Jump to content
Sign in to follow this  
nia

Wasmotlarven Bepoederen Met Kalk?

Recommended Posts

Ik heb weer eens een vraagje, zo af en toe geef ik wasmotlarven, vinden ze heeeeeeerlijk. Maar moet je die dan ook bepoederen met kalk, dat doe ik nl. niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bepoeder eigenlijk alles, behalve de wasmotlarven, omdat ik die maar zo af en toe geef, meer als bonbonnetje zeg maar :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow jah dan zal het wel genoeg zijn van bepoederen maar ja je kunt beter een beetje meer kalk tot de baardjes beschikking stellen dan dat ze te weinig binnen krijgen

 

hoe voer je eigenlijk je krekels aan je baardjes uit je ahnd of gooi je de krekels gewoon in de terra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, vanuit de buizen die in mijn cricketkeeper zitten strooi ik ze zo in het terra, eerst gooi ik kalk in de buizen en dan schud ik goed, en dan strooi ik ze in het terra. Zodra ik de buizen in het terra steek komen de baardjes er al op af. En als de krekels vooraan in de buis zitten, eten Godzilla en Reign ze zo uit de buis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruikte vroeger ook een cricketkeeper, maar mijn baardjes zijn niet al te slim en ze associeren de buis, pincet ed. teveel met het voer.

Wanneer ik dus met die buis afkwam had ik geen tijd om de krekels eruit te schudden voor er al een baardje in de buis zat te bijten, uiteindelijk at de kat meer krekels dan de baardagamen!! :lol:

Daarom geef ik ze nu meestal sprinkhanen, daar hebben ze ook wat meer eten aan.

 

grtzzzz, Brian!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor ze die buis dan loslieten hadden er al wat krekels het op z'n lopen gezet, en daar gaat de kat dan mee lopen :D, en ik gebruik liever een pincet voor ze m'n vingers zo behandelen als die buis! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom geef ik ze nu meestal sprinkhanen, daar hebben ze ook wat meer eten aan.

 

 

hoi bb-dragons

varieeren is toch wel erg belangrijk

ik zou dus zeker afwisselen met krekels ea voedseldieren hoor

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

jonge dieren kun je

kleine krekeltjes,kleine sprinkhaantjes,kleine redrunnertjes,kleine dubia,buffalowormpjes geven

en groneten en fruit ook varieeren

keuze genoeg dus

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi bb-dragons

varieeren is toch wel erg belangrijk

ik zou dus zeker afwisselen met krekels ea voedseldieren hoor

grtjsssssss

 

Dat doe ik ook, maar kgeef krekels in mindere mate zodat ik er niet te veel ineens in huis hoef te nemen :) .

 

grtzz, Brian!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even terugkomen op mijn vraag, is het nodig om mijn wasmotlarven ook nog te bepoederen met kalk, ik geef die zo af en toe, alle andere voedseldieren bepoeder ik met kalk, buffalootjes en groenten en fruit ook. Kan ik het dan bij de wasmotjes laten, of moet dat ook nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou er geen kwaad mee doen de wasmotlarven te bepoederen, maar zo te zien krijgen ze al genoeg kalk binnen bij het andere voer.

 

grtzzz, Brian!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×