Jump to content
Sign in to follow this  
X-perience.nl.tt

Uv Lampen.

Recommended Posts

Ik weet dat het al vaker gevraagd is, en ja ik heb de zoekactie al gebruikt, maar ik vraag me toch jullie meningen af over UV lampen.

 

Als ik bij mijn trouwe vrienden van ter.nl kijk, zie ik dat de lamp die door velen wordt aangeraden 70 euro is. Dat is mij ronduit te veel. Verderop zie ik Neolux UV-A/UV-B lampen maar de UV uitstoot lijkt mij daarmee veel minder.

 

Zou het genoeg zijn om voor een koppeltje baardagamen 1-2 van deze lampen te gebruiken? Of is er nog een andere niet te dure mogelijkheid? Zoals een TL buis?

(ben student, heb niet veel te besteden... je kent het wel :lol: )

 

Bij voorbaat dank,

 

Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

wat volgens mij de goedkoopste oplossing is om een gewone tl lamp erin te hangen die een goede lichtsterkte heeft, en vervolgens vitaminen D3 oraal toe te dienen aan je baardjes, als je een uv-tl erin hangt dan ben je ook al vlug 30 a 40 euro kwijt (+ die tl's moet je minstens om het jaar vervangen)

 

die vitaminen D3 kan je hier via de online schop bestellen, ik lees tegenwoordig dat veel mensen het zo doen, ik gebruik nu nog uv-tl's maar ben er ook over na aant denken om over te schakelen.

 

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje kevin!

 

Ik ben bijna nieuw op het gebied van baardagamen (heb 3 1/2 jaar 20 slangen) en andere hagedisachtigen, en ben nu een terrarium aan het bouwen voor agamen, en wil allemaal weten waar ik op voorbereid moet zijn.

 

Geen zin in zo'n berichtje op het forum (over UV) nadat ze al in het terra zitten ;):P

 

Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

als je het goed wil doen,zal je toch in een rept winkel een tl en de starters enzo moetten kopen.en de starters schijnen kostbaar te zijn,

ik was zelf ook dom genoeg om een gewone tl in lola zijn terra te plaatsten.en iedereen kent de gevolgen,toen het zo heet was heb ik alle lampen uitgedaan,behalve de tl.het was een mooie,zo 1 in een plastic koker,voor boven een bureau,en ik stond erop dat mijn man hem ophing.maar lola werd gek van het geflikker van de starter,en vloog in m,n gezicht,en nu heb ik dus 2 niet zo schone littekens.nu zullen baardjes je niet zo snel verwonden,maar wel gek worden van het geflikker,wat wij niet kunnen zien,maar zij wel!

anita

sander welkom geheten op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

Sommige reptielen hebben misschien last van het geflikker van tls

met gewone starters.

 

Onze baardjes in ieder geval niet.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×