Jump to content
welletjes

Wat Kan Er Bij Elkaar?

Recommended Posts

ik heb misschien een rare vraag.Wij hebben nog niet zo heel lang baardagamen.We zijn begonnen met 1 mannetje en 2 vrouwtjes.Nu groeide het mannetje veel harder en die heeft dus de vrouwtjes opgegeten.Gister hebben we een koppeltje volwassen agamen opgehaald,maar nu hebben we natuurlijk ook het eerste mannetje nog.Die hebben we even in een terrarium apart zitten,omdat we weten dat je geen 2 mannetjes bij elkaar kan zetten.Kan je wanneer er nog een extra vrouwtje bij komt ,wel 2 mannetjes bij elkaar zetten??Ik vraag me af of wanneer je een groot terrarium hebt of je meerdere vrouwtjes en mannetjes bij elkaar kan zetten. Wie kan ons hierbij helpen.

 

groetjes joke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Joke,

 

Meestal gaat het fout 2 mannetjes in een terrarium.

 

Er zijn uitzonderingen, ik heb in ons buitenterrarium op het moment

2 mannetjes zitten die niets naar elkaar doen.

 

Toch raad ik het af om 2 mannetjes in 1 terrarium te plaatsen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ruimte in een terra is veel te beperkt dus absoluut geen risico nemen

schelen ze niet teveel in grote??

anders krijg je zoeizo weer het op eet probleem

teven raad ik jullie aan mestonderzoek te laten doen vanb je nieuwe baardjes en je man die je nog had zitten voor je ze uberhaud bij elkaar laat komen

al zat dat met twee mannen zeker fout gaan op den duur

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, als ik dit zo lees, krijg ik het gevoel dat jullie het een beetje in een verkeerde volgorde doen.

Je vertelt heel lakoniek dat je man de 2 vrouwtjes heeft opgegeten, ik vraag me dan af hoe dat kan, doet ie dat dan hap slik weg, 2 tegelijk of zo. Bij zo'n probleem haal je toch heel gauw dat 2de vrouwtje weg of alletwee, als dat ene nog te redden is.

 

En daarna haal je een koppeltje volwassen baardjes, en daarna ga je je afvragen wat je nu met die ene man moet.

 

Had je niet veel beter een vrouw erbij kunnen zoeken van dezelfde grootte, had je toch je koppel gehad en was je niet met deze man blijven zitten.

 

Het enige dat je nu kan doen volgens mij is je man in een apart terra houden, ofwel nog een vrouw erbij zoeken zodat je 2 koppels hebt, ofwel verkopen.

 

Maar nogmaals, de logica van jullie denken en handelen ontgaat mij een beetje, sorry ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het gewoon niet doen

het kan een tijdje goedgaan, maar uiteindelijk denk ik dat het toch een keer fout moet gaan. gewoon niet proberen zou ik zeggen

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tsja, als ik dit zo lees, krijg ik het gevoel dat jullie het een beetje in een verkeerde volgorde doen.

Je vertelt heel lakoniek dat je man de 2 vrouwtjes heeft opgegeten, ik vraag me dan af hoe dat kan, doet ie dat dan hap slik weg, 2 tegelijk of zo. Bij zo'n probleem haal je toch heel gauw dat 2de vrouwtje weg of alletwee, als dat ene nog te redden is.

 

En daarna haal je een koppeltje volwassen baardjes, en daarna ga je je afvragen wat je nu met die ene man moet.

 

Had je niet veel beter een vrouw erbij kunnen zoeken van dezelfde grootte, had je toch je koppel gehad en was je niet met deze man blijven zitten.

 

Het enige dat je nu kan doen volgens mij is je man in een apart terra houden, ofwel nog een vrouw erbij zoeken zodat je 2 koppels hebt, ofwel verkopen.

 

Maar nogmaals, de logica van jullie denken en handelen ontgaat mij een beetje, sorry ;)

sorry als dat laconiek vertel,maar zo is het niet bedoeld.Wij hadden de ene avond gezien dat dat ene vrouwtje was opgeten,zou niet weten waar we op een avond even snel een ander terrarium vandaan konden halen.De volgende ochtend ben ik opzoek gegaan naar een tweede terrarium.Hadden gewoon even geen andere bak waar het andere vrouwtje in kon.Ik ben op marktplaats gaan zoeken,kom in de kamer en zie het tweede vrouwtje in de bek van het mannetje zitten...kan je wel vertelllen dat je hier behoorlijk van schrik.Wist wel dat er stukjes staart of pootjes konden verdwijnen maar niet hele agamen.

 

 

Verder vraag ik me helemaal niet af wat ik met een tweede mannetje moet ,want we willen gewoon graag een tweede vrouwtje erbij zodat we twee koppeltjes hebben.Hebben inmiddels dus een tweede terrarium.MAAR WILDE GEWOON WETEN OF HET MOGELIJK WAS..... of dan die koppeltjes ooit, wanneer ze even groot zouden zijn ooit bij elkaar zouden kunnen omdat je dan twee mannetjes bij elkaar had...en twee vrouwtjes.

Jammer dat het dan verkeerd begrepen word.Daarbij denk ik dat een ieder die voor het eerst met reptielen bezig is ,altijd wel vragen blijft houden en dat je niet in een aantal maanden alles weet wat je graag zou willen weten.Vandaar mijn vraag,daar was toch het forum voor???

 

Dank je wel voor de mensen die wel een duidelijk antwoord hebben gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houd er wel rekening mee dat als je 2 koppeltjes heb dat je 1 of misschien zelfs 2 terra's extra moet nemen.

Het kan namelijk gebeuren dat de vrouwtjes erg moe worden van het paargedrag van de mannen en je ze dus even apart moet gaan huisvesten.

Ook weet ik van sommige dat 2 vrouwen ook niet altijd goed gaan samen,dus dan heb je aan 1 noodterra niet genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Houd er wel rekening mee dat als je 2 koppeltjes heb dat je 1 of misschien zelfs 2 terra's extra moet nemen.

Het kan namelijk gebeuren dat de vrouwtjes erg moe worden van het paargedrag van de mannen en je ze dus even apart moet gaan huisvesten.

Ook weet ik van sommige dat 2 vrouwen ook niet altijd goed gaan samen,dus dan heb je aan 1 noodterra niet genoeg.

We hebben nu ook twee terra's ,hoor.Want het ene koppeltje is al volwassen en onze ander baardagaam is pas een maand of 4.Verder gaan we van een vitrine kast ene groot terrarium maken ,wat we doormidden splitsen zodat we daar twee terrariums hebben en dan hebben we de kleinere terrariums weer over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×