Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Hoi iedereen,

 

Heb een raar vraagje:

 

Hoeveel keer geven jullie je baardjes eten? En op welke tijdstippen? Als de bak 's avonds uitgaat, hoeveel uur ervoor mag je ze nog eten geven?

 

Ik had trouwens gedacht om mijn licht van 10u tot 22u te laten branden? Alleen kan ik ze dan 's morgens geen eten geven, want moet vertrekken naar mijn werk om 8 u. Moet je ze ook op dezelfde tijdstippen eten geven? Hoe doen jullie dit?

 

Kan echt alle raad gebruiken!!!

 

Danku

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij ons gaan de warmlampen aan om 0730

en de uv lampen om 10:00 om 18:00 gaat de uv uit en om 2200 de warmte lampen

voeren doen wij niet op vaste tijden

jonge baardjes voer ik drie keer op een dag

oudere baardjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahzo, Marc had gezegd dat ze 12 u warmtelicht nodig hadden. Maar meer kan dus geen kwaad??? En kan je ze om 20u nog eten geven als om 22u het licht uitgaat?

 

En tot wanneer zijn het jonge baardjes? 4 maand of ouder?

 

Ga waarschijnlijk een baardje nemen van 4maand, hoeveel keer zou ik dat eten geven en wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, bij mij gaat de warmtelamp aan om 7.30u en uit tegen 21u, de UV brandt even lang als ik een paar dagen niet thuis ben, omdat die aangesloten is op dezelfde tijdschakelaar als de warmtelamp, en anders doe ik de UV lamp aan als ik naar mijn werk ga (9.15u) en uit rond 18u.

 

Eten geven doe ik op verschillende tijdstippen, en meestal 2x per dag, maar er staat altijd een bakje met groenten en fruit, en een bakje buffalowormen in het terrarium.

 

En zometeen ga ik ze weer badderen, doe ik ook meestal 's avonds, en als ik er geen tijd voor heb dan nevel ik vlak voordat de lampen uitgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ook altijd op verschillende tijden eten, maar ik let wel op dat ik het niet vlak voor de lichten uit gaan doe.

Bij halsbandjes weet ik dat je minstens 2,5 uur voor de lampen uit gaan ze geen eten meer moet geven ivm niet kunnen verteren

maar weet nu niet of dit ook geld voor baardjes

dus ik zorg dat ze ruim voor sluitingstijd hebben gegeten

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, later dan twee uur voor de lampen uit gaan kan je ze best geen eten meer geven anders verteert het niet goed.

En voor het voer kijk je gewoon even bij "voeding" op reptie-farm.

 

groetjes, Brian!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, dat wist ik dus niet, niet dat ik eten geef vlak voordat de lampen uitgaan, maar dat heeft een andere reden. Ik doe zo na ons eigen avondeten altijd een rondje dieren, dat is gewoon mijn ritme, en vandaar dat ze altijd rond 18u eten krijgen, en 's ochtends voordat ik naar mijn werk ga, rond 9u krijgen ze hun ontbijt.

 

Ik zal het in ieder geval doorgeven aan mijn vriend, want hij geeft volgende week als ik op de camping zit de diertjes eten, en hij denkt daar natuurlijk niet bij na, dus die komt hier rustig als het al donker is om eten te geven, als ie laat van zijn werk komt of zo. Maar dan kan ie beter in zijn lunchpauze eventjes langskomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, want dan slapen ze al, en dan maak ik ze niet wakker. Godzilla is geen avond baardje trouwens, die ligt soms al te pitten, ook al zijn de lampen nog aan, maar dan laat ik haar ook lekker met rust. De dag is lang genoeg om ze er eens uit te halen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee, want dan slapen ze al, en dan maak ik ze niet wakker. Godzilla is geen avond baardje trouwens, die ligt soms al te pitten, ook al zijn de lampen nog aan, maar dan laat ik haar ook lekker met rust. De dag is lang genoeg om ze er eens uit te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat herken ik wel Brian, ik heb het een keer gehad dat Godzilla al sliep (die luilak) terwijl de lamp nog aan was. Ik schrok me rot, ik heb toen wel tegen haar aan geduwd, en ze reageerde echt heel geirriteerd, ze tilde haar koppie op en keek me aan met zo'n blik van: laat me toch slapen mens!

En dat deed ik toen maar. Nu ben ik het gewend, als mijn meisje onder haar boomstammetje gaat liggen, is het bedtijd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×