Jump to content
Sign in to follow this  
anita

Circus

Recommended Posts

hallo allemaal,

 

er is circus in de stad,nou 3 straatjes van mijn huis.

tot mijn verbazing wer er heel wat uitgeladen.

er zijn 5 bengaalse tijgers,ik heb zeker 3 giraffes gezien.en een kudde zebras.

ik vind het niks,al realizeer ik me goed dat deze dieren in het cirus geboren zijn(hoop ik) en nooit meer in het wild kunnen,en dat dierentuinen al vol zijn. zelf heb ik dieren in hokjes,daar zullen ook veel mensen op tegen zijn,maar om zo met deze grote dieren te zeulen en te slepen,en ze tegen forse betaling kunstjes te laten doen staat me tegen.

mijn centjes zien ze dus niet in hun knip.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi anita

tijgers apen olifanten ok ben heel eerlijk vond ik altijd het mooiste in het circus

maar zebra,s en giraffe sorry maar dat zijn dieren die je volgens mij niet met heel vel geduld en respect kunstjes kunt leren

dus nee dat vind ik ook niets

al is het met alles zo het publiek wil altijd wat nieuws

en daar voldoen ze wel aan

maar nee mij trekt het dus ook niet om naar zo iets toe te gaan

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita, ik deel jouw mening volledig. Mijn kinderen denken er trouwens ook zo over (8, 9 en 11 jr). Laatst was er een circus in het dorp en op school werden kortingsbonnen uitgedeeld. Ze hebben alledrie, onafhankelijk van elkaar, geweigerd, met de mededeling, ik vind het dierenmishandeling, daar ga ik niet naar kijken. Je snapt dat ik erg trots op ze ben.

Ik vind het ook dierenmishandeling. Idd de huisvesting, het heen en weer gesleep, en het doen van kunstjes.

Wij proberen de natuurlijke leefomgeving van onze dieren zoveel mogelijk te kopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het ziet er niet uit. deze dieren horen niet thuis in een circus.

en dan ook dat ze in veeeels te kleine behuizingen worden vervoert die niet veel groter dan hun zelf zijn.

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja

 

shit happens..

 

je kan er toch niets aan veranderen...

 

groet bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, het is gewoon niet te geloven dat zulke dieren ervoor worden gebruikt, die mensen zelf kunnen toch ook door een hoepel springen of andere kunstjes doen :D :angry:

 

maja, er is niets wat we eraan kunnen doen.... :(

Groetjsssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey die basen marvin,

natuurlijk kan je er wat aan doen:gewoon niet gaan!

en wat nia aangeeft,als je je kids later verandwoord opvoed,willen die ook niet gaan.

als er geen belangstelling is ,en het geld stopt,nou einde verhaal!

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Ik weet het, ik heb nogal een aparte mening maar toch geef ik deze; :(

 

Inderdaad dieren horen niet thuis in een circus.

 

Zoals dieren ook niet thuis horen in een

dierentuin, of nog erger in een laboratorium.

 

In principe horen alle dieren thuis in hun natuurlijke omgeving,

dus ook onze terrariumdieren.

 

Maar ja, dan houd in principe alles op. :(

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb je ook wel gelijk in,,,,,maar wij proberen zoveel mogelijk hun natuurlijke omgeving na te maken....

 

Groetjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marvin,

 

Hoe we ook ons best doen, de natuur kunnen wij nooit evenaren.

 

Bijvoorbeeld de voeding en zonlicht is in de natuur veel beter

als bij ons in gevangenschap.

 

Gelukkig doen de meeste van ons toch alles om hun dieren zogoed

mogelijk te verzorgen. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marc, ik ben het gedeeltelijk met je eens, daarom zal ik ook altijd nakweek nemen en geen wildvang.

Maar laat jij je baardjes door een hoepel springen, of ga je geld verdienen met ze kunstjes te laten doen, nee. Dus ben je hier appels en peren aan het vergelijken.

 

En zeker kun je iets veranderen, als dat niet zo was, zouden we nu nog net zo leven als honderden jaren geleden.

 

Als je je niet laat horen en op je luie stoel blijft zitten, tsja, dan zal er niet gauw iets veranderen, maar daar doe ik niet aan mee. Ik ben niet zo'n zwijgzaam typetje, ik trek mijn mond open en ik onderneem aktie. En ik hoop dat anderen dat ook zullen doen, want dat is echt de enige manier om iets te bereiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia,

 

Appels met Peren vergelijken. :huh:

 

Circussen bestaan al honderden jaren.

 

Ja nu daar weer tegen gaan protesteren vind ik vreemd en

niet nodig.

 

Dus in de toekomst de circussen weg en de dierentuinen plus

de dolfinariums en noem maar op. :o

 

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat we kunnen

stoppen met onze terrariumhobby. :(

 

Maar ja wie ben ik.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marc, je begrijpt niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat je niet onze hobby kunt gaan vergelijken met hoe dieren in een circus behandeld worden. Onze dieren worden niet getrained om kunstjes te gaan doen, en hebben een goed leven bij ons. Dieren in een circus hebben duidelijk geen verzorging die ze nodig hebben, een giraf hoort rond te kunnen lopen en zelf van de bomen te eten, een tijger hoort, als ie in gevangenschap leeft, ook de ruimte te hebben, en niet door een hoepel te springen.

 

En waarom zou je niet protesteren wanneer een dier het moeilijk heeft, dat doen wij hier met ons allen toch ook op het forum. Wanneer wij vinden dat iemand zijn dier te klein huisvest, of te jong verkoopt, laten we toch ook van ons horen. En terecht.

 

Circussen kunnen nog lang blijven bestaan, met veel enthousiast publiek, maar dan zonder dieren. Kijk maar naar Cirque du Soleil, schitterend, geen dier te bekennen.

 

Dolfinarium is ook iets heel anders. De dieren daar leven ook in ruimte, daar wordt niet van hot naar her mee gesleept. Idem dito met dierentuinen, zeker de laatste jaren doen dierentuinen hun best om de leefomgeving van de dieren zoveel mogelijk na te bootsen.

 

En ik heb ook niet gezegd dat ik wil protesteren tegen circussen, wel graag goed lezen wat ik tik alsjeblieft. Ik heb gezegd dat ik persoonlijk niet ga kijken naar circussen waar dieren gebruikt worden en dat ik trots ben op mijn kinderen dat zij dat uit zichzelf ook niet doen. Ik heb met geen woord gerept over stoppen met circussen, dierentuinen en dolfinaria. Leg me alsjeblieft geen woorden in de mond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia,

 

Ik wil je echt geen woorden in de mond leggen, als dit zo overkomt

mijn excuus hiervoor.

 

Toch wil ik wel even kwijt dat de meeste circussen nu geen

wildvangdieren meer gebruiken.

 

En wat betreft de dolfinariums en dierentuinen, deze doen hun best

met de leefomgeving na te bootsen.

Toch blijven de leefruimtes veel te klein, gewoon omdat het

geen haalbare kaart is.

Wel zijn de omstandigheden in deze beter als circussen, dit geef ik toe.

 

Ik blijf het echter jammer vinden dat circussen toch nog altijd in een

kwaad daglicht worden gesteld.

De omstandigheden zijn hier de laatste tijd ook veel verbeterd, als

is het natuurlijk niet optimaal en zal dit het ook nooit niet zijn.

 

Nog een voorbeeld; een papegaai hoort ook niet te praten

en in een meestal klein kooi te worden gehouden.

 

Zo kunnen we eindeloos doorgaan.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je helemaal gelijk in Marc, maar ben je het niet met me eens dat we altijd moeten blijven proberen om dieren de beste verzorging te geven en de beste huisvesting mogelijk, en als we dan denken dat dat niet zo is, mogen we daar toch wel iets van zeggen. Ik ben ook geen voorstander van boycotten van circussen die dieren gebruiken, omdat de mensen die er werken ook een boterham moeten eten, maar dat het anders kan bewijst een circus zonder dieren. Ik persoonlijk ga er niet naartoe, omdat ik er ook niet tegen kan. Ik word er niet blij van om een dier kunstjes te zien doen die helemaal niet natuurlijk zijn. Dus ga ik niet, en ik hoop dat op den duur de dieren uit de circussen zullen verdwijnen. En ik denk dat dat uiteindelijk ook wel zal gaan gebeuren, omdat heel veel mensen er tegenwoordig zo over denken als ik.

Het circus dat laatst in ons dorp was is eerder vertrokken omdat bijna niemand wilde komen kijken. Misschien gaan ze daardoor wel meer nadenken, en besluiten ze om de dieren weg te doen en meer mensen aan te trekken die ook een mooie show neer kunnen zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia,

 

Vanzelfsprekend ben ik het met je eens dat we moeten proberen

om dieren de beste verzorging en huisvesting te geven.

 

Maar het gaat mij aan het hart, dat er toch veel over circussen negatief wordt

gepraat.

 

Wat denk je van dierenwinkels, is het daar allemaal zo goed. :huh:

Daar kunnen ze gerust de helft van sluiten wegens dierenmishandeling.

Dit zelfde verhaal telt trouwens ook voor sommige particulieren.

 

In ieder geval krijgen de dieren in een circus voldoende te eten, anders

zullen deze echt de kunstjes niet uitvoeren.

 

Eigenlijk kunnen we beter met deze negatieve commentaren stoppen,

want dit komt onze hobby echt niet ten goede.

 

Gelukkig zijn er ook genoeg goede winkels en particulieren die wel alles doen

wat ze kunnen voor hun dieren. :rolleyes:

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dan moeten we met alle negatieve commentaren stoppen, terwijl bijvoorbeeld in het geval van Amy een poosje geleden mede door onze negatieve commentaren in het begin de zaak zeer ten goede is gekeerd voor Amy en de betrokkenheid van haar ouders, met name haar vader.

 

En ik vind nog steeds dat wanneer iemand iets ziet of meemaakt of weet dat riekt naar dierenmishandeling, daar een opmerking over mag maken. Net zoals degenen die het daar niet mee eens zijn, een tegenwoord mogen geven.

 

Anita vroeg gewoon hoe de forumleden denken over een circus waar dierenacts in vertoond worden, en daar krijgt ze antwoord op.

 

Ik denk dat een ieder vrijgelaten moet worden in zijn/haar mening over bepaalde zaken, en deze ook mag ventileren. We leven nl. in een land met vrije meningsuiting.

Ik zie ook niet in waarom deze discussie onze hobby negatief zou beinvloeden. Ik denk juist dat het goed is dat een ieder alert blijft mbt tot het houden van dieren.

Maar dat is mijn mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia,

 

Voor mij hoeft de discussie niet te stoppen hoor.

 

Tenslotte keken de meeste wat oudere forumleden vroeger toch ook

allemaal naar Flipper, Lassie, Daktarie enz, naar deze dieren hun

kunstjes.

En ja de meesten van ons vonden het prachtig.

 

En nogmaals, ik ben ook tegen dierenmishandeling.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee nee ,ga lekker door.zo leer je van iemand anders z,n ideen.dat het zo zou lopen had ik geen idee van :P .volgende keer hou ik een poll,en geen kans om bij te lichten.

maar ik heb een veel minder prob met dierentuinen en zoiets als het dofinarium,daar word tegenwoordig veel aandacht besteed aan juiste huisvesting,kweekprogammad voor zeldzame dieren,en vooral educatie!

ik vond het vreselijk afgelopen zomer om in zoo afoort te staan bij de olifanten hun levensverhaal aan te moetten horen,maar voor de meeste mensen is het toch top dat ze niet allen kijken,en ook nog wat op kunnen steken.

int dofinarium ben ik al 40 jaar niet meer geweest,maar daar doen ze ook heel veel aan educatie,en de dieren zitten perfect behuisd(na wat ik hoor)

maar marc,ik ben het met je eens dat eindelijk de winkels,en ook vooral de beursen aangepakt zouden moetten worden!

ze halen wel dieren weg bij mensen,omdat ze geen citus hebben,terwijl het dier top verzorgd word.das schandalig.ooit las ik een oproep op mp,een jongen z,n iggy was meegenomen!hij moest voorkomen,en 5000 euro betalen,nou das pas echt wreed.

maar ik blijf erbij,elke week leuren met zulke grote dieren,nee! dan gaan ze zelf maar eens wat doen,en in de touwen hangen ofzo.

 

doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×