Jump to content
Sign in to follow this  
Amy

Terrarium Maten

Recommended Posts

heej, mijn terrarium is 120 bij 40 bij 40. nu zijn mijn baardjes nog niet volwassen, maar is deze bak groot genoeg voor 2 volwassen baardjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej amy :P

 

volgens mij zou dat moeten lukken,,,,ik weet alleen of die 40 cm diep genoeg is???? misschien weten de anderen hier het beter :D

 

GrOeTjSsSsSsSs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij kan niet dieper dan past het niet in mijn kamer, komt nu allemaal maar net uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi amy 120 is prima inderdaad is die 40 eigenlijk te krap

zowel in de diepte als de hoogte

een terra van 120

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die Amy, je dacht zeker, ff een ander topic openen, eens kijken of ik daar net zoveel pagina's mee haal als met mijn ander topic haha....geintje hoor :rolleyes:

 

Mijn baardjes krijgen over een klein poosje een nieuw terra, 150x60x63, nou snap ik dat zoiets niet bij iedereen in de kamer past, en 120 is idd qua lengte ok, maar 40 is nogal smal, want daar gaat dan ook nog de achterwand af neem ik aan.

Lukt een breedte van 50 cm niet, 10 cm breder dan wat je nu hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee gaat niet. terrarium staat op een kastje onder een schuin dak en kan niet verder naar achtere worden geschoven dan raakt hij mijn muur en voor het terrarium zit een plank met dvd-speler enzo met mijn tv erboven. ik zou graag wel een groter terrarium willen maar dat mag niet van mijn vader, ik mag maar 1 terrarium. anders had ik nog wel een grotere erbij gewild. geen idee waar ik die kan zetten maar ja..

liefst zou ik een lekker groot terrarium willen van 1.80 :P heb er alleen geen plek voor. er staat een kast in de weg en die mocht ik niet weg doen :P

maar is het heel erg dat het 40 is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had net een tekening gemaakt van mijn kast waar ik de bovenkant vanaf had gezaagd en daarop een terrarium van 180 bij 50 bij 60..:wub: liet hem aan mijn vader zien en hij vond het nog niks.. ik mag geen groter terrarium erbij, al zou ik het zelf betalen. ik kan dromen wat ik wil... maar ik denk zomaar dat het nooit uitkomt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach lieverd toch, dat klinkt een beetje treurig hoor, dat laatste zinnetje. Ik weet het eerlijk gezegd niet of het echt heel erg is dat het maar 40 breed is, je zou zeggen, die 10 cm maakt niet zoveel uit, maar ik heb ook nog niet zolang baardjes, dus wat dat betreft vraag ik het hier ook altijd maar na. Wacht maar even af wat GBF en zo ervan zeggen, die weten dat soort dingen nu eenmaal heel erg goed. Wel lief van je hoor, dat je er zo mee bezig bent. En zit Kanjertje nu in een ander terra, hoe groot is dat trouwens? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij/zij zit nu in een aquarium (wel zonder al dat water eej :P alleen drinkbakje) van 80 bij 30 bij 30, ik had niks groters gelukkig had ik nog iets :P ik zou echt heel graag een hele mooie grote bak willen maar dat mag niet. zou het helemaal zelf willen betalen. maarja... blij zijn met wat ik nu heb dan maar eej :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry verkeerde maten, het is 80 bij 30 bij 40 <--

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat aquarium is al vaker als terrarium gebruikt. als ik ooit nog een groter terrarium mag dan gaat Kanjertje in die van 120 en de twee anderen in die grotere. En anders ben ik bang dat ik hem toch weg moet doen :( Maar eerst maar even verder afwachten tot hij helemaal beter is. en misschien kan ik mijn ouders nog wel overhale :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hem even gemeten en hij is nu 20,5 cm. hij mist wel een heel klein stukje van zijn staart, maar niet heel veel, ik denk een halve cm. weet je.. hij is maar een paar weekjes jonger dan mijn andere 2 baardagamen, maar ik heb gehoord dat dat komt doordat de anderen meer opeten en hij zich een beetje gestrest voelde ofzo, zoiets... we voerden hem altijd al apart extra bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar ik kan dat echt niet zien, ik ben niet zo goed in zien of het een jongen of meisje is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, maar mocht je van plan zijn om je beestje toch niet te houden, dan kom ik wel kijken hoor of ik het kan zien. Ik kan het bij die van mij nu goed zien, en hier op het forum staat ook een foto waar je het goed op kan zien, ik zal hem wel voor je opzoeken en laten weten waar je hem kan vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb die foto al gezien maar is nog te onduidelijk bij kanjertje:P of ik ben gewoon blind kan ook or :P maar ik ga nu slapen moet morge boeken hale :( gelukkig nog geen les, komt woensdag pas. dus kan ik morgen nog steeds heel de dag achter mijn computer zitten :D alleen even een paar uurtjes niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.reptie-farm.nl/forum/index.php?showtopic=1903Hoi Amy, hierboven staat de link waar je die foto kan vinden, maar waarom daar nu geen streep onder staat zodat je er direct op kan klikken, weet ik ook niet hoor, ik heb niet zoveel verstand van computers. Maar in ieder geval staat daar een hele duidelijke foto, waarbij je het goed kan zien. Het is dan belangrijk om je baardje op je hand te houden en zijn staart op te tillen, goed daglicht of goed lamplicht (fel) is ook wel handig om het goed te zien.

En jij hebt een camera, misschien kan je ook een duidelijke foto van Kanjertje maken met zijn staart in de lucht, en dan kunnen wij op het forum wel zien wat het is.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat kanjertje een vrouwtje is want bij staartwortel zit er 1 klein bobbeltje in het midden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die bovenste op foto is denk ik vrouw zit 1 bobbeltje onder staartwortel in midden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×