor. Ik zal hem ook nog bij aangeboden zetten.

 

Geen kalk met D3 meer geven, dat halen ze dan uit het kattevoer. Verder ook het zand uit het terra, Reign had nogal wat zand in zijn bek en keeltje zitten. Barq is een alternatief.

 

Dus ik ga dit eens proberen.

 

Verder is Marja een leuk mens, lekker druk, zeer begaan met de beestjes, gaf me duidelijke en heldere info, kan ik wat mee. Reign wordt weer helemaal beter, gelukkig maar.

Winterdip heeft idd ook te maken met het lusteloze gedrag van hem, dus Jo, daar had je gelijk in. Slechte tijd voor een baardje om ziek te worden omdat door die winterperiode het ziektebeeld nogal vertroebeld kan worden.

 

Jullie snappen dat ik ontzettend blij en opgelucht ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi nia ;)

 

blij te horen dat je de echte reden hebt kunnen achterhalen

het is inderdaad lastig als de dieren in hun winterrust zitten te behandelen en het ziektebeeld vertroebeld

hopelijk gaat de behandeling niet teveel stress met zich meebrengen

voor de rest heb ik wel wat mijn twijfels zeker wat betreft die 80% kattevoeding en bark

met kattevoeding heb ik geen ervaring, wel geprobeerd maar hier laten ze het links liggen

en met bark heb ik enkel negatieve ervaringen heb in het verleden er al een dier door verloren (verstopping)

veel suc6 met de verdere behandeling

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bark ben ik ook niet zeker van hoor, dus daar denk ik nog even goed over na. Maar dat kattenvoer moet ik nu toch gaan geven aan hem, want hij eet niet. En er zal toch wat in zijn maagje moeten komen. Makkelijk is het wel voor me, want ik heb 4 katten rondlopen, brokjes genoeg. Godzilla zal vrij makkelijk aan iets nieuws wennen, zij is nogal nieuwsgierig en probeert alles wel uit. Ik ga het gewoon proberen. Het zou in ieder geval een stuk schelen in de kosten, en als er levend voedsel op is, dan hoef ik niet in de stress te schieten.

 

Kunstgras noemde zij ook, maar ik wil niet zo'n groene mat in mijn terra hebben, wellicht hebben ze dat ook in een andere kleur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia,

 

Goed om te horen dat het eigenlijk allemaal nogal mee is gevallen. :rolleyes:

 

Maar ik ben het toch met een aantal dingen zeker niet eens.

 

Bark raad ik zeker net als JDG ten strengste af.

 

Ik weet niet wat voor zand je gebruikt, maar ik ben dus wel een

voorstander van droog terrazand.

 

Ook van de UV-lamp snap ik niets, je hebt hier voor toch altijd dezelfde

lamp gebruikt? :huh:

 

En ook ben ik tegen kattenvoer.

 

Hopelijk komt alles weer snel goed met Reign.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marc,

 

het wordt ook geen bark, maar blijft zand. Ik heb hier ook nooit problemen mee gehad, en ik ken niemand met baardjes die problemen met zand heeft.

Kattenvoer vind ik zeer geloofwaardig klinken, dus dat ga ik zeker proberen. Zoals gezegd, heb ik nu geen keus omdat ik moet gaan dwangvoederen. En dan gaat Godzilla gewoon mee.

Ik heb hier al eerder de discussie over kattenvoer gevolgd, was er toen ook tegen, omdat ik er te weinig van wist, en gewoon mijn "gezonde verstand" volgde. Marja heeft mij gisteren een aantal dingen uitgelegd, die mij zeer logisch lijken, dus ik ga het gewoon proberen.

Kattenvoer genoeg in huis.

En ik heb de laatste tijd eens op andere fora rondgekeken, en ik ben echt de enige niet die problemen heeft met UV-licht. Het zou mij heerlijk zijn als ik die lamp niet meer nodig heb. Reign zijn oogjes zijn behoorlijk beschadigd, we hebben mazzel dat ie niet blind is geworden, dan was het zeker einde verhaal geweest. Ik snap het gedoe met al die lampen trouwens toch niet, ik zie door de bomen het bos niet meer. Als dat gedoe met D3 en kalk simpel op te lossen is door kattenvoer te geven, waarom niet?

En dat mijn baardjes mooiere kleuren krijgen door onder UV licht te zitten, ach, dat maakt mij niet zoveel uit. Ik heb liever baardjes met minder mooie kleuren die gezond oud worden, dan baardjes met mooie kleuren die problemen hebben.

 

En ik denk niet dat het een kwestie is van het ermee eens zijn of niet, ik denk dat bij ons allemaal de gezondheid van onze beestjes voorop staat, en hoe we dat bereiken maakt niet uit. Als je je er zelf maar goed bij voelt, en je dieren ook.

 

Daarbij weten we allemaal dat het een dure zaak is al die voedseldieren, en het levend voer iets verminderen zou mij eerlijk gezegd niet slecht uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×