Jump to content
Sign in to follow this  
wodjeka

De Allerkleinste Uit De Collectie

Recommended Posts

Zie hier wat foto's van mijn haakneusjes, ik heb er 4 waarvan er 1 bij mijn moeder woont :lol: Ze zijn echt zo klein en erg schattig!!

 

KIEKEBOE :P

DSCF1682.jpg

 

Zo klein zijn ze nou :o

DSCF1675.jpg

 

de andere 2:

DSCF1679.jpg

DSCF1687.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie fotos van zeer schattige beestjes hoor!!

succes met opvoeden :lol::lol:

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Peter!

 

De haakneusslang maakt inderdaad achter in de bek een zwak gif aan, maar deze is niet schadelijk voor de mens.

Ik kom deze slang toch regelmatig tegen! Hij schijnt ook relatief eenvoudig te zijn in de nakweek!

Die haakneus gebruikt ie in de natuur om padden op te graven hebben ik me weleens laten vertellen, mooi of wat!

Een echte functionele jager dus! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn zoals het zo mooi heet achtertand giftig. Dit wil dus zeggen dat de giftandjes achter in bek zitten. Een haakneus moet dan, ook als hij een prooi vangt, er eerst flink op kauwen voordat deze sterft aan het gif.

Haakneuzen zijn zo klein, en zo licht giftig dat ze voor mensen eigenlijk niet echt gevaarlijk zijn. Als je haakneus je bijt is er niks aan de hand, hij moet immers eerst flink op je hand kauwen voor er gif los komt. Een vriend van mij heeft een volwassen koppel, en is pas geleden flink gebeten door zijn man, het enige wat hij eraan overhield was 2 dagen een beetje opgezwollen vingers, valt gelukkig dus erg mee.

Verder zie je ze best wel regelmatig aangeboden, en duur zijn ze ook niet echt, je betaald 40-80 euro voor een baby.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest David

Even een vraagje aan Wodjeka:

Die bodembedekking op de eerste foto, waar de slang net uit komt te piepen, wat is dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De slang ligt in een bakje met vochtig mos, als bodembedekking gebruik ik keukenpapier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×