Jump to content

Recommended Posts

Ik heb hier een mannetje van 1 jaar oud zitten en vorige week begon hij rare dingen te doen.

 

Het lijkt wel of hij iets uit zijn keel wilt halen, het duurt zo ong 10-15 seconden en dan likt hij eens en doet hij normaal.

 

2 weken geleden had ik wel een verkoudheid, maar ik ontsmette m' n handen altijd goed toen ik ze te eten gaf en nam ze niet bij me, maar het lijkt erop dat hij wat slijmpjes in zijn keel heeft zitten ofzo, zou dit ten geveolge van mijn verkoudheid kunnen zijn?

 

Alvast bedankt, Brian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook een boergeluid? is hoogst waarschijnlijk een keel/long ontsteking,snel naar de dieren arts,dan zul je wel bayrtill of enrofloxoral mee krijgen,wacht hier niet te lang mee,want te lang wachten betekend de dood......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

inderdaad niet te lang wachten

zit hij ook futloos ?

dit kan inderdaad op een longontsteking duiden maar ook op inwendige parasieten

ze verteren hun eten niet en hebben dan ook braakneigingen

dus het zekere voor het onzekere nemen en ga eens langs bij de DA

zeker niet zelf beginnen experimenteren met medicatie

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallow,

 

ik ben vandaag langs de DA geweest en het is inderdaad de beginfase van een longontsteking, er zijn geen blaasjes ed. enkel wat slijmpjes in de mond.

 

Hij is zeer actief (de DA had het knap lastig met hem) en eet goed, gwn zijn medicatie 10 dagen geven en dan zou het opgelost zijn :) .

 

Wat minder nieuws is dat er van mijn 2 nieuwe aanwinsten van de beurs in antwerpen er 1 BOMVOL zit met coccidie

Share this post


Link to post
Share on other sites

baytril is tegen ontstekingen baycox is tegen coccidiose

goed dat je naar de da bent geweest hoor

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de info, als het om de gezondheid van mijn dieren gaat aarzel ik geen moment hoor ;)

 

grtzz, Brian

Share this post


Link to post
Share on other sites

baytril is eigenlijk niet gemaakt voor reptielen,enrofloxoral daarentegen wel,dit is weliswaar de zelfde werkzame stof,maar is iets minder heftig voor je beestjes....

 

heb je de dieren met coccidien bij een hobby-ist gekocht? of bij een handelaar?

sterkte met ze.

 

ps de bd met de lichte long ontsteking zou ik zeker even behandelen als ik jou was,en ook apart houden uiteraard,want er is n og niet bewezen of het besmettelijk is heb ik me laten vertellen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
baytril is eigenlijk niet gemaakt voor reptielen,enrofloxoral daarentegen wel,dit is weliswaar de zelfde werkzame stof,maar is iets minder heftig voor je beestjes....

 

heb je de dieren met coccidien bij een hobby-ist gekocht? of bij een handelaar?

sterkte met ze.

 

ps de bd met de lichte long ontsteking zou ik zeker even behandelen als ik jou was,en ook apart houden uiteraard,want er is n og niet bewezen of het besmettelijk is heb ik me laten vertellen.....

Ik heb ze van bij hobby-isten, de een noemt zichzelf "The Dragon Freak", de ander heeft niet meteen een naam (ze zaten ong. in het midden van de zaal met zeer gele baardjes).

en tegen wat moet ik dat mannetje behandelen?parasieten?

en aangezien ik zelf niets ken van de medicatie vertrouw ik wel op de DA

 

grtz, Brian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi brian ;)

 

dit is echt balen hoor

welke medicatie heb je gekregen voor de longontsteking?

de beurs zal je nieuwe baardje zeker geen goed gedaan hebben

de dieren zitten daar onder de stress en als ze dan al bacteri

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi brian ;)

 

dit is echt balen hoor

welke medicatie heb je gekregen voor de longontsteking?

de beurs zal je nieuwe baardje zeker geen goed gedaan hebben

de dieren zitten daar onder de stress en als ze dan al bacteri

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal,

 

ik ben blij te kunnen melden dat al de dieren het goed doen, Marcel (het mannetje met de ontsteking) is weer in orde, enkel wat minder eetlust, maar niets om je zorgen over te maken.

Mijn 2 dieren van de beurs doen het heel goed, moet enkel nog eens een mestonderzoek laten doen ter bevestiging.

Hopelijk blijft het deze richting uit gaan,

 

grtzz, Brian ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×