Jump to content
Sign in to follow this  
stine94

Luipaard Gekko

Recommended Posts

ej ik heb 11 luipaard gekkos zitten dus al heb je vragen ik heb ze al 5 jaar en in die jaren heb ik heel wat info verzameld dus als je vragen heb vraag maar raak :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo 11 luipaardgekkos

heb je bv ook verschillende kleurslagen

plaats anders eens een paar foto tjes

is wel leuk om iemandanders zijn diertjes tezien

groetjes michel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje, 11!!! Dat is heel wat, ik ben ook erg benieuwd naar de foto's. En wat vind je zo leuk aan gekko's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is mijn beste kweek groep en ik heb er ook nog een die dit jaar moet beginnen en ik heb 5 nakweekjes

post-31-1161521403.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer genoeg kwam ik gister me kamer in en lag de choclat dood in zijn drinkbakje

Share this post


Link to post
Share on other sites

balen zeg

altijd weer moeilijk om een dier te verliezen

sterkte

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

he bah das geen leuk bericht

nou sterkte ermee

 

ps mooie beestjes hoor!!!

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites
ej ik heb 11 luipaard gekkos zitten dus al heb je vragen ik heb ze al 5 jaar en in die jaren heb ik heel wat info verzameld dus als je vragen heb vraag maar raak :D

first question:kun je al bij jonge leeftijd het geslacht bepalen??

second question:hoeveel graden moet het in het terra zijn??

 

ok no more questions baby :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er dan misschien maar 7, maar ik vind wel dat de staartjes wat dun zijn, zeker van de chocolat .maarja das al te laat natuurlijk, innige deelneming trouwens.

Ik wil je nu geen kritiek geven hoor, maar toch even waarschuwen. De staart is hun reserve, als die te dun is zijn ze zeer gevoelig voor ziektes enal.

 

first question : Dit kan je zien na uhm.. een half jaartje ,het mannetje heeft duidelijk 2 ballekes aan de staartbasis. De temp waarop ze zijn uitgebroed speelt ook een rol -> 28graden = vrouwkes 32graden = mannekes.

 

second question : temp = 25-35graden.

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb er dan misschien maar 7, maar ik vind wel dat de staartjes wat dun zijn, zeker van de chocolat .maarja das al te laat natuurlijk, innige deelneming trouwens.

Ik wil je nu geen kritiek geven hoor, maar toch even waarschuwen. De staart is hun reserve, als die te dun is zijn ze zeer gevoelig voor ziektes enal.

 

first question : Dit kan je zien na uhm.. een half jaartje ,het mannetje heeft duidelijk 2 ballekes aan de staartbasis. De temp waarop ze zijn uitgebroed speelt ook een rol -> 28graden = vrouwkes 32graden = mannekes.

 

second question : temp = 25-35graden.

groeten

michael

hallo ik heb ook een vraag: ik lees op sommige forums dat je maar mag kweken vanaf ze een bepaald gewicht hebben , is dit waar ? en kan dat kwaad voor je diertjes als ze dat gewicht nog niet hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

dit zal zijn zoals bij de meeste reptielen en dieren trouwens

de vrouwtjes moeten eerst volgroeid zijn, dat zullen ze waarschijnlijk bedoelen met het juiste gewicht

als dieren zelf nog in de groeifase zitten is dit nadelig voor hun eigen ontwikkeling en hun levensloop

daar ze de nodige stoffen die ze zelf nodig hebben in de eitjes gaan steken

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de vrouwtjes zouden best een gewicht hebben van minstens 50gram en de mannetjes rond de 45gram (aagezien het ook voor hen vermoeiend is ;) )

 

Bij 50 gram heb je mooi volgroeide stevige vrouwtjes..

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×