Jump to content
Issa

Cordylus Tropidosternum Tropidosternum

Recommended Posts

Hallo.

 

Ik ben op zoek naar informatie over de Cordylus tropidosternum tropidosternum. Alle beetjes helpen! Alvast bedankt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi heb je toevallig alle zoekprogrammas geprobeerd

anders zou je deze eens kunnen proberen

 

http://nl.altavista.com/

 

hoop dat je hier wat aan heb in als ik het goed heb gelezen je zoektocht naar de gordelstaarthagadis

 

groetjes michel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi heb je toevallig alle zoekprogrammas geprobeerd

anders zou je deze eens kunnen proberen

 

http://nl.altavista.com/

 

hoop dat je hier wat aan heb in als ik het goed heb gelezen je zoektocht naar de gordelstaarthagadis

 

groetjes michel :D

hoi

toevallig alles jaaaaaa

 

 

 

Wel info te krijgen maar weinig over afmetingen van de beestjes en het formaat bak wat nodig is, hoeveel ze eten per week etc

 

 

Geloof me, ik surf al 2 dagen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

a hier maar eens kijken ik denk dat dit is wat je zoekt, het isw el in duits maar cijfers blijven hetzelfde in elke taal he ;)

 

Ik hoop dat je hier geholpen mee bent...

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
a hier maar eens kijken ik denk dat dit is wat je zoekt, het isw el in duits maar cijfers blijven hetzelfde in elke taal he ;)

 

Ik hoop dat je hier geholpen mee bent...

 

groetjes

Whahaha nou mijn Duits is belabberd maar ik ga mijn best doen! Heel erg bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je aan iets niet aan uit kan,vraag je het maar. Ik kan wel redelijk goed duits en ik versta dus wel alles wat op die site staat. Geef maar een seintje zou ik zeggen...

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de terrarium encyclopedie van eugen bruins staat ook wel wat info

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

En Issa,gevonden wat ge nodig had op die site....?

 

Ben je van plan zo'n diertje te kopen?

 

groetjes Nick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt. Ik begreep er meer uit dan ik dacht, maar ga het nog eens allemaal goed doorlezen. Ik heb begrepen dat ze in groepjes leven en dat wist ik al niet, dus je kan er niet 2 in een bak stoppen, je moet er dus meerdere hebben. Dus een grotere bak dan ik dacht. Ik vind het prachtbeestjes, ik zit er over te denken om idd ooit eens hagedisjes te nemen die klimmen, maar ze mogen niet te groot worden, wil ik ze in de bak stoppen waar ik ze in wil hebben. Dus zal er ooit wel een andere bak komen. Het grote probleem is dat er teveel leuk spul rondloopt/kruipt/klimt. Whahahaha Intussen zoek ik gewoon verder, ik heb er geen haast mee. Ik wil me alleen goed ori

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je aan iets niet aan uit kan,vraag je het maar. Ik kan wel redelijk goed duits en ik versta dus wel alles wat op die site staat. Geef maar een seintje zou ik zeggen...

 

groeten

Misschien een ideetje... Er is geen nederlandstalige caresheet te vinden op het internet, maak jij hem ff aan de hand van die site :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moest ik nu weten hoe een website te maken zou ik dat zeker doen, maar dat is niet zo mijn gebied :D

 

Dus als iemand de website maakt voor mij,zalk ik de vertaling wel plaatsen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Issa,

 

Wat bedoel je met Marc wil hem best wel op zijn site, want ik snap

het echt niet? :(

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Issa,

 

Wat bedoel je met Marc wil hem best wel op zijn site, want ik snap

het echt niet? :(

 

Groetjes Marc B)

Dat jij het vast niet erg zou vinden om de enige nederlandse site te hebben met een caresheet voor een Cordylus Tropidosternum Tropidosternum ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kzal men dikke boek eens raadplegen.!!!!

 

mijn dikke boek zegt!!!

 

dat ze uit afrika komen zuid en oost, 20 soorten, droge rots achtige gebieden.

 

ovovivipaar. 1 tot 6 jongen per jaar. dag temperatuur 30 graden grond temperatuur dat gewenst is is 45 graden. het beste is uv licht geven.

15 tot 40 cm lang

 

welk dik bedoel ik!!!

 

the completely illustrated atlas of reptiles and amphibians for the terrarium van

 

T.F.H. isbn nummer 0-86622-958-2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewldige hulp hoor... zegt je dikke boek niks over afmeting bak, soort voedsel, eventuele bijvoeding, hoe vaak ze eten, hoeveel ze eten etcetera etcetera

Share this post


Link to post
Share on other sites

terrarium 120*60*50

 

http://www.tallbo.com/skotselrad/caresheet.htm

 

peter

 

Een kleine caresheet. Het dieet

 

In de natuur deze hagedissen die meest zijn van iedereen houden van gevleugelde termieten, maar het is klein dat beetje dat moeilijk is om termieten in gevangenschap zij te krijgen voert ook op motten en spinnen. In plaats van wij kunnen hen met rechtstreekse cricket, sprinkhanen en andere insecten voeren die wij vinden. In de zomer kunnen wij gevangen insect van onse eigen natuur en voeren hen met, als snakt als wij weten dat zij niet giftig zijn. Voor het voeren van de hagedissen met de insecten moeten wij hen met sommige vita-mineralpowder, dit poederen dat u in een petshop kopen kan. Zij zullen ook hebben het UV-B licht of D3 laat vallen samen met Ca in het drinkende bewatert. U zult een kleine waterbowl in hun terrarium moeten hebben zo dat zij een bad kunnen drinken en nemen wanneer zij changnin hun huid zijn.

 

Het is niet zo dat veel om over hun voedsel te zeggen, is het een klein beetje op naar uw zelf om dat zij te zien die het voedsel krijgen dat zij eten. Ik voer mijn met hoofdzakelijk waxmotts en cricket, maar zij eten u allen geven hen, zoophobas, mealworms, spinnen, catepillars kevers. ......as snakt als het beweegt.

 

De sex

 

Weet u hoe naar sex deze hagedissen? U kijkt naar de vorm van het lichaam, heeft de vrouw mooie kurves en niet als dik voor de staart als de man. ....the mannelijke blik die sterker is in het lichaam en breder tussen de achterbenen is.

 

Terrarium

 

In mijn terrarium heb ik fijn zand en mopane wortels te verbergen onder, de temp is ongeveer 25 graad Celsius in de tank en onder de lamp het is 35 graad Celsius, heb ik twee 100 w halogen lampen. Deze hagedissen leven in bossen en die zij houden om van onder hout te verbergen en om geblaf los te maken, in natuur het rechtstreekse rond treelogs en in boomachtige gebieden. In mijn terrarium heb ik mug die op de muren opbrengt te klimmen op.

 

Een jaar in mijn hagedissen leven:

 

Januari en februari:, Wij die veel voedsel krijgen, cricket, mealworms, zoophobas, wij moeten veel om ons voor hibernate klaar te maken, in het midden van februari wij niet eten krijgen enig meer voedsel en wij die een klein kleiner beetje krijgen aansteken en verwarmen, enkel water, dit laatste tot het begin van maart.

 

Marcheren: Wij zijn gezet weg in een donkere koude plaats (temp :10 - 15 graad Celsius) en enkel een klein licht iedere dag, wij nodig hebben een waterkom of iets zo dat wij kunnen drinken, nu wij blijven hier voor ongeveer 6 - 8 weken. ....we moet gekeken worden naar sommige dagen een week bijgevolg dat wij zijn okay, indien wij niet u moet nemen ons uit van hetDe koude plaats en verhuurt ons ontwaken, maar niet te vasten, neemt ons uit en verhuurt ons die in de tank voor twee dagen zijn, in de inhibitate tank ik heb zand en sommige stenen te verbergen onder.

 

April: het Midden van april wij komen uit opnieuw, klein licht en verwarmen voor sommige weken, wij gewoonlijk paren nu en de baby's komen tot de autumm niet, krijgene ik mijn rond week 44. U ziet of de vrouw die dikker en dikker en de tijd nooit wordt, zal komen tot de geboorte. ...they livebearer is zo dat de kleine van niets zal verschijnen..

 

De mei-sept.: het Volledig licht en verwarmt van nu, Indien het mogelijk is dat wij buiten in de zon. ......do vergeet niet willen zijn aan ons een waterkom te geven. ..we heeft veel cricket samen met ons in onse buitentanks. ..s

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan je geen engels of duits.

 

dan is er altijd nog

 

http://www.freetranslation.com/

 

deze vertaal tekst, ctrl + c op de ene website en dan ctrl +v in de free translator.

 

en klaar is klara..

 

 

peter

Duits gaat (soms) engels gaat makkelijk maar dit heeft toch echt een vertaling nodig hierboven :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja een vertaal programma vertaald woorden en geen zinnen.

 

Maar nu is het toch gemakkelijker te lezen dan als het in het duits of engels staat.

 

peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×