Jump to content
Sign in to follow this  
the lizard

Al Me Eieren Weggooien?

Recommended Posts

doe ik iets verkeerd of wat?

 

ik heb laatst nu goede 3 weken geleden eitjes gekregen van me kameleon.

nou zoals geschreven staat.. netjes de eieren onder lauw water voorzichtig afspoelen niet draaien enz enz enz. netjes in de verwamde vermuciliet gelegt en vervolgens de stoof in. stoof op 27,5 graden no problemo. maar nu komt het.

ik vond ze na een weekje al war beige worden maar dat kan altijd wel eens met sommige eitjes. na 2 weken nog meer en na 3 weken kijk ik net in de stoof. op 2 3e van de eieren zitten schimmel. en ze zijn knal geel enz. nu heb ik ze een voor een eruit gehaald en de mooiste erin gelaten nieuw vermuciliet erin gedaan ( in tottaal nog mr 5 eieren van de 37). maarja ik heb de eieren dus weggegooit en zit ik met de vraag aan de reptielenkenners van hoe en wat? heb ik iets verkeed gedaan of waren de eieren niet bevrucht. want toen ik de kameleon kocht was ze al zwanger ( kwam ik later achter)

 

grtjsss

 

DSC01397.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

afspoelen van eieren doen we nooit

en ja of ze bevrucht zijn/waren??

heb je ze geschouwd???

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

afspoelen van eieren ( onzin)

bevrucht zullen ze wel zijn als je een man er op gehad hebt en zo lang de eieren niet inzakken zijn ze gewoon bevrucht

En jah die schillel kan je enkeld hebben ik had het ook eens maar haalde het weg met een tandenborstel ( voorzicht) en alles was nog uit gekoomen.

 

en dat schouwen doe ik nooit als je weet dat er een man op gezeten heeft en zo lang de eieren niet in zakken zijn de bevrucht.

 

Mvg mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm maar ze waren ook geel met rode vlekken enzo erop.. maar ze zijn inmiddels al wel door de wc gespoeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×