Jump to content
Sign in to follow this  
poema

S. Viridis Dood...

Recommended Posts

Hallo allemaal me S. viridis vrouw is na dik 4 maandjes volwassen te zijn en zo'n 10 1/2 maandjes totaal oud te zijn heeft ze 2 a 3 dagen geleden haarlaatste levens behoefte gelegt een dikke othecae.

 

post-3095-1158438261_thumb.jpg

 

 

net als alle anderen :) naast haar mannetje die ze volgens mij niet echt leuk vond :lol:;)

 

post-3095-1158438565_thumb.jpg

 

post-3095-1158438356_thumb.jpg

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jmmr van het verlies van je beestje

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja maargoed ik heb wel de volle 7 eipaketten gekregen wat in het wild 9 van de 10 keer niet lukt ;) maar toch had ze van mij best een maandje langer mogen leven :)

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap dat ze best een maandje of nog langer had mogen leven

maar wel weer positief dat ze eipakket heeft gelegd.

was mooi beestje

weet er eigenlijk niets vanaf dus ik weet ook niet hoe lang ze kunnen leven enz

succes

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

uit een othecae (eipakket) komen rond de 100 a 200 kleine kanibalistische nimfjes.

ze kunnen wel 1 jaar oud worden van nimf tot volwas eenmaal volwas worden vrouwtjes 2 tot 3 maanden en mannetjes 1 tot 2 maandjes oud. ze kunnen wel iets langer leven na de laatste othecae maar meestal zijn ze binnen 3 a 4 dagen dood.

voor meer vragen hoor ik het wel :lol:

 

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik heb het al wel eens eerder gezien,maar zo met al die speldjes blijf ik het bizar vinden.

weet je nu dus al zeker dat er straks zoveel babys komen?

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

nederlandse namen vind ik bull sh!t ;)

maar goed dat komt omdat nederlandse benaming voor het diersoort geheel is zoals bloem bidsprinkhaan voor sphodromantis sp. is er naar mijn weten geen extra soort benaming. maar het zijn zowieso bidsprinkhanen. in het engels is het praying mantis (bid = pray) mantis is dan in dit geval alweer bidsprinkhaan ;) net als met bijv. een taipan je hebt in het engels dan geloof ik een black taipan en inland taipan. terwijl we hier in nederland weer inlandse en uitlandse taipan zeggen. maar goed das opzich wel goed want de inlandse taipan leeft meer in het land en de uitlandse meer aan de kust gebieden. maar naar mijn mening zeg je met latijnse benamingen veel meer en ik vind het dan ook nog een stukje eerbetoon aan het dier wat de wetenschapper toen hij ze vond jaren geleden niet voor niets zo heeft genoemd zoals baardagame ik vind pogona vitticeps veel en veel mooier klinken maar das mijn mening he ;)

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×