Jump to content
Sign in to follow this  
liev

Wat Moet Ik Doen (eitjes)

Recommended Posts

hoi mensen

 

ik heb voor het eerst eitjes en ze zijn gebroed op 7 juni dus zullen binnen kort wel uitkomen ze zitten op 28 C.

maar nou is me vraag als een eitje aan het uitkomen is moet je dan de deksel van het bamibakje er afhallen of niet?

en moet je het bakje dan uit de broedstoof hallen ? ook als zijn de andere eiren (in het zelfde bakje ) nog dicht?

 

alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

allereest van harte welkom

als de kleintjes uitkomen laat je de rest gewoon in de broedstoof

gewoon geduldig wachten tot ze helemaal uit het ei zijn

dus heel simpel jongen uitlaten komen loopt er bv een in het bakje deze eruit halen en in terra plaatsen(niet bij de ouderdieren)de rest gewoon in de broedstoof laten staan

gewoon het dekseltje erop laten zitten

groetjes michel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

oke heel erg bedankt voor je info nu weet ik even wat meer en nu maar wachten tot ze uitkomen hoe lang denk je nog dat het duurt??

en eten ze dan meteen al kleine krekels?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

kan met de temp waar je op uitbroed ongeveer 60 tot 80 dagen duren

neem het niet helemaal kan soms wel eens een beetje schillen

en op je tweede vraag of ze gelijk eten nee

duurt een paar dagen voor ze gaan eten

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Liev,

 

spannend hoor!!! Heel veel succes, ben benieuwd wanneer de eerste kleine eruit gaat komen, hou je ons wel op de hoogte? Enne trouwens, van harte welkom op ons forum. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel erg bedankt allemaal en vind het echt tof dat het zo goed met de eitjes gaat wand had het niet verwacht wand het ze van iemand gekocht en moest toen een uur in de auto rijden terwijl het niet zo warm was toen heb ik ze thuis weer overgeplaast in andere bakje.

maar als ik naar de eitjes kijk zijn ze goed gegroeit en met licht er onder zie je bij alle eitjes roode aaders.

sommige zijn aan de onderkant beetje verkleurt een beetje doorzichtig en donker van kleur. is dat goed??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×