Jump to content
Sign in to follow this  
the lizard

Nieuwe Aanwinst

Recommended Posts

tja ik weer hoor.... ik heb ook altijd pech

 

ik voer mijn slangen altijd leven voer. maar ik heb besloten op doodvoer over te gaan. en het beste bij slangen is, om ze in hun eigen omgeving te voeren. dus doe ik dat ook altijd.

ik ben me grote boa's van +- 2 tot 2,5m aan het voeren en ik zet de grootste in me onderste terra ( heb 2 terra's van 240 bij 70 bij 70) en ik voer haar in die bak een diepvriesrat. mijn 2 andere boa's voerde ik gewoon in de bovenste bak waar ze normaal met hun drieen zitten. maargoed dat ging allemaal goed TOT DAT ze allemaal gegeten hadden. ik vond de grootste boa die in de onderste bak zat al wat schokkerig met de kop bewegen. en dat betekent dat ze ieder moment kan aanvallen. en ik met me domme kop gewoon simpel slangetje eruit pakken. HAP!!! in me hand. ik dacht bij mezelf ow boeiiuhhh even handschoenen aantrekken. en ik deed me handschoenen aan en hap hap hap en zette haar terug in de bovenste bak bij de andere 2. maar er lag er al eentje voor bij de schuifruit. en ik zet de grootste dus terug in haar terra. maar ze kruipt niet weg.. ze kwam terug. dus ik snel de rest van haar lichaam en staart erin gepropt. wil ik de ruit dicht doen HAP!!! zo achter in de nek bij de andere slang. en ze begint als een gek om de andere boa heen te wurgen en allebei een heel gevecht. vallen ze uit het terrarium op de grond. terra is ongeveer een 1,5m van de grond. maar ze vielen op me been want die strekte ik snel vooruit zodat ze eerst op me bovenbeen vielen. maarja 2x `15 kilo in een klap op je been is ook niet fijn. dus ik auww. maargoed het verhaal is nog niet af. me grootste boa liet de andere boa niet los. dus ik de 2 wurgende boa's van elkaar af halen. en ik dat vrouwwtje achter haar kop pakken. maar toen beet ze me WEER in me hand. dus liet ik haar weer los. beet ze me in me voet ( jaja ik liep weer eens op blote voeten). ik pak haar op want ze was een beetje afgekoeld. bijt ze me in me arm.. grrrrrrrrrr... maarja ze liet niet los en ik trok me arm weg.. dus had ik een flinke raap in me arm. en toen ik me arm weg trok beet ze nogmaals in me arm.. dus nu heb ik 2 littekens erbij.. was al paar daagies geleden maar was druk druk druk. dus vandaar dat ik het nu pas vertel.

maarja. het was nie prettis dus was wel ff naar eerste hulp geweest. want het was flink diep. hadden ze het ff bekeken bleken er best wel veel bacterieren in te zitten van het slijm van de slang en de rat. en verder hadden ze nog een tandje eruit gehaald van de slang. maarja... ik moest wachten bij het ziekehuis maar er kroop nog een boa door de woonkamer. want moest echt snel weg want het bloedde flink. en ik wachten en wachten. kwam de politie eraan lopen. moest ik de hele tijd gaan praten. en moesten we naar mn huis toe. ik snel boa in de bak gezet.. lag midden in de woonkamer :P haha. wouden ze me een boete geven omdat ik geen papieren had van me baardagamen!!! ik helemaal uitgelegt dat je daar gaan papieren voor hoeft te hebben blablabla. en toen hadden ze nog wat opgeschreven enzo en moest ik alle papieren en overdrachtsverkaringen laten zien en daarna gingen ze weer.

 

zoo.. dat was me het avontuurtje wel haha

 

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou das zeker een heel verhaal

waarom was ze zo agresief??? weet je dat???

en hoe kwam de politie dan in de buurt? hadden ze van de eerstehulp post die gebeld ofzo??

Nou ik hoop dat het weer een beetje beter gaat met jou en de slangen

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeetje wat een toestanden

is je boa niet zwanger???

dat hoor je wel vaker he dat vrouwtjes dan agressiever worden (heb het over slangen he ;) )

nou ik hoop dat het allemaal snel geneest

moest je ook een tetanus injectie??

 

nou veel sterkte

en voortaan maar wat opassen bij die pitbull slang van je :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad dat mag je wel zeggen wat een toestand zeg :o

weet je al de reden dat het verkeerd liep?

ik hoop dat de letsels mooi genezen

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

<_< tja de eerste hulp had de politie gebeld.. omdat ze het verdacht vonden dat een jong iemand zoals mij allerlei exotische dieren had <_<

en tja zover ik weet is me vrouw niet zwanger.. maar waarschijnlijk hadden ze allemaal beetje honger.. want de andere 2 waren ook al happerig.. en ze komen er de laatste tijd wat minder uit omdat ik dus ook meer dieren heb die ik moet verzorgen. maar dat ze die andere slang greep was waarschijnlijk. dat die eerst over de rat heen gekropen was.. en dan ruikt me boa vrouw die geur en greep ze het mannetje

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje, Lizard, ben ik ff een paar daagjes weg, en gebeurt er zoiets. Kijk je wel uit zeg!!! Wat een toestand. Het leven met jou is volgens mij niet saai.

Ben je nou niet een beetje bang geworden van je slangen?

 

Beterschap met je arm!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik denk dat ik ze dus de laatste tijd te weinig uit haal. want was gister wr ff met me hand in terra.. nu met handschoenen aan.. en toen vloog ze me weer aan.. dus moet ze vaker eruit gaan halen

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha die lizard

 

knap klote he allemaal

het er minder uithalen van de slangen ligt het dit keer niet aan hehehe

ik denk dat je de fout ben ingegaan toen je bent overgestapt van levend naar diepvries als je dit niet in combi doet dan ruikt de slang wel de prooi maar ziet deze niet en als jij vervolgens je armen of iets anders beweegt reageerd de slang daarop zo gaat het ook bij mij thuis tijdens etens tijd als ik de prooi losgelaten heb moet ik (muis )stil gaan staan anders vald ze mij aan of klapt tegen het ruit

en als ze jou eenmaal als voedselbron hebben gezien blijfen ze je pakken tot ze er achter zijn gekomen wat voor taak ze aan je hebben hahaha hoe stom het ook klinkt de keren dat ik werkelijk ben aangevalles waren toen ik alleen was of ziek

ik heb 2 maal in het ziekenhuis gelegen met verschillende botbreuken en diepen wonden wat ook nog eens besmet is geraakt en die politie die snapt er niks van die wouden mij ook bekeuren omdat ik P.G.G's in huis had en hun die als giftig zagen hahahaha ik was blij dat ze niet boven een kijkje hadden genomen in me hobbiekamer :P dan waren ze hard gillend weg gerend

 

maargoed probeer meer naar het gedrag van je slangen te kijken leer ze bv dat waneer je 2 keer op het raar klopt ze eten krijgen en 1 keer kloppen het water komt verversen of de poep komt rapen als je dit vaak genoeg doet zul je merken dat ze hierop reageren en je veranderend gerag kunt waarnemen ik heb uuuuuuren voor de ruiten gezeten om te opzerveren van het gedrag en daar een logboek van bij gehouden zo kun je snel zien en bijhouden wat de slangen doen of willen gaan doen kan altijd van pas komen als er iets mis is of mis dreigt te gaan

 

Veel suc6 nog met je beesies

 

Groetjes Vissie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant stukje heb je gepost Vissie, wat grappig dat je dat me kloppen aan die beestjes kunt leren.

Maar ze kunnen je ook behoorlijk verwonden, over wat voor slang heb je het dan als die je zo ernstig kan toetakelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt er gelijk in maar zo is het dus tottaal niet gegaan.

na iedere rat die ik vast hou was ik me handen vanwegen geur. en ik voer al langer diepvries.. maar toevallig dat die slang over een diepvries rat was gekropen

en de andere slang die geur rook. dus greep die de slang. daarna vielen ze uit het terrarium ik opgepakt blablabla hele verhaal. en toen was de slang gewoon een beetje in de war en begon die om zich heen te bijten

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×