Jump to content
Sign in to follow this  
jewel dragons

Onze Nieuwe Aanwinst!

Recommended Posts

Hay hoi allemaal,met trots willen we mededelen dat we de trotse eigenaar zijn van een Testudo Horsfieldii (vierteen).

Na veel gelezen te hebben,ben ik tot de conclusie gekomen om de Horsfieldii aan te schaffen ipv de Hermanni,heb namelijk veel ervaring met dieren die droog gehuisvest dienen te worden,de Hermanni zou iets vochtiger horen te zitten heb ik veel gelezen.....

 

Het is nog een klein dier,en zal in een terrarium gehuisvest worden met de maten 150 X 65 X 50,ruim zat dachten wij zo....

Ik denk dat ik +- 70% van de oppervlakte met zand ga bedekken,en de rest met cocopeat of cacaodoppen....

eten doet ie als de beste,appel,andijvie,mandarijn,druif,golliwoog....

 

 

12 uur licht/warmte/dag,en zo'n 8 uur uv

schuilgrotten,en kleine klim mogelijkheden....

 

als jullie iets in mijn tekst zien wat jullie anders zouden doen,dan hoor ik dat maar al te graag.... weet namelijk dat de meningen nogal verschillen betreft de huisvesting...

hier nog enkele foto's van onze nieuwe aanwinst!!!!!

 

 

o ja de naam is voorlopig (nu we het geslacht nog niet weten)

 

"STOFFEL"

 

 

horsfieldii001.jpg

horsfieldii002.jpg

horsfieldii003.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pracht dier (heb geloof ik al vaker gezegd)

 

Vind het vooral fantasties dat je je eigen eerst goed hebt geinformeerd alvorens tot aankoop over te gaan.

 

Vragen of problemen, laat ze maar ergens horen, hulp is in de nabijheid.

 

 

Theo

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha altijd leuk een stoffel in huis;) ook een echte schildpadden naam vind ik ..

het is natuurlijk wel waarschijnlijk zo dat hij een dikke 40 jaar of ouder word. dat je daar rekening mee houd en op den duur een groter terrarium nodig heeft ( 4 m2 had ik ergens gelezen voor een paartje) maar dat zal jij vast al wel allemaal weten ;)

 

groet bas :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×