Jump to content
Sign in to follow this  
beezwax

Knobbel Op Rug

Recommended Posts

hey anita

ik hoor idd allemaal verschillende verhalen!

wat is er dan niet goed aan mijn lampen en preparaten? en waar zou ik die dan wel kunne krijgen?

ik had mijn beestje ongeveer 25 cm geschat, maar nadat ik heb opgemeten had bleek hij toch maar 21 a 22 cm te zijn!

de uitslag van de DA krijgen jullie nog ( ga ik als ik thuis ben bellen! ).

met zijn pootje trilt hij niet meer, ik heb hem n druppeltje puur vloeibare vitamienen in zijn bekje gedaan!

die amoscal zal ik straks halen en hem n druppeltje geven!

gr jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jeroen,

 

Succes, en hou ons op de hoogte aub.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZO.... terug van de dieren arts

de knobbel op zijn rug is volgens de DA een vergroeiing die hij al heeft van de geboorte, zijn buik was niets mis mee, zijn mest was niets mis mee!

de DA vondt dat hij goed oogde maar omdat hij slecht eet, heeft hij hem een vitamienen spuitje gegeven en ik moet hem via een spuitje iedere dag critical care toedienen.

ik had alles wat ik voor hunter heb meegenomen en zei dat als de vitamienen op waren dat ik geen nieuwe hoefde te halen want de gisto cal was meer als genoeg!

dus op het slechte eten en zijn lengte is niets mis met hem, tis nou trouwens definitief een mannetje :rolleyes:

 

ben blij dat alles goed met hem is :D:D:D

 

gr jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijn dat het allemaal mee blijkt te vallen

wat de gistocal alleen gebruiken ben ik het niet met je arts eens

in mijn ogen doe je je baardje daarmee toch tekort

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

nou das goed nieuws,als je critical care geeft hoef je er verder niks bij te geven,dus vergeet de amoscal maar even. maar ik ben het echt met angie eens dat je maar iemand met een hond een plezier moet doen met de gistocal!dat is vermalen god weet van dieren overblijfslen,best voor een hond of een kat,maar baardjes hebben meer calcium nodig.je kan voor een baardje calcium lactaat,of calcium fosfaat gebruiken.dat is meer geconstentreet,al die extra zooi hebben ze niks aan.

het punt van een lamp is dat als hij goed uvb afgeeft je geen zorgen hoeft te maken of hij wel voldoene vit binnen krijgt.in lage bakken heb ik zelf weinig ervaring ,alleen enk heeft een goede spaarlamp,maar ja die was ook al 70 euro,en hij moet er goed onderzitten,anders heeft het weinig nut.wat ik doe met de dieren ,is dat ik ze in lolas terra op een mooi plekje zet onder de powersun.voor zo,n kleintje als de jouwe ,en de mijne is een uur of 2 voldoende.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey anita...

wat voor een calcium moet ik dan halen?

dan kijk ik daar zondag op de beurs wel voor en tevens voor een powersun lamp!

ik had tege de DA gezegd van dat amoscal maar dat vondt hij toch echt geen goed idee!

gr jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jeroen,

 

Hoe hoog is je terrarium, want een powersun is geeft teveel

warmte voor in een laag terrarium? :huh:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jeroen,

 

Ik zou voor de Actieve UV Heat 100 watt gaan dan.

 

Is een van de beste lampen die er is, en niet overdreven duur.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

ben ook blij te horen dat het volgens de dierenarts niet zo erg gesteld is

op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, omdat jullie het nu toch hebben over pure calcium. Ik heb die ook binnengekregen van reptie-farm, maar ik heb natuurlijk tijdelijk geen uv lamp in mijn terra hangen, als het goed is komt volgende week zondag mijn nieuwe terra.

Ik gebruik nu miner-all indoor, kan ik die pure kalk dan weglaten, en die pas weer gaan gebruiken wanneer ik wel een uv lamp heb? En dan heb ik ook nog een pot vit-all staan, dat strooi ik ook over de voedseldieren. Is dat goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi nia

bij volwasse dieren geef ik 3x per week calcium,bij de jonge dagelijks. doe de mineral indoor over de groente en fruit,en de calcium over je voedsledieren.waarom ze de calcium echt zoveel nodig hebben weet ik nog steeds niet,waar halen ze dat uit de natuur?daar moet ik toch eens achterkomen.

jeroen

als ik het goed begrijp staat marc op de beurs,hij heeft voor 5 euro ook vloeibare vit,die geef je regelrecht int bekkie,1x per week.is ook een mooie oplossing.het voordeel van de beurs is dat je elkaar ontmoet,das altijd leuk,en je kan eens rustig overleggen ,vragen stellen,en je weet bij marc dat hij je geen waardeloos spul verkoopt.

ik weet niet wat je voert, levend nu.maar het zou mooi zijn om een dubia kweekje te nemen,dan heb je altijt topvoer,uit eindelijk gratis in huis,en ben je niet afhankelijk van winkels.ps ,marc heeft ook dubia,en wat kleine huisjes slakken zou ook top zijn!

doeg prettig weekend verder allemaal.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het goed begrijp staat marc op de beurs,hij heeft voor 5 euro ook vloeibare vit,die geef je regelrecht int bekkie,1x per week.

marc staat volgens mij niet op deze beurs hoor!!

 

volgende week in belgie wel in lebekke, lebeke, lebbeke (weet niet hoe je het schrijft :P )

Maar ik kan het natuurlijk mis hebben, wat morgen betreft

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Zoals Esma al zei, wij staan morgen niet op de beurs.

 

Volgende week staan wij wel in Lebbeke, Belgie. :rolleyes:

 

Ook is het niet zeker of wij morgen komen kijken, ik ben al meer

als een week flink ziek. :(

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

beterschap dan hoor!!!

 

hopelijk ben je gauw weer beter

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die Marc, ook ziek. Ik ook al een week, ik ga maandag weer aan het werk, maar niet van harte. Maar ik hoor volgende week of mijn contract verlengd wordt, en ik heb geen zin om ontslagen te worden omdat ik te vaak ziek ben. Maar het heerst wel heel erg. Veel beterschap voor jou en mij dan maar!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×