Jump to content
Sign in to follow this  
Simon

Heel Bijzonder

Recommended Posts

Hallo,

 

Onze Simon is gelukkig helemaal opgeknapt van de ontsteking/infectie en heeft meteen het licht gezien:

 

Ik was Jan (onze leguaan) aan het voeren met andijvie en ik dacht; kom laat ik Simon ook maar eens voeren. Ik had niet echt succes verwacht, normaal eet hij echt niets wat niet beweegt (ooit heel perongelijk een stukje appel hahaha). En ik had de andijvie laten bewegen voor zijn bek en hij hapte, ik nog een keer proberen en hij hapte alweer. Toen hij niet meer hoefde heb ik het in zijn voerbakje gedaan en later was ook dat weg, heel apart.

 

Simon eet nu gewoon alles door elkaar, een beetje beestjes en een beetje groenvoer. Erg leuk om te zien met die sliertjes andijvie uit zijn bek hahaha. :P

 

Ik ben hier wel erg blij mee want alleen dierlijk voedsel kan volgens mij niet echt goed zijn, ik kan het fout hebben maar dat idee heb ik, in groente zitten toch weer andere vitamines lijkt mij.

 

Groeten van een verbaasde Sandy :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar je moet een baardagaam toch altijd groente geven? heeft hij die nog nooit eerder gehad dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Amy, tussen wat goed is voor een baardje en wat ie wil eten ligt een wereld van verschil. Die van mij eten nu af en toe wat groenten en fruit, maar dan nog alleen als ik hen voer, dus niet uit een bakje. Ik heb het ze van het begin af aan aangeboden, maar pas sinds een week of 4 pakken ze het aan. En dan moet ik het ook heen en weer bewegen. En dan moet ik ook zeggen dat Reign het vaker eet dan Godzilla.

 

Net mensen h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, enne, harstikke fijn dat Simon weer helemaal opgeknapt is, het is nooit leuk als je diertje ziek is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Simon is nu ongeveer een jaar maar hij wou nooit wat weten van groente, ik had meestal een bakje met groenvoer staan en ik bood het af en toe aan uit de hand maar hij moest er echt niets van weten. En nu zo ineens wel. Ik ben er ook wel erg blij mee moet ik zeggen want alleen dierlijk voer was ik ook niet zo blij mee, in groente zitten toch weer andere vitaminen volgens mij.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

wat goed dat hij opgeknapt is,en nu ook z,n groentes eet.ik geloof dat het niet abnormaal is dat ze pas later groentes en fruit gaan eten.probeer nu ook eens wat banaan ofzo,ze zijn gek op zoet.uiteindelijk is het wel belangrijk dat ze toch groente en fruit gaan eten in verband met leververvetting.waar ze uiteindelijk dood van gaan.

veel plezier ermee

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

aardbei is hier ook favoriet

en appel ook

 

Het verschilt heel erg bij baardjes

Vorig jaar aten alle kleintjes groente bij ons, terwijl er toch genoeg krekels rondliepen

maar de ene at toen ie verkocht was geen groente meer, en de ander wel

 

Maar meestal hoor je dat als ze wat volwassener worden dat ze groente gaan eten

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze Dissy (die helaas al overleden is) at ook nooit groente, hij wou er niks van weten. Totdat we er Lizzy bij zetten, die at wel groente en toen dacht Dissy waarschijnlijk van: ow... kan ik dat wel eten, hi hi hi

toen ging hij ook groente eten, en veel ook nog!!!

 

nu eet Ziggy ook wel groente, niet veel, maar hij eet het wel en we blijven het aanbieden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf ook stug volhouden hoor, het is net als bij kinderen, je hebt erbij die lusten in een bepaalde periode helemaal niks meer, en als ze dan wat ouder worden, gaat er steeds meer in dat mondje.

 

Mijn oudste moest toen ie klein was en van de babyvoeding af was helemaal niks hebben van alles dat groen en gezond was. Nou, hij is gisteren 11 geworden, en hij eet weer praktisch alles. Dat komt omdat mama het hem steeds voor zijn neus heeft gezet en hij er steeds toch wel een hapje van heeft genomen. :rolleyes:

 

Blijven aanbieden die handel dus aan je baardjes! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat ook een aanrader is klaver blad en de bloemetjes vinden zij ook lekker :P:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier lusten ze ook kersen, ik had van de week kersen gehaald en iedere keer een stuk afgebeten en aan die aan de baardjes gegeven en ze vonden het echt heerlijk!

 

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×