Jump to content
Sign in to follow this  
Perconte

Nieuw Terra

Recommended Posts

Ik heb van de week via marktplaats dit terrarium gratis op kunnen halen.

nieuweterra.jpg

Nu wil ik hier graag kameleonnen in doen. Het liefst 2. Maar nu heb ik begrepen dat yemen kamaleonnen niet continu samen kunnen maar alleen maar tijdens de paring. Is er wel een kameleon soort die samen kan? Het terra is 120 breed 50 diep en 170 hoog. Is dit niet eventueel te groot voor maar 1 kameleon?

Verder zou ik graag echte planten erin willen zetten maar aangezien hij 170 hoog is moeten dit flink hoge planten worden. Hebben jullie een idee wat voor soort plant dat zou kunnen worden?

 

Alvast bedankt voor alle antwoorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt!

Gister hebben we het terra op pootjes gezet en hebben we de binnenkant gelakt. Vanavond nog een keer lakken en hopen dat het dan waterdicht is, dan kunnen we beginnen met inrichten.

Hoe hebben de mensen hier het eigenlijk opgelost met sproeiinstallaties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha

 

ik heb geen sproei instalatie

ik spuit gewoon met een spuitje elke morgen en avond in het terra en dan drinkt ie en de luchtvochtigheid blijft ook gewoon normaal ik heb ook geen last van mijten dus dat werkt bij mij goed

 

groetjes ingel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het volgende in gedachte:

 

Bij halfords een ruitensproei pompje halen, dan een klein slangetje het terra in met een sproeier erin gedraaid. Verder dan elke dag het water verschonen met om de dag kalk en vitaminen.

Enige probleem wat ik denk tegen aan te lopen is dat het pompje 12 volt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk met kalk dat het ook snle verstopt raakt

en als je dan toch elke dag moet vershconen is het minder werk om met een plantenpsuit te sproeien

je hebt ook druppelaars of eend ruppelsusteem dit is mischien ahndiger

wij werken gewoon met de plantenspuit werkt prima

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil het graag zo goedkoop mogelijk en zo makkelijk mogelijk. Als ik het met een plantenspuit ga doen ben ik bang dat ik het wel eens wil vergeten. Als ik een keer een dag het water niet ververst dan is dat niet zo een ramp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stilstaand water kun je meer problemen mee krijgen

ivm bacterie groei

dan een keer vergeten te sproeien

geloof me als je dit inpland in je vaste schema met dagelijkse dingen vergeet je het niet zo snel

het is de goedkoopste oplossing met een plantenspuit

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik ben nog lang niet zo ver. Heb gister de tweede lak laag aan de binnenkant aangebracht. Iemand enig idee hoe vaak je dit moet doen om het een beetje waterdicht te maken? Ik ga waarschijnlijk toch met nep planten werken omdat het zo een gedoe is met echte planten (glans troep, gif, etc etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej ik heb bij mijn terra 4 lagen gedaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mazzel, zo'n terra gratis!! Gefeliciteerd ermee hoor! Enne .... ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk met kalk dat het ook snle verstopt raakt

en als je dan toch elke dag moet vershconen is het minder werk om met een plantenpsuit te sproeien

je hebt ook druppelaars of eend ruppelsusteem dit is mischien ahndiger

wij werken gewoon met de plantenspuit werkt prima

grtjssssssss

soweej volgende keer iets langzamer graag... voor de rest een goed idee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo oude terra is verkocht dus nu kunnen we dat geld weer in dit terra steken. Ik twijfel nog steeds heel erg aan echte of kunstplanten. Heb het eea opgezocht maar kunstplanten zijn zeker niet goedkoop! Dus dan kan ik beter echte planten nemen, maar die moet je weer schoon maken van te voren en weet ik veel wat allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo toch maar echte gekocht

S3010845.jpg

S3010843.jpg

 

Planten van links naar rechts

Schefflera->Orchidee->Bromelia->Ficus Benjamina Starlight

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik je een tip mag geven

zet de planten even een half uurtje onder de douche dan ben je van alle glans middelen ed af

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat zeker nog gebeuren (heb me goed ingelezen).

Aanstaande zondag gaan we op zoek in het bos naar stokken (uiteraard even afspoelen met kokend water). En voor de eindeloze vraag welke planten je in een terrarium kan doen die niet giftig zijn heb ik hier een lijstje van planten die ik op diverse fora gevonden heb:

 

Ficus (Benjamina)

Schefflera (Parasolplant)

Philodendron Scandens

Bananenboom

Bromelia

Nerogelia

Varen

Orchidee

Share this post


Link to post
Share on other sites

handig!!!

bedankt voor de info

wordt mooie bak hoor

Stokken misschien met een stoomreiniger behandelen om alle bacterien te doden?

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas heb ik geen stoom reiniger. Jah alleen boven men waterkoker maar dan kan ik net zo goed het water over de takken heen gooien. Heb overigens net op de kameleonvereniging te horen gekregen dat de Philodendron Scandens toch wel giftig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×