Jump to content
Sign in to follow this  
nia

Zelf Krekels Kweken

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Ik heb vandaag weer een lading krekels gehaald voor mijn dame en heer, van zeer goede kwaliteit overigens, maar ik begin steeds meer te denken aan zelf kweken. Is dat moeilijk? Hoe pak ik dat aan? Is het rendabel voor 2 baardjes? Graag jullie advies

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou het het lastige van het kweken van krekels is het op de juiste tempratuur/vochtigheid houden van de legbakjes. dat ze eitjes erin gaan leggen is echt dat stelt nisk voor gewoon een bakje met potgrond en daaroverheen een laagje van dat hele fijne gaas... maar het laten uitkomen en het vochtig houden van de grond dat is het hem... niet te vochtig....dan verdrinken ze... niet te droog dan droge ze uit maar verder stelt het vrij weinig voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net even gegoogled, en daar een verhaal aangetroffen, jeetje zeg, als het niet eenvoudiger kan dan ga ik het niet doen hoor, wat een gedoe zeg!! Nou, ik wacht eerst nog maar wat meer reacties af van jullie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor twee baardjes vind ik het niet rendabel

teveel werk en daardoor ben je nog veel kwijt

dus als je het gewoon leuk vind als hobby erbij zou je het kunnen doen

maar voor het geld kun je het beter laten

en gewoon kopen

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dank je, dan ga ik er idd niet aan beginnen. Want ja, krekels kweken zal geen hobby van me worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

al deze moeite had je bespaart kunnen blijven

 

als je even de zoekfunctie had gebruikt: ;)

er zijn al een stuk of 3 topics geweest met links met verschillende sites over kweken van krekels maar ook van forumleden die zelf een kweek opzetten of hun ervaringen hiermee..

 

groet bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Bas, ik heb gezocht, niets gevonden, en daarbij, ik vind het geen moeite om mijn vraag te stellen, en gelukkig vinden andere forumleden het ook geen moeite om mij te antwoorden. Enne, bespaard moet met een D, niet met een T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×