Jump to content
Sign in to follow this  
j0j0

Wandelende Takken

Recommended Posts

Ik heb vroeger nog wandelende takken gehad, maar was echt nix voor mij!

Ze hangen zomaar een hele dag te hangen en als je ze vastneemt beginnen ze te sprinten, ze kweken als zot nzo...

Zal dit mss een goed voedseldier kunnen zijn? kweken doen ze nog erger dan de konijnen das al een voordeel maar ik denk niet dat ze voedzaam zullen zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jojo wij hebben wandelende takken

vinden ze best intressant

van eitje tot volwassen in amper drie maanden

en dat vervellen ja best mooi om te zien ok na een tijdje niet bijzonder meer maar toch

dat kweken valt wel mee vind ik

ok ze leggen heel veel eieren maar duurt best lang voor die uitkomen

wij hebben ze van mensen gekregen als jong en die zeiden bij ons komen de eitjes altijd uit in december

en ja hoor bij ons kwamen de eitjes die we nog hadden allemaal uit in december

we hebben er het hele jaar door verstuurd door heel nederland en zelfs naar belgie (de eitjes he niet de takken zelf)

we hebben er ook al eens gevoerd aan de baardjes

er word gezegd dat ze weinig voedingstoffen bevatten maar ja we zien het als afwisseling en ze vinden het geweldig in de bak hap slik weg

wel moet je opletten welk soort je voert

wij hebben de normale indische wandelende tak en die voeren we alleen liguster er

klimop mogen ze niet als je ze wil voeren aan je baardje

daarbij zijn er ook soorten met stekels en die gif en geurstoffen en dergleijke uitscheiden

dus als je het wil proberen

neem dan de indische wandelende tak psg 1

en mensen geef er geen geld aan uit want dat is rond uit belachelijk

geld vragen voor gratis gelegde eieren van een dier die jou zelf niet meer kost dan een beetje water en wat liguster stiekem uit het plantsoen of uit de heg van de buren gepikt

en dat beetje ruimte wat ze innemen is ook te verwaarlozen

onze volwassenen die dus eitjes leggen zijn dood (worden maar maximaal anderhalf jaar) we hebben de eerste volwassenen weer zitten

dus als iemand intresse heeft

kunnen we er terzijne tijd wel wat eitjes opsturen

maar dan moet je ze dus zelf uit laten komen en oplaten groeien

en ja dan is het dus als afwisseling want echt voedzaam zijn ze niet

grtjssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had ook wandelen de takken maar toen me moeder die bak waar ze inzaten liet vallen en iedereen weg rende heb ik er zo veel mogelijk gepakt en in me terrarium gegooit en ide bak bij t grofvuil gezet en weg was de hoby:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opletten met wandelende takken die klimop eten want deze plant is giftig en aangezien zij het gif opnemen tijdens het eten kan het dier dat ze op eet ook het gif binnenkrijgen met soms zeer nare gevolgen.

Je kan ze in de plaats braambladeren geven of rozenbladeren ;)

Maar zijn verschilende mensen die ik ken die gebruiken als voedseldier en er zit zeker meer voeding in als een vlieg en iets minder als krekel of kakkerlak :)

 

Greats,

 

Reptile master

Share this post


Link to post
Share on other sites

liguster voeren werkt prima

vinden ze lekker en is makkelijk te vinden

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf nog jonge wandelende takjes en zij zijn verzot op braam, klimop en frambozenblad.

als ik ze iets anders geef eten ze het niet, maar ze eten dan wel een blaadje klimop wat ik er dan in verstop <_< .

maar ze zijn heel leuk om te houden vooral als ze nog niet volwassen zijn, dan rennen ze ook overdag rond :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×