Jump to content
Sign in to follow this  
nia

Wie Komt Er Uit De Buurt Van Nieuw-vennep

Recommended Posts

Ik start er maar een nieuw topic over, want ik heb Ellen een hele goede tip aan de hand gedaan, om eens uit te vinden wie er bij haar in de buurt woont ivm met evt. verzorgen van elkaars dieren tijdens vakantie.

 

Maar ik wil heel graag weten wie er bij MIJ in de buurt woont, niet alleen voor het verzorgen van elkaars dieren in de vakantie, maar ook bijvoorbeeld om samen voedseldieren per post te bestellen.

 

Dus, wie woont er in de buurt van Nieuw-Vennep, dat ligt vlakbij Hoofddorp, Noord-Holland :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt waar, waar heb je dan gewoond in NV, das ook toevallig zeg. Ik woon hier nu anderhalf jaar, Haarlem is een beetje ver weg om iedere dag voor elkaars dieren te zorgen, vind je niet?

Ken jij mensen in NV die reptielen hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar jij woont weer lekker dichtbij de zwarte markt, das ook leuk, niet dat ik daar veel aan heb....

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 vriend van me heeft een koppeltje baardagamen. Heb laatst nog op zijn man gepast. Je zal hem niet in de discus vinden want hij vind de voedseldieren daar te duur en ze zijn meestal zwak. Dus hij besteld via krekelkoerier. Ik heb in Vronen gewoont.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertel mij niks over de Discus, ik heb er gewerkt, ik koop er nooooooooooooit meer iets.

 

Maar, woont die vriend van jou dan ook in NV?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah ergens in Getsewoud. Had overigens in Info nog gereageerd op een stukje over de discus. Heb jij nooit meer op gereageerd. Ik vind het wel zielig voor die reptielen daar. De mensen daar weten helemaal niets van de beesten af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, ok, dan ga ik daar nog even naar op zoek, maar dat komt waarschijnlijk door mijn vakantie, ik ben onlangs 2 weken niet meer zo vaak online geweest. Hoe heette dat topic, weet je dat nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieren worden slecht verzorgd, lees mijn topic over Vicky, zegt al behoorlijk wat.

Reptielen krijgen geen vitaminen of kalk, de mensen die er werken weten nog eens niet dat ze dat nodig hebben.

 

Van UV lampen hebben ze ook nog nooit gehoord.

 

Terra's worden niet schoongemaakt. Henrylawsoni zit op boomschors, wordt te vaak geneveld, net zo vaak als bijvoorbeeld de kikkers, waardoor de rv veel te hoog is.

 

Ze krijgen niet voldoende eten.

 

Andere dieren zitten heel lang in de hokken, met uitzondering van de dwergkonijntjes en de cavia's.

Er worden amper ratten en vogels verkocht, met als gevolg dat ze heel erg lang in een veel te klein onderkomen zitten.

 

Heel veel wisseling van personeel, Ton, de eigenaar, heeft een probleem met vrouwen, hij kan er niet vanaf blijven, waardoor er al de nodige problemen zijn geweest. Hij bespiedt het personeel met een camera, luistert gesprekken met klanten af.

 

Doordat er zoveel wisseling van personeel is, en niemand fatsoenlijk wordt ingewerkt, en er veel te weinig kennis van de dieren is, kan het personeel klanten niet goed informeren.

 

Jeetje, ik kan nog wel even doorgaan.

Ik wilde dat ik er iets aan kon doen, ik kom er ook bijna niet meer, soms nog als Bas er staat wandel ik nog weleens binnen, maar Ton wil ik niet meer tegenkomen, want ik kan die man wel wat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, wat ook gebeurt, is dat als een dier teruggebracht wordt omdat het ziek is, of zoals we een keer hebben gehad, schurft had, dan zet Ton die gewoon terug bij de andere dieren, doet er niets aan en verkoopt het gewoon weer de volgende keer zonder er iets over te zeggen.

 

Koopt een kind een visje, komt de volgende dag verdrietig terug, visje dood, geef ik een nieuw visje mee, krijg ik de grootste problemen met mijn baas omdat ik dat kind een nieuw visje had gegeven. Christel, al die klanten liegen dat ze barsten, daar moet je niet in trappen.

Nou ben ik niet zo goedgelovig, en als iemand een vis koopt bij mij die binnen een week doodgaat, krijgt ie van mij een nieuwe, of ie nou kind is of volwassen.

 

Binnen een maand was ik ontslagen, met een hele stomme smoes, ik was een alleenstaande moeder met drie kinderen en dat vond ie toch niet zo handig. Nou, ik was al alleenstaand met drie kinderen toen ie me aannam, en dat vond ie toen wel interessant denk ik en toen ie in de gaten kreeg dat ik niks van hem en zijn praatjes moest hebben, en daarnaast ook nog eens veel meer van dieren verzorgen wist dan hij, en teveel voedseldieren voor de reptielen bestelde, toen was ik een pain in the ..., en ben ik ontslagen.

 

Er zijn vast wel andere dierenzaken in de buurt waar je naar toe kan gaan, maar Discus, nee, zou ik niet doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan niets anders zeggen dan wat een stumper. Ik zou zo al zen dieren wel af willen pakken. Hij had toen idd wel een paar leuke henrylawsoni's zitten alleen wil ik liever een groter baardje dan een kleintje. Ik ben daar een keer geweest in de hoop wat informatie in te winnen over goede lampen. Van UV lampen wisten ze niets en van Vitamine D3 al helemaal nooit gehoord. Uiteindelijk kwam er een boek te voorschijn en stond ik de dame uit te leggen welke lamp wat allemaal had en dergelijke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik er werkte zijn de eerste UV-lampen de winkel ingekomen, door mij besteld uiteraard. Het is werkelijk waar niet te geloven dat zoiets kan, kunnen we daar nou niks aan doen Jos, kan je daar de dierenbescherming niet op af sturen. Je mag toch niet zomaar dieren in je winkel hebben terwijl je niets van de verzorging afweet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas wel. Ik loop er wel een keer naar binnen als ik weer eens in nieuw vennep ben en dan slinger ik wel een paar opmerkingen naar het hoofd van diegene die ik tegen kom die daar werkt. Verder kan je er eigenlijk weinig aan doen. Behalve slechte reclame maken zodat hij ze uiteindelijk toch echt weg doet omdat niemand meer bij hem langs wil komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat is het enige wat ik doe, slechte reclame maken. Bas, mijn ex-collega, die weet het ook dat ik daar niks meer zal kopen, dat zieke baardje, Vicky, heb ik ook van hem meegekregen, helaas heb ik haar niet kunnen redden, maar dat lag absoluut niet aan mij.

 

Zou die vriend van jou eens contact met mij willen opnemen om te zien of we in vakanties elkaar kunnen helpen met verzorging, en misschien ook met voedseldieren de verzendkosten delen. Ik woon vlakbij Getsewoud, dus....

Stuur me anders even een mailtje, geen adressen en telefoonnummers hier op het forum hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef wel een tip aan hem. Ik geef liever niet zijn gegevens aan iemand aangezien ik zijn toestemming hier niet voor heb. Ik zal het in ieder geval tegen hem zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap ik Jos, ik bedoelde evt. jouw telefoonnummer zodat we er even over kunnen praten, snappie :P

Maar ik stuur jou wel een mailtje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet precies,,,,het ligt in noord holland(noord),,,,dus ja,,,,geen idee eigenlijk hoever het is van nv :P

 

GrOeTjSsSsSsSs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×