Jump to content
Sign in to follow this  
eddioot

Is Dit Gezond?

Recommended Posts

ik heb nu sinds 2 dagen mijn baardje. Het is nog een kleintje en ik hoor altijd dat die erg actief horen te zijn. Hij beweegt niet erg veel en eet ook niet zo veel. Ik kan hem neerzetten in zn terrarium en dan zit hij na een uurtje nog net zo.

 

Ik heb gewoon een goede uv lamp gekocht en een warme en koude kant gemaakt. Ik heb krekels in zn terra lopen maar echt jagen doet hij ook niet.

 

What to do???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan zijn dat ie nog moet wennen, het is natuurlijk heel wat voor zo'n kleintje, een reis gemaakt, een nieuw terra. Mijn baardjes deden ook niet zoveel hoor toen ze klein waren, en het jagen hebben ze echt moeten leren, ik gaf ze ook eten terwijl ze in een vrij kleine ruimte zaten, en toen heb ik de ruimte uitgebreid.

 

Hoe oud is je baardje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mee eens lijkt op vervoers stress

gaat met een paar dagen weer over

als het een kleintje is niet de krekels in zijn bak laten zitten anders knagen ze snachts aan hem

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt inderdaad beter te gaan nu opeens haha. Net drie krekels achter elkaar opgegeten en hij rent opeens als een gek rond :D.

 

Hoe moet ik dan de krekels voeren? Ik gooi er gewoon telkens een paar in, moet ik ze dan per stuk voeren? Ik heb wel fruit in de bak liggen zodat ik hoopte dat ze van hem afblijven.

 

Ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe oud hij is :blink:

 

Iig bedankt voor de snelle reacties had me wel gerustgesteld :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

het komt echt wel goed hoor.

wat je kan doen is de krekels even 15 min in de koelkast zetten,dan worden ze sloom,en kan hij ze makkelijker paken.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi eddi,

als je vragen hebt waar je niet uit komt kan je me altijd bellen hor!!!!!

het is inderdaad waar dat je baardje even moet wennen aan zijn omgeving.

bij mij krijgen ze altijd andijvie te eten dus dit zal hij zeker wel eten en wat de krekel betreft een uurtje voordat je ze in de terra doet even voeren met krekel voer of groenten.

ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben!!!!

gr iljan

Share this post


Link to post
Share on other sites

groente of fruit negeert hij tot nu toe totaal haha maar de krekels eet hij flink :P Ik voer de krekels inderdaad met krekelvoer en bepoeder ze daarna met minerall van sticky farm :)

 

ik heb trouwens fotootjes nu gepost bij de fotogalerij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je, komt vanzelf wel goed. Dat ie fruit en groente negeert is ook vrij normaal hoor, de mijne aten pas groenten en fruit toen ze al maanden oud waren, maar ik ben wel altijd blijven aanbieden. Nu is het nog steeds zo dat ze zelden groenvoer eten dat in een bakje zit, wel als ik het aanbied met de hand, dan pakken ze het.

Het golliwoogplantje is daar een uitzondering op, dat eten ze ontzettend graag, ook uit een bakje.

 

Dus als je het blijft aanbieden pakt hij het op een gegeven moment echt wel hoor!!

Gelukkig dat ie nou wel jaagt, leuk om te zien h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaa echt wel stoer hoe hij achter die krekels aanvliegt. Heb nu ook wormen voor hem gekocht ter afwisseling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb in de winkel gevraagd of deze goed waren. Ik weet niet hoe ze heten maar op de fotos hier bij voeding zag ik dat het wasmotlarven zijn. Zijn die wel ok? anders haal ik ze gelijk weg :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb in de winkel gevraagd of deze goed waren. Ik weet niet hoe ze heten maar op de fotos hier bij voeding zag ik dat het wasmotlarven zijn. Zijn die wel ok? anders haal ik ze gelijk weg :(

wasmotjes zijn zeker goed

dus niet weggooien

enkel niet gaan gebruiken als hoofdvoeding

dit zijn dikmakers

maar om wat aan te sterken en tussendoor prima

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt weer voor het advies :) zal m af en toe een paar geven en verder de krekeltjes aanhouden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×