Jump to content
Sign in to follow this  
erwin

Laaste Aanwinst

Recommended Posts

daar er hier hier nogal wat schrik hebben van spinnen in huis,dacht ik we schaffen er ons een kleintje aan,en als we het zien opgroeien zal de schrik wel vedwijnen.

 

onbekend is onbemind.

 

op mijn zoektocht om zoveel mogelijk informatie op allerlij sites,heb ik een paar kleintjes gekregen.

ze zijn toegekomen per post,in een filmrolletje,met vochtig papier erin.

samen met 100 eitjes van wandelende bladeren,en kleine wandelende takjes

de spinnetjes heb ik verstoken in kleine opkweekbakjes.(20 gekocht op de beurs in antwerpen)

wat een kleine vlugge duivels zijn dat,ze zijn veel sneller dan ik dacht,en je ben ze vlugger kwijt dan je denkt.

 

dus alle bakjes gevuld met turf,een klein takje,en, een steentje.

alles met naam voorzien,en in een terra gezet.

deze stta op slot.

de rest heb ik opgestuurd naar vrienden in partugal(73 filrolletjes )

 

alles (op een na )zit nu goed in hun eigen bakje.

 

nu maar hopen dat deze eene ons binnen enkele jaren niet tegenkomd als ze groot is,want vrees dat ik dan met spinnen en al buitenvlieg :rolleyes:

 

alle nuttige tips zijn natuurlijk welkom

 

groetjes

 

erwin&sonja(al is de laaste er 100%tegen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

spinnen kopen om je angst te over winnen is niet echt een goed idee :o maarja, B) veel suc5 met je aanwinsten. ik kan je helaas geen tips geven :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai, Erwin, spinnen kopen omdat je huisgenoten er bang van zijn......ik weet het niet hoor......

Enne.... je vrouw staat niet achter deze aanschaf.......je begeeft je op glad ijs vrees ik.

 

Mijn middelste wil ook een spin, maar daarmee moet ie echt wachten tot ie op zichzelf woont. Ik heb nu al de kriebels, terwijl ik het erover heb.

 

Ik wens je veel sterkte, mocht er ooit eentje ontsnappen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej erg gewaagt hoor maar het kan werken.. ben alleen bang dat die ene die los is wel een probleem word! die word gezien hoe dan ook een keer stel hij bijt iemand en die persoon is toevallig allergisch? ik weet niet watvoor soort hoor maar spinnenbeten zijn de lastigste beten om te behandelen..

 

iig suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey erwin

muis hier ik wist niet dat je vrouw er een beetje tegen was en bang van was

maar zoals ze zeggen het is dan ook niet zo een goed idee geweest om ze binnen te nemen he hihi

ik ben nu een vrouw die er alles voor zou doen zoals je ook al kunnen lezen heb van mij.....heb hele grote zitten en ook een paar hele agressieve tussen

dat heb je ook al kunnen lezen he

ik wens je er veel plezier mee maar de volgende keer raad ik je toch aan om er eerst over te spreken met je vrouw hihihi

een goede raad!!!!

voor enkele tips of raad liever op onze f.... uiteraard

 

ps hopelijk staan de spinnen voor je vrouw niet te veel in haar omgeveing waar ze het meest is en leef???? groetjes muis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan in de woonkamer :rolleyes: (mijn schoonmoeder komt daar ook,en dat staat me ook niet zo aan hoor :D )(grapje hoor)

 

dat het werkt zien we hier,zolang ze in hun verblijf zitten,is er zelfs al intresse.

ze worden zelfs door sonja iedere dag bekeken,en de intesse is er ook al,ze heefd al zelfs een lieveling.

 

deze die ons kennen,weten dat we niet enkel man en vrouw zijn,maar vooral elkaars beste vriend,en we gunnen alkaar veel.

zolang ik maar met geen dieren naar huis kom die we niet kunnen verzorgen,of dat er op voohand werd afgesproken wat zeker niet mag.(slang,en al wat glibberig is)

waneer ik ze verzorg ben ik wel aleen(maar heb het het liefst zo hoor,ben ook niet de frankste met die vlugge kleine donders :rolleyes: )

 

het mooiste voorbeeld is,voorheen als er een spin in bad zat,moest ik deze verwijderen.

nu worden ze in de veranda losgelaten zonder mijn tussenkomst(ze was zo fier als een pauw met haar prestatie)

 

de meeste mensen hebben schrik voor spinnen,maar leer ze kennen,en je hebt er een andere kijk op.

 

natuurlijk moet je dit willen he(gebakken sprinkhanen zijn ook zeer lekker,maar hoeveel willen het proberen)

 

 

groetjes

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ik mijn schorpioen kocht, merkte dat ik er bang voor was. telkens met adrealine de bak uitkuisen. nu raak ik ze bijne aan tijdens het uitkuisen. (ik zou ze durven op te pakken maar ik mag het niet van men ouders :P )

 

en ik heb zelf mijn spinnen vrees onbewust overwonnen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah ik was zowieso niet echt met insecten tot ik bidsprinkhanen ging opvoeden en die werden groter altijd vastgehouden elke vervelling en op denduur geen adrenaline enz meer en heel leuk zelfs kakkerlakkn enz alles is grappig nu ik hun nut in de natuur enz weet. hoe ik ze moet handteren enz spinnen hoef ik zelf niet te hebben maar heb geen problemen meer met voeren op pakken (als ik weet dat ze niet te agressief zijn) heb zelfs liever grote spinnen dan kleintjes die kleine zijn nog sneller en onvoorspellbaar die grote kun je voor 80% van te voren aan zien komen en stukken makkelijker te handteren :)

 

 

mooi dat ze geaccepteerd worden in huis.

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd zo dat je je angst voor bepaalde dieren zeker kan overwinnen. Een jaar geleden had ik het op een lopen gezet als er een krekel maatje 3 in mijn huis had gezeten, nu pak ik maat 8 op zonder dat het me iets doet. Een maand geleden kreeg ik nog kippevel als ik middelmaat sprinkhaan in zijn doosje zag zitten, sinds 2 weken is angst totaal voorbij, ik pak ze zo op.

Eerdaags gaan mijn baardjes over op grote maat sprinkhaan, vind ik nu nog doodeng, maar ik weet nu dat ook die angst over zal gaan wanneer ik ze een paar keer heb gegeven.

 

Zelfs mijn angst voor spinnen is al minder geworden sinds ik allerlei kriebelbeesten in doosjes in huis heb staan voor de baardjes. Mijn middelste zoon heeft deze zomer op een beurs een vogelspin vastgehad, wie weet ben ik de volgende in het gezin die dat gaat doen. Ik ben heel nieuwsgierig aangelegd, en vaak overwint mijn nieuwsgierigheid het van mijn angst. Maar om nu een vogelspin als huisdier te nemen, dat gaat met toch iets te ver. Want wat als ik in het terra zou kijken en hij zit er niet meer in, dan ben ik ook het huis uit en kom niet meer terug voordat ie gevonden is. Brrrrr...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×