Jump to content
Sign in to follow this  
kruimeltjuh

Voedsel Jong Baardje

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik vraag me af of het erg is dat mijn baardje alleen nog maar kleine buffalo worpjes eet en heel af en toe een krekeltje...

Er staat wel van alles in de bak zoals, groente of fruit iedere dag...Krekels en een schaaltje buffalo wormpjes...

Ik heb namelijk gehoord dat buffalo wormpjes weinig voedingswaarde hebben.. :unsure:

 

 

gr ivon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik niet te veel buffalow wormpjes geven. Je kan ook kleine sprinkhaantjes geven. redrunners. Hier in de onelineshop is best wel veel verkrijgbaar. Genoeg variatie dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ivon,

ik strooi altijd kalk en mineralen over mijn buffalootjes, ze krijgen in de bak waarin ik ze bewaar altijd een beetje krekelgel, zit ook kalk en voedingswaarden in. Daarnaast ook een stukje fruit of paprika.

Dus zo verhoog je de voedingswaarde van je buffalootjes. Met mijn krekels doe ik eigenlijk hetzelfde. En die bepoeder ik natuurlijk ook voordat ik ze geef.

 

Daarnaast kun je bij reptie-farm gemalen sepia bestellen, om over de groenten en fruit te strooien, zit ook veel kalk in.

En dat ze dat nog niet eten in het begin is vrij normaal hoor, de mijne aten pas groenten en fruit vanaf een maand of 5, en dan alleen nog als ik het ze met de hand aanbied.

 

Wat ik wel altijd doe is in het bakkie met buffalootjes ook wat fijngesnipperde andijvie, of andere groenten, en als ze dan een wormpie pakken gaat er altijd wat groente mee ook.

 

Succes met Kruimeltje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn baardegamen eten krekel,wormen en salade

de krekels bepoederen we met vitaminen en de andere dag met calcium

en geen enkel beestje laten ze rond lopen ze moeten er allemaal aan geloven

zou graag eens een jong muisje geven maar moeten ze daarvoor een leeftijd hebben,de mijne zijn nu bijna 4 maand oud????

groetjes muis :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi muis

zou nog effe wachten om nestmuizen tevoeren tot je baardjes wat ouder zijn

groetjes michel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

michel,

bedankt voor de tip....

ik zal eraan denken,en er nog mee wachten

van welke leeftijd is dat het best om ermee te beginnen?

grtz... B) muis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×