Jump to content
Sign in to follow this  
nia

Godzilla Onder De Zonnebank

Recommended Posts

Nou zeg, die Godzilla is me toch een raar baardje, die staat regelmatig tegen de uv-lamp aan. Ik haal haar er wel steeds af, maar ben overdag natuurlijk niet thuis. Gelukkig wordt ie niet erg heet, maar het ziet er toch wel gek uit. Staat ze daar in een innige omhelzing met de uv-lamp. Hebben jullie dat weleens gezien bij jullie baardjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou en of ze er tegenaan kan, die lamp hangt gewoon in het terrarium, en ze klimt op een boomstronk en gaat op haar achterpoten staan, en houdt zich met haar voorpootjes vast aan de lamp, en staat er met haar buikje tegenaan. Onder de zonnebank gaat ze dan, ze wil waarschijnlijk een lekker kleurtje opdoen :lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi nia

ik zou er toch een bescherm kapje omheen maken.of de stronk verplaatsten. ik denk dat je een spaarlamp hebt als hij niet zo heel warm word.maar ze voellen de hitte niet,en je weet maar nooit!de lampen zijn gemaakt dat er toch wel 40cm tussen de lamp en het diertje moet zitten.ik zou geen risico nemen.denk er bij na,ze staat niet onder,maar in de zonnenbank,das toch echt de bedoelling niet.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

ja, daar dacht ik ook al aan, maar ik krijg zeer binnenkort het nieuwe terrarium, dus ik ga die moeite nou niet meer doen. Wat ik ga doen is de uv-lamp uitdoen als ik niet thuis ben, en aandoen als ik thuiskom. Zo kan ik het een beetje in de gaten houden. Ze doet het ook nog maar sinds kort, maar het is wel een grappig gezicht.

Ze kan zich trouwens niet verbranden want ik heb goed gecheckt hoe warm die lamp wordt, maar ja, je hebt gelijk, het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze dit doet. Maar je kunt je voorstellen dat ik toch wel een beetje moest lachen toen ik het zag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

een goed idee hoor!

ik ben zelf ook 1x erg geschrokken,ik had lola net en hij zat nog boven,en ik vond het te koud snachts,dus maar een rode lamp op gehangen,kom ik boven en denk wat hoor ik nu! nou zelfde verhaal.lola balanceerde op de rand van een stronk en probeerde met de voorpoten bij de lamp te komen,wat net niet lukte,maar levensgevaarlijk.lamp maar uitgedaan,en het weekend erop de eetkamertafel opgeoffert om daar een terra op te bouwen.sinds dien zit hij beneden word de hele dag vermaakt,snachts de verwarming aan als het koud is,en geen problemen meer.

doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nia,

 

Ja kan ik geloven hoor dat het een grappig zicht is om te zien, het zijn echte deugnieten waar je vanalles met meemaakt. Maar inderdaad zou ik er ook met oppassen zoals anita al aangaf, je weet maar nooit en dan is het beter voorkomen dan genezen h

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, klinkt wel grappig :D xie het al gelijk voor me :P wanneer is het terrarium eigenlijk af?

 

groetjes amy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat het deze week af is, dan kan ik het zondag gaan halen, anders duurt het weer een tijdje voor ik er om kan, mijn vriend moet nl. rijden met zijn auto, daar past ie precies in, ik heb maar een klein Fiatje. En het kan dan ook alleen in een weekend dat mijn kinderen bij mijn ex zijn, en dat is volgende week, en dan pas weer over 2 weken, maar dan kan ik zelf niet. Dus ik hoop volgende week, anders gaat het nog een maand duren, en vooral Reign wordt nu erg groot en is wel toe aan wat meer ruimte.

 

Tsja, die Godzilla, onder de zonnenbank, gek baardje hoor. En nu staat Reign tegen de wand omhoog te slapen, geen gezicht hoor, zou hij geen spierpijn hebben morgen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: hai nia,

 

ik ken die drang naar de uv lamp wel van mijn baardjes,

ik heb schors aan de voorkant van mijn lamp hangen ( zodat je er zelf

niet in kijkt maar wel over je terra schijnt ) en bart en harry gingen toen ze klein waren via hun tak in de plantjes omhoog en dan tegen het schors springen om maar zo dicht mogelijk bij die lamp te komen. Later werden ze natuurlijk te groot en lukte dat niet meer maar ik zie dat freek en eddy nu ze nog klein zijn ook doen!

Dan kijk ik in mn terra, ben ze kwijt en zie dan ineens een staartje vanachter dat schors hangen! Zitten ze daar dus "te zonnen" inderdaad!

Kun je er niet een foto van maken? ben benieuwd hoe dat er uit ziet!

 

groetjes, kim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zitten ze bij mij "onder de zonnenbank" !

 

groetjes, kim

post-1-1161368697.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

mijn varaan heeft ook al 2 dagen dat hij aan de uv lamp gaat hangen. is dit schadelijk of kan dit kwaad? want de lamp zit goed vast en de varaan kan verder ook geen stroom krijgen

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh, seinen ze dat aan elkaar door of zo!! Ik denk zelf dat als de lamp niet heet wordt het niet zoveel kwaad kan, en mijn lamp wordt wel warm, maar aangenaam warm, dus misschien doet ze het daarom wel. Alhoewel het de laatste tijd meevalt, ik let er nu natuurlijk wat meer op, en misschien zat ze in zo'n fase...... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja me varaan is echt lomp. ookal is die nog zo klein. hij rent en loopt en jaja hij springt zelf :lol: echt heel komisch om te zien door het terrarium heen.

dan klimt die over de stenen dan over de boomschorsen dan 'plonnsss' in het water. en weer eruit, weer tegen de schuifruiten aan staan, dan hangt die weer aan de uv. en dan gaat hij zijn holletje weer in haha :lol: gek dat die is :lol:

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het al helemaal voor me, lijkt me echt lachen!!! Hoe klein is ie dan nu? En zijn die beestjes altijd zo aktief?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×