Jump to content
Sign in to follow this  
Bas

Waar Te Beginnen?

Recommended Posts

heejz,

ik heb hier nog 2 terrariums staan,

en ik dacht laat ik deze eens gaan opruimen, dus ik heb ze vanuit de schuur in huis gehaald enben begonnen met schoonmaken,

dat is nu gebeurd maar wat dan waar begin je mee met een terra opbouwen:P er moeten zoweiso nieuw glas in en nieuwe u poortjes ( glas voor de schuifruitjes) en er moet een nieuw dak op..maar ik wil er ook een achterwand in bouwen..

 

ik hoor het wel groet bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou eerst de profielen er in maken

en eventueel een rooster als dat nodig is

en dan de achterwand erin maken en dan de ruitjes erin

succes

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee een rooster maak ik bovin het deksel dat doe ik dan wel een x appart..

maar dus het beste gewoon de u kopen (4 mm?) en erop lijmen

en dan beginnen aan de achterwand? met piepschuim en tegellijm etc:)

ok zal van het weekend eens de spullen inslaan

 

groet bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

terrariums..

 

alleen deksel zit dus los.. of althans moet ik nog maken het is zeg maar een aqarium zoals je het nu bekijkt alleen met schuif ruitjes gewoon een terrarium zonder deksel deze was eerst van hout.. ( het is al een zelfbouw terra van iemand anders) en deze wil ik dus opknappen

 

snapje:D

groet bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien even handig om een foto te plaatsen.. want ik snap het ook niet helemaal.

dan weten we precies hoe en wat

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

 

volgens mij bedoelt hij gewoon een normaal terrarium ,

maar dan anders :P

 

nee ff serieus

wat ik denk is dat hij bedoelt dat het een terrarium is waarvan de bovenste glasplaat ( plafonplaat ) vervangen is door een houte plaat .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt als een bus edwin;)

 

hij heeft dus gewoon geen plafondplaat daar moet ik zelf iets op maken (hout) ofzo waar ik dus de spots en ventilatie dingetje in ga hangen;)

 

groet bas

 

foto's komen morgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog 1 dagje wachten op de foto's camera ligt nog op school voor een project

 

ben al wel weer wat verder en ik zag een mooie kast die als terra kast kan gaan dienne maar jullie zullen het morgen wel zien op de foto

 

haha groet bas

 

PS srry admins voor 2x posten achter elkaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eindelijk de foto's

 

herschaaldekopievandscnoc4.th.jpg

 

herschaaldekopievandscn2125cc2.th.jpg

 

herschaaldekopievandscnxq6.th.jpg

 

dit zijn ze ik ben begonnen met dit terrarium op te knappen ( ik heb er nog 1) dit is een 100x50x50 met een tussenschot die ik er niet ga proberen uit te krijgen:P zit muur vast. het glas is op zich netjes alleen achterkant zit er soort ijzerdraad doorheen voor de stevig heid maar daar komt toch een achterwandje. de U profielen heb ik er al weer ingezet (nieuwe) nu kunnen jullie ook zien dat de bovenkant eruit is ik ga hier gewoon een glazen plaat op leggen en ff kijken hoe ik het met een lichtspot ga doen.

maar nu ik zo aan het schoonmaken was dacht ik wat kan er eigenlijk in een terra van 50x50x50 .. misschien een guttata? maar tot hoelang kan deze er dan in? en als het daadwerkelijk een (tijdelijk) terra word voor een slang ga ik er ook geen achterwandje in maken dan is een kurk achterwandje voldoende lijkt mij.

maar als jullie sugesties hebben voor andere beestjes dan hoor ik dit graag, ik zie dit terra ook meer als een proefje om ervaring op te doen, etc het andere terra moet perfect worden want deze word voor de toekomstige halsbandjes>?? :rolleyes: waarschijnlijk.

ik hoor het wel ik ga vanavond ff naar praxis heb zowieso electra nodig en kit, glas is al besteld voor de (schuif) ruitjes en de ruiten die er bovenop moeten komen zijn nog heel :P als jullie een leuke sugestie hebebn hoor ik het graag want dan haal ik vanavond ook meteen ff tempex..

 

dus kom maar op met die idee'n voor leuke beestjes:P geen spinnen en insecten:P

 

ps @gbf zijn de foto's zo groot genoeg of eerder klein genoeg :lol:

 

groet bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto,s zijn geweldig bas

mogenz elf nog iets groter hoor

maar beter te klein dan veels te groot

oefening baart kunst he

je zou dit terra prima als opkweek bak of quarantaine terra kunnen gebruiken

voor jong baardje

jonge halsjes enz enz enz

voor guttata,s nakweek gebruiken wij een wat hoger terra

zeg maar 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het terra nog een x opgemeten en het is 50(l) x 40 x40 ietsje kleiner dus .. ik ga straks eventjes electra halen en dan lampjes proberen erin te hangen, ik weet alleen nog niet wat ik er voor terra van ga maken ik dacht misschien 1 van de 2 voor guttatu'sjes (jongen natuurlijk) voor de eerste paar weekjes dat ze bij mij zijn en de andere voor .. nakweek of quarantaine of een beestje wat ik appart wil houden. Maar omdat het terra te klein is om 2 lichtspotjes in te hangen (gewone spot en uv-b lamp) ga ik het niet gebruiken voor nakweek denk ik. of

 

ja ik wacht eignelijk nog steeds op idee'n :P want ik wil beginnen met bouwen :lol: maar het is natuurlijk niet slim om te beginnen en niet te wten wat je erin wilt doen. ivm achterwand bodembedekking etc etc..

dus mede forummers kommaar op met jullie idee'n:P

groetjes bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

hout gekocht evenals fittingen en snoer.. en stekkers natuurlijk

vanavond onderkanten wit schilderen de snoertjes vast maken

 

foto's volgen

groetjess

 

bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×