Jump to content
Sign in to follow this  
beardy

Jonge Baardjes Eten Niet Genoeg?

Recommended Posts

ik heb nu ongeveer vier dagen twee baardjes van ongeveer vier vijf maand dat ik van iemand overkocht ,ze zaten op een tapijtje,de volgende dag ging ik naar de reptielenwinkel achter zand waar ze mij de raad gaven zand te nemen die kalk enz bevat,wit blinkend zo,deed ik het zand in de terra hielden ze niet op met likken in het zand ;) , allemaal plezant maar nu kwamen ze aan hun voedsel niet meer groenten of /en fruit eten ze helemaal niet ik mengde het met wasmotlarven,meelwormpjes en kleine bruine wormpjes zo ,komen ze in het geheel niet aan,geef ik krekels zijn deze in een keer op van hen :o ,doch ik kan hen toch moeilijk alleen krekels geven ik doe er de poeder vitaminen/calcium op ook.

uit mijn hand eten doen ze nog niet ze zijn nog wat bang.strelen is het hoogste dat ik voorlopig mag :P ,dat dit niet ineens kan begrijp ik ook ;)

hun besproeien met water lukt ook niet ze lopen weg in paniek,wat ze wel doen is in hun waterbadje gaan liggen

hoe moet ik hen laten fruit en groenten eten??en dat zand is dat wel echt goed of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze teveel zand eten is dat niet goed nee

krekeltjes eten is prima

meelwormen kun je ze beter niet geven

gef ze krekeltjes,sprinkhaantjes klein,buffalowormen,redrunners,dubia,af en toe een wasmotje als snoepje

en fruit en groenten leren ze van zelf eten

zet de jongen in een afwasteil of curverbak ofzo dan kunnen ze niet weg lopen

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ik nu reeds alles probeerde ze kregen alle soorten fruit groenten bijna :lol::lol: komen ze niet aan krekels wel,doch wasmotlarven,buffalowormen enz no way moet ik elke dag wegdoen :angry:

het zand eten ze nu niet meer gelukkig doch het is calci zand voor jonge agaampjes met calcium in enz maar ze eten het niet meer nu was in het begin nieuw zeker hihi

maar ze moeten toch meer eten of enkel krekels? de winkel hier wou druppelkes geven voor hen om hun etlust op te wekken ik vraag mij af of dit wel goed is zou natuurlijk zijn :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Beardy,

 

Het is echt niet goed dat de baardjes de calcium uit de bodembedekking

moeten halen.

 

En heb je al eens een mestonderzoek laten doen?

 

Ook stoppen met buffalo-wormen te geven, hier zijn je baardjes

al te oud voor.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even 2 opmerkingen, ik heb toen mijn baardjes heel klein waren de eerste weken dat ik ze had dat kalk als bodembedekking erin gedaan. Het is ietsje groffer dan zandkorrels. Het is nu eenmaal zo dat veel jonge baardjes nogal eens een hapje zand mee naar binnen nemen bij het verorberen van een krekel. Dan is dit spul beter voor ze dan gewoon zand. Dit is geen manier om hen aan kalk te laten komen, kalk kregen ze gewoon via hun voedsel, het is gewoon minder schadelijk voor ze dan zand.

 

Tweede opmerking, Marc, jij zegt dat baardjes van 5 maanden te oud zijn voor buffalowormen, terwijl je een poos geleden tegen mij hebt gezegd dat rozekeverlarven en morio's te groot waren en dat ik buffalowormen moest geven (wat ik overigens al doe). Mijn baardjes zijn ook 5 maanden. Dus dit advies aan Beardy begrijp ik niet zo goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×