Jump to content
Sign in to follow this  
Saybia

Hij Klimt Helemaal Om Hoog

Recommended Posts

Vandaag heb ik mijn 2 baardjes opgehaald genaamd: Luna en Yanou :D

 

Ik heb een kurken wand als achterkant van mn terrarium en Yanou vond het nodig om helemaal om hoog te klimmen.

 

Ik las dat ze wel omhoog kunnen maar moeilijk om laag kunnen komen, dus daarom heb ik hem gepakt omdat ik bang was dat hij zou vallen.

 

Maarja ik ben niet 24/7 bij het terrarium aanwezig dus ik kan er niet constant op letten of ze niet te hoog klimmen.

 

Nu ben ik echt bang dat ze morgen als ik aan het werk doen het weer doen en dat ze dan vallen en iets breken ofzo...

 

Mijn bak is 60 cm hoog

 

Wat kan ik hier aan doen?

Of is dit toch niet zo erg als het lijkt?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

dit is niet zo erg als het lijkt hoor

baardjes kunnen wel degelijk klimmen en doen dit maar al te graag

waarschijnlijk zullen ze ook op de achterwand slapen

als ze dit doen moet je niet paniekeren is een normale gedrag

enkel opletten dat als ze vallen ze in het zand terecht komen en dat ze niet op stenen vallen of dergelijke

dit is ook nog eens een nadeel van een kurk achterwand anders moet je proberen om er plateaus tegen aan te brengen

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Saybia ik zou me niet zozeer zorgen maken dat je baardje ertegenaan klimt want dit vinden ze leuk en ze zullen er ook tegen slapen als het moet maar wat je wel gaat hebben met een kurkachterwand is dat er krekels gaan achter kruipen en de achterwand gaan beginnen te vernielen en daarom dat ik nooit kurk gebruik in mijn bakken want vind dit een echte ellende maar dit is iedereen zijn keuze natuurlijk.

Groetjes en veel succes met je diertjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een zijwand van kokos, en Reign slaapt bijna altijd hangende aan de kokos. Ze klimmen er regelmatig op, zeker als ze de krekels achterna zitten. Belangrijk is idd dat er voldoende zand onder ligt, en niets waaraan ze zich pijn kunnen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij deden ze dat ook, en ze landen vaak genoeg op hun pootjes ;)

Draco die springt soms van mijn schouders af, zo pardoes op de grond!

maar hij vind het niet erg, hij gaat vrolijk verder :P

maar zorg er toch maar voor dat er geen harde objecten zoals stenen bij de wand liggen.(die van mij kan het wel hebben)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een hoogte van 50 cm is het niet zo erg

maar hoger wel want dan kunnen ze verkeerd terecht komen

en ja slapen doen ze ook vaak tegen de achterwand

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

die van mij springt van 150cm :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze zullen zelfs springen als ze 2 meter hoog zitten denk ik, maar ja of dat nou goed is voor ze?? ik betwijfel het :huh:

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien geen diepte, dus springen ze gewoon. Als de mijne de kans krijgen zouden ze ook van mijn schouder afspringen, maar ik hou altijd mijn hand ervoor, ik moet er niet aan denken als zo'n beestje van die hoogte af springt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik weet genoeg ;)

nouja, niet genoeg, hoezo? ze zien geen diepte.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, Sem1, als jij bijvoorbeeld op de Eiffeltoren staat en je kijkt naar beneden, dan denk je vast, oei, wat hoog!!! Als ik nu naar beneden zou springen dan zou de kans heel groot zijn dat ik het niet zou overleven.

 

Baardjes hebben dat niet, die kijken naar beneden, vanaf een hoogte van 5 cm of 5 m en zien geen verschil, die springen gewoon. Die zullen niet denken, oei vast te hoog om te springen, ik blijf maar zitten waar ik zit. Dus dan snap je dat het heel gevaarlijk voor ze kan zijn om ze maar hun gang te laten gaan in een hoog terra of vanaf de vensterbank enz, enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ooit een 3weken oud baardje gehad dat gewoon uit het terra liept! zwiep, 1m hoog vallen en bam op de grond. ikke in paniek natuurlijk! maar beestje liep gewoon verder <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk gaat het vaak goed

maar het gaat nog veels te vaak mis

die baardjes zijn veel kleiner dan wij mensen

spring jij eens uit je raam dat gaat mischien drie keer goed de vierde keer breek je je been

LET OP dit is een voorbeeld NIET uitproberen aub

dus waarom risico nemen

zorg voor een veilige omgeving

die 60 cm waar het topic over gaat is in mijn ogen echt de max hoogte om veilig te kunnen landen

maar simpel gezegd ze kunnen ook vanaf 30 cm verkeerd vallen zorg dus voor en veilige landingsplek

zand land nu eenmaal lekkerder dan rots en tak en steen

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×