Jump to content
Sign in to follow this  
erwin

Bedriegers En Afzetters

Recommended Posts

bedriegers en afzetters vind je overal.

ook in hamm op de grootste beurs zijn ze.

 

zo werden er sitrussen aangeboden voor 70 euro.

volgens de man rechtstreeks uit de usa.

had er papieren van maar was ze vergeten thuis,en zou deze nasturen.

(dacht aan gbf)

 

toen we er hem op aanspraken werd de man boos,en trok zo nog meer aandacht.

onderandere van enkele andere bekende kweeker.

 

binnen het half uur gaf de man toe dat het geen sitrussen waren uit de usa,maar yellos uit slovakije.

ook zijn reds(uit usa met de ook vergeten papieren) werden door de duitse kweeker bekeken.

 

deze bleken niet watervast te zijn.

toen hij met zijn bevochtigde vinger over het kopje van de baardagaam vreef,was zijn vinger rooder dan het beestje ooit was.

 

toen is de verkoper (die plots last kreeg van buikpijn) vertrokken en liet zijn vrouw achter met zijn handel.(het mensje sprak enkel slovaaks,en kroop bijna in de grond van schaamte.(en wie vald nu een beeldschoone jonge dame lastig :rolleyes: )(wij niet dus ;) )

 

in de namidag zijn we terug geweest,en hij had maar 5 beestjes meer over van de 65 die hij meehad

 

dus er zijn terug verschillende mensen bedrogen.

 

wat ik niet snap is dat deze man niet ogenblikkelijk aan de deur werd gezet.

de andere kweekers verkopen zo wijnig of niets,omdat er een bedrieger op papier hetzelfde,maar veel goedkoper verkoopt.

 

wel zal hij er de volgende beurs(gelukig) niet meer inkomen

 

wens deze man veel jeuk op de rug toe(en korte armen)

(en een veel mindere mooie vrouw ook)

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

oje wat een verhaal weer leuk neergezet ondanks dat het niet zo een fraai verhaal is

:P

Gelukkig hebben jullie goed opgelet, en zijn je er niet ingetrapt

zulke dingen komen helaas veel voor denk ik

en vooral op de grotere beurzen waar het super druk is, en mensen het liefst na 1 rondje lopen hun dier willen kopen en weg gaan (ivm de drukte?)

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf erbij dit soort beurzen moet totaal op de schop, het moet echte hobbybeurzen worden zoals bij siervogels.

 

Het commercieel verkopen van dieren moet gewoon verboden worden.

 

 

@Erwin

 

ik zal is kijken of ik op andere fora met jou verhaal weer leuke reactie's kan uitlokken.

 

Theo

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een ellende weer,ik dacht dat er zo goed gecontroleert werd in hamm.

tis dus altijd opletten . je zou toch denken dat ze slimmer zouden zijn,ze gooien hun naam te grabbel, het lijkt het mij niet waard.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

achja.. maar dat blijf je toch houden. maar druk he!! het sweet droop van me af

 

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje zeg, wat een verhaal. Wat erg voor al die mensen die dus wel zo'n rood baardje hebben gekocht, en dan dat beestje thuis in bad doen, of gaan nevelen, die zullen zich rot schrikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Esma : dan is het wel hun eigen schuld want koop nooit tevlug een diertje waar je niet zeker van bent en zeker niet uit deze landen want staan erom bekent

 

@Theo : zou deze beurs niet tevlug afschrijven hoor want is 1 van de betere beurzen die er zijn als je iets speciaal nodig hebt

 

@Anita : goed gecontroleerd laat me niet lachen h

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gerrit

 

Ik heb het vermoeden dat ik verkeerd begrepen wordt.

 

Beurzen moeten blijven bestaan, het zijn de ideale plekken om het nieuwste van het nieuwste te verkopen, ook een perfecte plek om onderling nieuwe contacten te leggen.

 

Wat ik van de beurzen wil zien verdwijnen is de commerciele verkoop van hobbydieren, als men via de handel een dier wilt kopen heb je daar al 6 dagen per week de kans voor dus vor de echte hobbyist maakt dat niet veel uit.

 

Wat men er mee bereikt is dat de nakweek dus ook de hobby beter in de schijnwerpers komt, ilegale praktijken verminderd het aanbod van een kweker is makkelijker te controleren omdat deze kleiner is en de dieren worden vaak op de best mogelijke manier aangeboden, een echte kweker gaat voor zijn nakweek en geeft echt wel de beste zorg aan zijn dieren.

 

Ik ben ook van bewust dat er kwekers zijn die het niet zo nauw nemen en er ook praktijken op na houden die niet door de beugel kunnen maar die zijn dan beter op te sporen.

 

Theo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff serieus dat meen je niet..... he wat jammer nou dat ik dus weer zo'n editie van Hamm aan me voor bij heb laten gaan...... Jammer jammer jammer :D

 

Had het graag willen zien :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Theo en had het dus totaal verkeerd begrepen ( was al laat gisteren en heb dit weekend 2 beurzen gedaan ;) ) waarvoor mijn excuses want nu ben ik het totaal met je eens natuurlijk maar denk niet dat dit te verwezelijken zal zijn spijtig genoeg.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nou rustig gerrit,ik heb het van horen zeggen,ben er zelf nog nooit geweest!!.

lees effe goed,er staat Ikdacht!

dat we allemaal laaied worden om deze toestanden staat vast.de kans op impuls aankopen is echt heel groot,ze verkopen vanalles aan iedereen die maar wat geld op zak heeft.en voor jezelf valt er niks te controleren.het enigste wat je bij een tjech moet kopen zijn voeseldieren.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Theo en had het dus totaal verkeerd begrepen ( was al laat gisteren en heb dit weekend 2 beurzen gedaan  ;)  ) waarvoor mijn excuses want nu ben ik het totaal met je eens natuurlijk maar denk niet dat dit te verwezelijken zal zijn spijtig genoeg.

Groetjes

Iedereen maakt weleens fouten Gerrit, excuses volledig geaccepteerd, waren uberhaupt niet nodig, dacht al dat het zoiets zou zijn.

 

Dat het ver weg ligt ben ik helemaal met je eens, het is ook daarom dat ik het telkens weer onder de aandacht breng in de hoop dat er steeds meer mensen komen die hetzelfde erover denken en mee helpen om langzaam maar zeker het doel weer een centimeter dichterbij te brengen.

 

 

Theo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn motto is, blijven proberen, het idd onder de aandacht blijven brengen, want als je niks doet, tsja dan zal er nooit iets veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×