Jump to content
Sign in to follow this  
jeroen@baardegamen

De Grote Bouw :p [ Need Advice :p]

Recommended Posts

zoals ik al had gemeld inmiddels begonnen met de bouw maar ik ben een paar van de basispricipes vergeten :S graag een klein btje advies hierbij....

 

1 : VEntilatie

 

Als ik me niet vergis was het beste onder en bove ventilatie....

 

De 1e bak word 1.40 bij 60 bij 60 en word het tehuis van 2 jonge baardjes....

Dus ik dacht : Over de hele lengte BOVENOP een strook van 4 cm breed en aan de onderkant van de VOORKANT het zelfde over de hele lengte... als ik mij niej bergis was dat voor de doorstroom van verse lucht.... Correct of niej ???

 

2 : Verlichting & Verwarming....

 

EEn koude kant en een warme kant in het terrarium zodat het die zijn eigen temperatuur kan regelen... dacht aan een Grote warmte spot aan de ene kant en aan de andere kant een iets minder sterke op de zelfde hoogte...

 

3 : Schuifruitjes....

 

Waar kan ik in godsnaam die kunststof H profielen halen hier in de regio ?????? via de petsplace wou het niej lukken en al het materiaal bij de bouwmarkt was te grof of te groot... hoef tenslotte geen ruiten van 12 of 16 mm dik....

 

Alvast bedankt allemaal :D

 

 

 

Owwwww en tot slot... hoe kan ik de onderkant bak waterafstotend maken..... dacht aan een waterafstotende lak gezien het toch een droog woestijn terrarium word......

 

 

OWw u one ,

 

Jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

 

1 : VEntilatie

 

----------Een strook van 10 cm boven op over de lengte van de bak is genoeg .

 

2 : Verlichting & Verwarming....

 

---------Zoals je zelf al zegt een lamp met een minder wattage .

 

3 : Schuifruitjes....

 

---------De kunstof U profielen ( neem aan dat je de profilen bedoelt waar de ruitjes in schuiven ) kun je bij elke bouwmarkt , hout handel , glas handel , schildersbedrijf , hobby winkel zoals hubbo . meestal wel krijgen van 3 mm tot een paar cm en anders is het daar zeker te bestellen .

 

Owwwww en tot slot... hoe kan ik de onderkant bak waterafstotend maken..... dacht aan een waterafstotende lak gezien het toch een droog woestijn terrarium word......

 

--------Er hoeft op zich geen water afstotende laag op , zo veel vocht zou er niet in de bak komen want het is zoals je zegt een woestijn terraium

maar dit licht helemaal aan het materiaal dat je gebruikt .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

die profielen kun je denk ik het beste op 1 of andere beurs halen

daar zijn ze meestal wel te verkrijgen. (bij de praxis ofzo kan ik ze niet vinden namelijk)

 

in den bosch is er over een paar weken een beurs en vlak daarna een beurs in breda

en in lebeke (of hoe je dat ook schrijft) zit er ook een aan te komen

 

vergeet bij de verlichting het uv niet he!! ook belangrijk

 

Ik weet niet van wat voor materiaal je het terra gaat maken? maar waarom moet het waterafstotend zijn?? (ben alleen nieuwschierig hoor, is geen comentaar :D )

Wij hebben voor de wateragamen bak (waar wel water in moet) epoxy hars genomen wat we ook op een beurs hebben gekocht (maar dit is meer om achterwanden enz watervast te maken)

 

Meer kan ik je niet helpen want ik heb ook niet zo een verstand van bouwen enz dat laat ik altijd door mijn ventje doen :P

succes met de bouw

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

ik heb verf op latex basis gebruikt om de bak waterdicht te maken.

zorg wel dat t goed droog is en dat het niet meer ruikt!

gr jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×