Jump to content
Sign in to follow this  
Saratjeuh

Bang Van Krekeltjes?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Dit is de eerste keer bij al mijn baardagamen dat ik dit voor heb maar wij hebben dus onze pastel uit USA.

Nu hebben we denk ik een probleempje. Buffalotjes eet zij goed, als ik ze in haar terra zet komt ze erop af en eet ze tot ze op zijn en tot ze genoeg heeft. Maar nu als ik kleine krekeltjes in haar terra zet (per 2 of 3) dan loopt ze ervan weg en rent ze tegen de raam en staat ze te spartelen.

 

Wil dit zeggen dat ze hier bang van heeft? Het is maatje 6 van krekels maar dat schilt hier naargelang de winkel ofzo waar ik ze haal. Ze passen tussen haar ogen dus te groot zijn ze ook niet hoor.

Wat zou ik nu moeten doen? Nog kleinere krekels halen? Of hebben jullie nog andere ideetjes?

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hadden hetzelfde probleem enkele maande geleden.

 

heb dan ook hiet om raad gevraagd.

 

volgens de meer ervaren mensen ,kom het omdat het baardje een te grote krekel heefd geheten,en meschien last mee had om door te slikken,en zich meschien bezeerde

 

wij hebben toen zeer kleine sprinkhanen beginnen voederen(die zitten meer stil,kerkels beginnen direct druk rond te lopen).

 

enkele dagen nadien een(1) klein formaat krekel tussende sprinkhanen,enze at die zelf het eerst op.

 

de onze is nu 7 maand en nog steedts een voorzichtige eter,maar eet alles wat voorgescgoteld word.

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ja maar hier bij mij heeft zij nog geen te grote krekels gehad, misschien in amerika dan?

Ik ga ze blijven aanbieden, we zijn er ondertussen nog kleinere gaan halen dus zal het binnen een paar dagen wel lukken denk ik.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

miss de bufalootjes weghalen want als ze die telkens op krijgt ie ook nooit trek in een krekel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Saratjeuh, ik kan me voorstellen dat je raar opkijkt als je baardje bang is van een krekel, misschien is er wel iets gebeurd in Amerika, daar lijkt het wel op. Succes in ieder geval ermee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Nia,

 

Het is inderdaad heel raar en ik heb dit nog nooi met onze andere 8 baardjes voorgehad vandaar dat ik deze vraag stelde. :P

 

Omdat ze zo op die krekels reageerde heb ik die ene krekel er gelijk weer uitgehaald en geprobeert met buffalotjes en dat lukte goed.

Nu terug een kleinere erin gezet en dat eet ze wel, niet zoveel zodat ik haar toch nog bufalotjes bij gaf, maar vanaf morgen ga ik proberen om ze alleen krekels te geven en zien wat het geeft.

Ze is nog zo klein om te zeggen ik geef ze niets als ze geen krekels eet en ja, morgen weer een dag om te proberen :D

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, idd, bij zo'n kleintje kun je dat er niet op wagen, laten hongeren totdat ze wel een krekel eet. Wel zielig eigenlijk, dat ze bang is van iets waar ze niet bang van hoort te zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah das waar, maar hoeveel mensen zijn er niet bang van spinnen ofzo?

Als hij er meer met geconfronteerd wordt zal het wel overgaan of minderen.

 

Blijven proberen zou ik zo zeggen ;) .

 

grtzzz, Brian!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jah das waar, maar hoeveel mensen zijn er niet bang van spinnen ofzo?

Als hij er meer met geconfronteerd wordt zal het wel overgaan of minderen.

 

Blijven proberen zou ik zo zeggen ;) .

 

grtzzz, Brian!

Hey Brian, ik ben ook bang van spinnen, maar hoe vaker ik ermee geconfronteerd word hoe banger ik ervan word, dus die logica ontgaat me een beetje....

 

Maar ja, ik ben een mens, geen baardje.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij was het zelfde probleem met de zelfde pastel van diezelfde grote kweker uit amerika.

waarschijnlijk zijn ze daar niet gewend om krekels te eten,en is het daarom even eng.

de mijne eet nu inmiddels prima krekels,maar dat duurde ook enige tijd

larven etc zijn geen probleem,maar krekels gaan prima

 

ik voer dan ook over het algemeen zoveel mogelijk kakkerlakken.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het Lukt bij mij ook nu. Ze eet krekeltjes, ik laat ze per 3 in haar bakje en als ze op zijn laat ik er ook 3 bij.

 

Ik ben blij Kuno dat dit ook bij jou het geval was, ik begon me al zorgen te maken :D

Maar ja ik ben heel snel ongerust hoor, heeft zijn voor en nadelen denk ik :)

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE (*BB - Dragons* @ 20 Aug 2006, 21:57)

Jah das waar, maar hoeveel mensen zijn er niet bang van spinnen ofzo?

Als hij er meer met geconfronteerd wordt zal het wel overgaan of minderen.

 

Blijven proberen zou ik zo zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig maar, dat ze al een beetje krekeltjes eet, och, eigenlijk wel een beetje zielig hoor dat ze bang is voor haar eigen voer. Heb ik gelukkig nooit last van, dat ik bang ben van mijn eten. Soms zou het wel makkelijk zijn, was ik maar ontzettend bang van chocolade....... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Nia,

 

Eigenlijk zou het voor mij ook niet slecht zijn hoor om bang te hebben van snoep enzo.. :D

Dat zou het zijn h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×