Jump to content
Sign in to follow this  
cabasa

Welke Echte Planten

Recommended Posts

hallo allemaal,

 

Nou eindelijk, onze zelf gebouwde terrarium voor onze yemen is af en klaar voor de inrichting.

 

Vorige week al naar het bos geweest om een mooie tak voor hem te zoeken en geslaagd en goed schoon gemaakt.

 

Nou wil ik dus ook echte planten erin hebben, maar welke kunnen erin, in verband met giftigheid etc.

 

Ik weet dat de ficus er wel in kan dus die staat al klaar, maar welke soorten kunnen er nog meer in??????

 

help!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

achmea-soorten, vriesea, anthurium-hybriden, caladium bicolor, columnea-soorten, ficus-soorten, philodendron scabdens,...

 

zijn voorbeelden van planten die ik wel zou kunne zien staan in een chameleon terrarium!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is idd prachtig om echte planten te gebruiken.maar wees voorzichtig.de meeste planten uit het tuincenrum zijn ingespoten met een glimmiddel en kan dodelijk zijn.zelf zou ik planten gebruiken die al ouder zijn,om zeker te weten dat er geen troep meerop zit.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij zetten de planten een half uur onder de douche

met water dus he

en dan sp[oel je de glansmiddelen er dus wel af

mear echt een half uur geen vijf minuutjes

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej cabasa

kzou wel is een paar fotow's willen zien van je terra

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

ja zodra hij klaar is laat ik zeker foto's zien. het wachten is namelijk nog op 1 stuk glas. en ben nog niet helemaal klaar met het inrichten.

 

Maar zodra het af is stuur ik wel foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er ook bromelias instaan die zijn erg mooi dan ziet je terra er echt tropisch uit mijn kameleons zijn dol op die planten maar als je ze koopt moet je ze wel eerst goed afspoelen of douchen in verband met spuitmiddelen van de verkopers enzo

 

maar een bromelia vin ik er echt in horen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoihoi,

 

idd,dat is zeker een mooie plant die ik dus het weekend ga aanschaffen.

 

we hebben er nu namelijk 2 ficussen in, maar ik vinds dat een erg armoedig gezicht hahaha.

 

dat is de reden waarom ik nog geen foto's heb geplaatst ook.

 

maar de kameleon vermaakt zich prima in zijn nieuwe woning, hij groeit als kool.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan moet u maar nadat de boel echt goed ingericht is een mooie foto plaatsen ik ben benieuwt

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij is nu een half jaar. zijn helm is nog helemaal gaaf, op de foto zit alleen nog een stukje vel wat er ook al af is. Hij was namelijk aan het vervellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×