Jump to content
marvin

Ga Straks Kijken!

Recommended Posts

marvin

ik val bijna van de bank!

echt!!

ongeloofelijk hoor,je zegd steeds dat je lang naar info hebt gezocht,maar helaas val je werdom door de mand.

waarom denk je dat je zo een groot terra nodig hebt voor zo,n lui beest.

omdat ze nooit stoppen met groeien dus!

hoe groot rossi nu is weet ik niet precies,maar over 3 jaar weegt hij bijna 4 kilo.over 10 jaar is hij 175,en niet meer te tillen..

een volwas dier heeft een kop als mijn x labrador.lol. ik kan niet wachten dat lola naar de 2 meter gaat ,z,n terra uitgroeid zodat hij los in de woonkamer onder z,n powsun leeft.das het voordeel,met de jaren worden ze steeds luier.

verder ben ik effe sprakenloos,en dat gebeurt me niet zo vaak.

doei anita

ps,voor de duidelijkheid: ze zijn nooit uitgegroeid!

Share this post


Link to post
Share on other sites

anita even een vraag van iemand ikke dus die geen ervaring met ze heeft en me er niet in verdiept heb

groeienz e net als bij baardagamen eerste heel snel en dan gewoon langzaam verder of gaat dat bij iggy,s vanaf het begin langzaam of gewoon heel snel voor langere tijd???

ben wel benieuwd zo leer ik ook weer wat bij ;)

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry anita, ik kon daar niks over vinden....ik dacht huist na 3 ongeveer zijn ze rond de meter, dus vandaar dat grote terrarium :P maar dat is mooi, want ik vind rossi een beetje aan de kleine kant, hij is nu ongeveer 90 cm :P maar hou oud is lola dan?

 

Groetjssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

lola is nu 5,nog te tillen dus.maar hij is een schat,vind zelf de weg in huis.

als je harry wil verplaatsen dan pak je hem maar bij z,n staart en sleur je hem maar waarheen je hem hebben wil.een bak eten of apebrokken wil ook wel.

ze groeien het snelst in de eerste 4a5 jaar,dan gaat het wat langzamer.

er is dus hoop marvin,meten is weten,rossie is nu 2 en is nog een baby,volgend jaar om deze tijd heb je toch al wel een leuk maatje.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

even geduld nog dan maar,nog een voor proefje.

harry met z,n harem.

anita

post-30-1168540180.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

owh,

nou dit zijn alemaal laat maar zeggen mishandelde adoptie dieren,stekels zijn vreselijk,niks meer van over eigenlijk.verzorg ze dus goed,zodat rossie een mooie rechte kam krijgt. kan alemaal nog wel terug groeien hoor.

je weet daqt je kan zien of een iguana gezond is en reserves heeft door de vet opslag in de basis van de staart,nou als de stekels zielig naar 1 kant hangen is het ook niet goed,een goed gezond dier heeft de stekels netjes recht overeind.

nog effe,hoe staat het met de femor porien,komt daar al wat uit!

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg annita waar bewaar jij die beesten, die moeten tog een immens groot terrarium hebben. En eten die niet de oren van je lijf..

Wow man :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

harry en z,n harem zijn van een vriendinnetje van mij,en ja heel veel ruimte,en heel veel voer.mijn lola is nu 5,en in de zomer begint de maaltijd met een half kropje anyvie,en dan de rest nog.nu in de paartijd zit hij met z,n hoofd ergens anders,en krijg ik er amper 2 blaadjes andyvie in.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

bij z,n achtepoten,aan de binnenkant van z,n bovenbenen(poten) zitten stippen.

bij een man zitten ze op een rijtje,bij een vrouw in een zig zag patroon.(zo sex je ze)dat zijn porien,en in de paartijd zwellen ze op,en komt er een kaas achtig goedje uit.op de leeftijd van rossi zouden ze mooi wit en zo dik als de vulling van een potloot moetten zijn.

nou had hij het wat slecht bij z,n oude eigenaar,dus miis heeft hij een achterstand.

maar kijk even morgen,zelf vind ik het eigenlijk een klein beetje een smerig gezicht.maar ja t kan niet allemaal mee zitten.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eventjes gekeken, maar er kwam niks uit ofzo......wat me wel op viel is dat z'n poepgat, dat weet je vast nog wel anita dat het helemaal bruin was, maar daar zie je nu dus helemaal niks meer van, alles is gewoon weer mooi groen :P

 

Groetjssss:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dat is echt mooi.

weet je het moet mooi schoon en soepel blijven,als het laat maar zeggen droog en verstopt zit heb je kans dat met poepen er een stuk darm mee naar buiten komt,en is het gebeurt met de knul.komt vaker voor dan je denkt.

bij de groente geef ong 10% fruit.geef je geen fruit,doe er dan wat brinta overheen,goed voor z,n darmen.maar hij krijgt gelukkig ook z,n badje,ik geloof niet dat je het er met de hand afgepulkt hebt :P .

doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou laten we maar zeggen dat het heel gezond is voor een ventje om kaas uit z,n porien te krijgen,anders is het geen ventje he!

maar die korrels,is het voer of zijn het vitamines.ik ken droogvoer helemaal niet,ik moet er niet aandenken om het te geven,terwijl verse andyvie goed koop altijd voor handen is.

als je het gekregen hebt en de pot is los,kijk effe op de houdbaarheids datum,maar je hebt toch een powersun voor hem toch?geef dan niet al te veel zooi waar vit d3 inzit,dan krijgt hij te veel hoor.verder kan je kijken of hij het eet,maar zoals je zelf al zegd,hij vreet je arm(wees blij,geen paartijd dit jaar voor hem zo hij groeit nu heel erg hard),en die korreltjes zal hij echt niet nemen als er lekker vers in de bakken ligt. de bedoelling van het kaas spul dat uit de porien komt is dat ze lang genoeg worden uiteindelijk dat ze tijdens de paartijd over de grond slepen,en dan geur achterlaten voor de vrouwjes.handig hoor,maar echt smerig. http://www.anapsid.org/seminalplugs.html

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer wat erbij geleerd :P

iguanavert zijn droge groene korrels, had ik met kerst gekregen(dus nog helemaal in verpakking :P )op de a8erkant staat dat het in water geweekt kan worden, en dat je dat dan zo kan geven en je kan het gewoon door zijn voer doen....ik heb zo'n speciale tl-buis voor de vitamine D3....maar zou ik die pot gewoon bewaren voor als hij wat vitamine te kort heeft of iets dergelijks?!

 

Groetjssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

je blijft schattig hoor,zal ik je nog wat leren dan maar,de tl met vit d3 geeft hooguit voor zo,n 6 maanden uvb.dan zwakt het af,en sterft na ongeveer 2 jaar.

betaalbaar,maar knap waardeloos,vooral in jou grote bak.als je de centjes hebt koop een powersun 160 watt,rossie,s hangplek 40/45 cm eronder om te bakken,dan weet je zeker dat hij zeker 2 jaar lang goed zit. de 100 watt is wat goedkoper,maar daar zit een ontstekings schakelaar in het smalle gedeelte,die zijn dus niet zo heel erg sterk,niet kopen .

weken dat groene spul maar,wie weet,vind hij het lekker,ben benieuwd.vergeet de calcium niet,hij is in een groei spurt! :P

doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat verschild natuurlijk van dier,proberen maar als jullie het in huis hebben,voor hem kopen moet je niet doen,het blijft niet al te lang vers,er zitten niet zo veel vit in,je kan wel een courgette kopen,blijft langer vers,en zal hij zeker lekker vinden.

in de winter een gekookt aardappeltje zonder zout,wat sperciboontjes,lekker hoor.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht het ik een keer gelzen had dat ze aubergine mochten hebben dus had ik het gekocht, maar kon het nie terug vinden of hij dit idd wel mag hebben...Rossi eet gemiddeld 1 GROTE courgette per week, en de sperziebonen, die moeten toch gekookt zijn? en heb je verder misschien nig andere groente of fruit tips wat hij lekker vindt, ik geef Rossi nu voornamelijk: chinese kool, courgette, komkommer, mandarijn, tauge, boerenkool en vandaag had ik hem witte kool gegeven. :P

 

Groetjssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

is allemaal goed hoor,maar minder kool soorten.chineese kool is goed,maar niet te harde stukken,en doe er vit op.hoofdmoot andyvie,en paksoy,het 2de is duur,dus hou de hoofd soort bij andyvie.daarnaast kan je geven wat je wilt,ui soorten zijn ook goed,prei een teen knoflook,lente uitjes.uien zijn preventief goed voor wormen.maar ja hij moet het wel willen eten.spercibonen effe de kook er over,of uit blik,het zout niest hij wel uit.(is er een action in de buurt?mooie ramen doekjes voor .72 cent,werken prachtig).fruit zo,n 10% van de maaltijd.bij een stevig maal wat brinta.maar een aardappel of tofu ligt wat zwaarder op de maag,verteerd dus wat langzamer.komkommer is lekker ,maar zit niks in.spul zoals tauge is top,zit een stofje in(naam ben ik kwijt) wat erg goed is voor hem en jezelf.je kan wat goedkoop vogelstrooi voer halen,sprinkel het op watten,voer de spruitjes op.is mooi voor ze hoor.

is het bij jullie ook zo,n feest buiten vandaag?

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

owh oke, ik geef hem juist veel kool soorten, omdat op internet staat dat kool soorten boven andere groentes staat qua vitamines....en die dingen zoals prei doe ik niet meer, want het hele terrarium + mijn kamer was begeven van die lucht :P

maar dit zei jij ook een keer over vitamines:

 

niet gaan rotzooien met potjes en poedertjes,dan raak je in de war,en te veel vit is ook heel slecht.

 

stond bij een ander onderwerp, toen vroeg ik ook hoe het zat met vitamines, maar nu daus wel gewoon vitamines geven! :P

 

Groetjssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou,je hebt een tl in de bakl,geen powersun,dus dan moet je vit bij geven,gewoon een beetje,net las zout eroverheen doen.

als ik tijd heb zal ik effe kijken naar de kool,oke!

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×