Jump to content
Sign in to follow this  
the lizard

Foto's Van Me Leguaantjess

Recommended Posts

hier even wat foto's van mij ahummm.. en me leguaantjesssss :lol::D

 

100_0643.jpg

dit is DIONGO ( we spreken het uit als djongo). zo noemen we hem.

--------------------

100_0668.jpg

dit is doedel, helaas dat het allebei mannetjes zijn. vanwegen mis koop.

doedel is helaas zwaaar gehandicept maar doet het super! heeft een DUBBELE. ja je hoort het goed. een DUBBELE HERNIA midden op de rug. en afgelopen zaterdag is de staart voor een groot deel geamputeerd omdat er al eens een stukje af was gehaald en dit was gaan ontsteken. vandaar.

--------------------

100_0663.jpg

!!voor de mensen die het intressant vinden hoe zo'n amputatie er nog uit ziet!!

 

en zomaar wat grappige foto's van me leguaantjess

 

100_0649.jpg

lekker samen.

100_0638.jpg

diongooooooooo

100_0642.jpg

diongo die zich verstoppeld had achter een groot stuk boomschors en ik hem toch snel op de foto had gezet.. ( lief he dat tongetje!)

100_0667.jpg

me vader met doedel ( me vader die niet op de foto wou :P )

100_0668.jpg

doedelllll

100_0664.jpg

doedel heel sielig zittend op de grond ( ik had net gevoert en wou net het water weer verschonen maar meneer zag nog een stukje adijvie dat door de vreetbui in het water vloog.

100_0655.jpg

diongo die recht!! in me gezicht sprong ( grrr niet leuk) :lol:

 

 

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeloan.jpg

hier zie je goed de dubbele hernia zitten bij doedel

100_0638-1.jpg

zijn ze niet liefffff!

100_0646.jpg

ik en diongo.

100_0665.jpg

doedel pijnlijk op me arm en diongo lekker relaxxx op me hooft

 

zo dat waren ze allemaall

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er super uit...

mooie bak ook...

 

maar..... je hebt 2 mannetjes per ongeluk? maar je laat ze wel bij elkaar zitten... geeft dit geen problemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ze zijn heel lief tegen elkaar. zitten af en toe ook op elkaar. in het begin mocht doedel diongo helemaal niet. iedere keer als je diongo uit het terra haalde en weer terug zette dan was het metteen kopknikken en op diongo aflopen. maar nu doen ze elkaar geen kwaad.

ik wil misschien 1 vrouwtje erbij maar dan zit ik er wel mee dat ik op ten duur een man weg moet doen. want dan word het wel vechten. maar ik heb nog een terra van 170 bij 170 bij 170. misschien dat ik in de toekomst daar ook wat mee kan doen

 

over dat per ongeluk.. ik had savonds op de gok een vrouwtje gekocht. maar wat bleek nou. leguanen hebben van die grote sporen zitten. en aan een kant zaten die niet. en toevallig dat ik aan die kant had gekeken. en omdat het vrij donker was zag ik de hernia zogauw niet. maar dat maakt voor mij niks uit. hij heeft het hier nu beter als waar die eerst zat. stond in de woonkamer in een vogelkooi van 1m hoog bij 50diep 50 breed. echt sielig.

 

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn al een stuk tammer he?

jammer van die hernia maar als hij goed mee kan komen en hij hgeen pijn heeft!

haha je vader die niet op de foto wou.

 

Gerard als je dit leest................... niet zo flauw he!!!

wie moest er van jou perce op de webcam komen haha

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dit is een schrik moment voor mij hoor.kan je zeggen ,daar heb je haar weer,maar ik heb wat vraagjes.

er is een stuk van de staart afgehaald omdat het ontstoken was,wie heeft het stuk eraf gesneden?ik zie geen jodium op de wonde,het ligt dus open,als je er nu geen jodium op doet,of hem dagelijks een jodiumbadje geeft is de staart zo dus weer ontstoken.en heeft hij een antibiotica kuur?en hoe weet je dat het een hernia is? het kan ook calcium gebrek zijn.je hebt nu 2 iggys die het slecht hebben gehad.

doedel is nu al knal oranje,dat betekent paartijd dus,diongo springt je nu al int gezicht.stress! met 2 mannen bij elkaar gaat dit alleen maar erger worden.een vrouw erbij,uitgesloten.ik ben een zeikerd,maar heb de ervaring,kopknikken,op elkaar liggen,dat betekent dominatie.je hebt 2 jonge mannen.zowiezo hebben ze elk een zonnenplek nodig,het liefste een powersun.nu zijn ze nog aant bijkomen,zodra ze op sterkte zijn word het oorlog.ik zeg het nogmaals,ik ben een zeikerd,maar spreek uit iggy ervaring,en heb het beste met jou en je diertjes voor.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste anita.

 

ik ben met de leguaan naar een DA geweest. en die voelde en had foto's gemaakt. en vertelde dat het een dubbele hernia was. waarschijnlijk dat de leguaan vroeger eens van hoog is gevallen en op de voorpoten is geland en dat het lichaam dubbel is geklapt. de staart is al een eerder afgebroken. hoe weet ik niet want toen had ik de leguaan niet. omdat het nooit behandeld is was het weefsel waar de wond zat wel weer dichtgegroeit maar was het gaan ontsteken. daarom heb ik het er dus af gehaald.

 

ze kreeg een verbandje om met jodium enz enz. die heeft er een paar dagen op gezeten. toen ging ik er nieuw verband op doen met jodium.

 

op de foto lijkt doedel de ''oranje'' idd oranje. maar dit is hij zeker NIET. hij is namelijk gewoon lichtbruin met heeeeel ietsiepietsie groen. dit is die altijd al geweest.

 

omdat diongo recht in mijn gezicht sprong komt omdat het terra vanaf mijn knieen pas begint. en diongo zat iets hoger als oog hoogte op de boomstam. en omdat ik omhoog keek om een foto te maken had hij zo iets van: ik ga eens lekker op de schouder van mijn baasje zitten.

(mijn leguanen doen dit altijd.. zo kan je zien dat ze ECHT tam zijn. als ik het terra los maak. komen ze uit zichzelf naar me toe en gaan ze lekker op me schouder en hooft zitten. veel mensen moeten hun leguaan uit het terra pakken. dat bewijst dus dat mijn leguanen VEEL tammer zijn).

 

dat kopknikken komt idd door dominantheid. maar dit gebeurt al lange tijd niet meer. dit komt omdat ik diongo nog niet zo super lang heb. en het terra dus eerst alleen door doedel werd bewoont. en nu komt er ineens nog een leguaan bij. dan is het gewoon even laten weten van ik ben hier de baas. ( wat zou jij doen als je in een keer een vreemd iemand in je huis hebt die even bij je komt wonen). nu kopknikken ze tottaal niet meer en liggen ze vaak bij elkaar.

 

reden dat ze op elkaar zaten komt niet door dominantheid. toevallig dat doedel al onder de spot lag en ik had diongo uit de bak gehaald. en later weer terug gezet en die klom het terra in en ging op de staart en achterpoten van doedel zitten.

 

kalkgebrek is onmogelijk want krijgen dagelijks kalk door het groenvoer

en hebben dat altijd gekregen.

 

powersun lamp heb ik niet en heb ik ook niet nodig. want heb ze hier gewoon door de kamer lopen als ik thuis ben en heb een speciale seerre voor ze gebouwt met dun gebold plexiplas. als de zon ook maak iets schijnt word het lekker warm en geeft goed uv.

en voor tempratuur heb ik het ook niet nodig. heb 3 spots van 25 watt. waar de boomstammen 30cm onder hangen. en het word 40 graden onder zo'n spotje.

verder heb ik ook nog een grote perslamp van 100watt hangen. moet dus genoeg zijn (had ik even uitgezet op de foto's voor overbelichting)

 

hoop dat ik alles nu een beetje heb uigelegt :lol:

 

grtjssss

 

p.s ik heb zelf al 8 jaar leguanen. en weet er dus ook al een hoop vanaf. verder heb ik een vriend (rogier, woont in tilburg) die heeft al 30jaar ervaring met leguanen. dus als er een probleem of iets is. ga ik altijd naar hem

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

het zijn poepies hoor,en tis mooi dat je ze nu een goed tehuis geeft,het was ook zeer zeker niet de bedoeling om je aan te vallen ofzo.deze jongens zijn nu nog klein,paartijd komt eraan.helaas heb ik m,n minotaure weg moetten doen.hij was heel slecht toen ik hem kreeg,en geen lievertje.na een jaar was hij mooi ogeknapt,het werd paartijd,en de hel brak los.ze zaten apart,en ik moest mino normaal al eerst letterlijk een knal verkopen voordat ik ook maar de kans kreeg om in het terra te komen om te voeren.hij ging konstant voor mijn gezicht.en heeft toen ik niet thuis was de gelegenheid gekregen om een flinke hap uit lola te nemen.het zijn schatjes,maar worden groot,en zwaar,en willen de baas zijn.maar dat weet je allemaal zelf al wel.

veel plezier met je knapen,en verzorg de wonde goed.(sorry ik kan het niet laten :( )

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog een terra staan van 170 bij 170 bij 170 en ik kan een vrouwtje kopen voor 100 euro van 4 jaar oud. zal ik dit doen? en ze dan apart huisvesten. en als de paartijd eris dat ik een voor een de mannetjes erop zetten? weet ik zeker dat ze bevrucht is

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu word het lastiger.

als je echt een vrouw zoekt,is 100 een mooie prijs voor een gave dame van 4 jaar oud.heeft ze al eieren gelegd?.ze kan net als baardjes ook zonder man gaan leggen.sterfte door legnood komt vaker voor dan een goede leg!verkleefde eieren komt ook veel voor.sterft ze ook.of je bent tussen de 350 en 500 kwijt aan een zware operatie,die geen garantie op gezonheid geeft.vaak sterven ze even goed omdat ze dan al te zwak zijn!

jou mannetjes zijn hoe oud.ik schat rond de 2 jaar.al hebben ze 2 hempenissen voor het gemak,ze moetten wel op de dame passen,size does matter!

zelf wil ik vrouwen niet om de boven genoemde probs.en stel dat ze zwanger raakt.leuk hoor,zit je straks met tussen de 20 en 40 jonge iggys,die je dan ook nog eens van de hand moet doen voor 5 euro,aan god weet wie.eens eieren gelegd blijft ze dus leggen,bevrucht of niet.

dus wat is wijsheid.ik gok dat je straks toch afscheid van een man moet nemen,als ze wat ouder zijn,en goed opgeknapt.dan zou het leuk zijn als je een koppel hebt,laat het vrouwtje helpen,en je bent klaar voor de komende 17 jaar.voor nu heb je een mooie ruime bak staan voor de dame,als je er echt 1 wil kan je eventueel ook op een adoptie lijst komen,er zijn veel gratis dieren,maar dan moet je wat gedult hebben.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey anita,

me iggy's zijn wel ouder als 2jaar

diongo is nu bijna 3 jaar en doedel is al 4,5.

even over het vrouwtje.. ze heeft al 1x eerder eieren gelegt. en ze zit nu echt in de weg en in een te klein terrarium. ik mag haar dus voor E35,- die mensen zitten in scheiding en de man waar hij van is gaat nu in een klein flatje zitten enz enz

hele toestand maargoed..

ze is 4 jaar oud en mooi groot. mist geen teentjes of staart helemaal niks. kreeg altijd uv kalk vitamines enz enz

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeetje

voor 35 euro wil ik haar ook wel?

nou.als er oorlog van komt kan je altijd een man ergens anders plaatsen.je hebt de terra ervoor. als hun verhaal klopt is het een mooi dealtje.

ik zou het wagen.

lola is nu net 5,helemaal gaaf en een stukje groter dan die van jou.maar hij heeft het altijd goed gehad,ook de eerste 2 1/2 jaar bij z,n eerste baas. ik heb hem toen gratis meegekregen,een gelukje hoor.tis een schat.

anita

heres lola met mijn zoon

post-30-1161700310.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke foto. alleen gebruik ik nooit handschoenen :lol: maar dat komt ook omdat ik de nageltjes veil. dus net de puntjes rond maken zodat ze wel kunnen klimmen maar mij geen pijn kunnen doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezus,vijl jij de nagels,het zou niet in me opkomen.ze hebben nagels om te klimmen,de handschoennen kosten 5 euro,en klaar ben je.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vijl ze niet helemaal maar puur de scherpse puntjes.. zodat ze wel kunnen klimmen enz enz.. maar me geen pijn kunnen doen..

 

kan geen kwaad en gebeurt heel veel

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtfoto's kerel

alleen toch jammer van die staart:(

 

 

groet bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×