Jump to content

Recommended Posts

ik heb op de beurs in Lebbeke een antal sprinkhanen gekocht als voedseldier voor mijn gekko's. nu wil ik graag weten welke soort het is.. en hoe je er het beste voor zorgt ..

sprinkhanen.jpg

 

grts, Jona

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie niet goed elke kleur ze hebben? als ze bruine/geel/ornaje(afhankelijk v/d leeftijd) zijn gok ik op de treksprinkhaan.

 

te houden is een bak zoals je nu hebt met gras als hoofdvoer( vers gas, niet afgereden) en af en toe eens iets anders. drinken halen ze uit het voer.

 

i kweet niet wat de bedoeling is, maar als je ze wil laten groeien kan je kippegaas buigen en in het terrarium plaatsen zodat ze daar hangend kunnen aan vervellen.

 

hopelijk heb ik je nu geholpen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier eten ze tarwezemelen(steets een bakje vol)

en de rest van de andijve

en riet uit onze eigen tuin

en gras als er is

 

wij kopen ze meestal als halfwas,kunnen ze zo langer houden(volwassene sterven ook wel eens ven de ouderdom)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn vooral zwart, met veel oranje aan hun hoofd en buik. ik geef ze voorlopig riet, dit eten z nogal zeer snel op. kunnen ze TE veel eten??

de bedoeling ervan is dat ze zolang ze niet worden gevoerd gewoon onder gunstige omstandigheden kunnen verder leven :)

weet er iemand hoe groot ze worden??

en kunnen ze door horregaas bijten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de tipische treksprinhaan denk i kdus, ze worden zo'n .. 7 cm.

 

en ze bijtne neit door horregaas(otg niet dat i kweet) dat zijn meer de krekels die dat doen. en teveel eten zullen ze niet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

das idd een trek sprinkhaan.

 

voer ze hoofdzakelijk vers gras niet langs de weg bij fabrieken enzo een beetje waar weinig verkeer rijd (uitlaatgassen gaan in het gras zitten)

verwissel absoluut niet te snel liefst helemaal nooit van voer bij dit soort sprinkhanen gaan de dieren snel dood als je wisseld van voersoort.

 

andijvie enzo zou ik niet teveel voeren ivbm gifstoffen die de boer gebruikt tegen insecten die de producten aantasten (dus ook sprinkhaan soorten)

 

als bijvoer kun je bruinbrood en andere granen en meuslie gebruiken.

 

lekker warm (woestijn sprinkhaan) en dan moet de kweek als een tierelier gaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zak konijnen voer kopen en dan de granen eruit halen en zaaien en dan als de sprieten 5 cm hoog zijn opvoeren aan de sprinkhanen vinden ze heerlijk(bij mij) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×