Jump to content
Sign in to follow this  
Andrea

Kleine Baardagame

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik zit een beetje met het volgende. Ik heb twee baardagamen van ongeveer 9 maanden oud (gokje). Nu wil het dat de ene veel slaapt vergeleken met de andere. Ze eet ook minder, gaat niet achter de krekels aan, maar eet wel als ik haar voer met de voederpincet. Ik heb ook het idee dat als ik poep vind in het terra dat dat doorgaans van het andere vrouwtje is. Nu pieker ik er steeds over of dit lusteloos gedrag is, geen goed teken dus, of dat dit dan toch met de winterslaap te maken heeft. Ze lijkt mij ook achter te blijven in de groei, ten opzichte van het andere vrouwtje. Zowiezo wil ik haar gaan bijvoeren met wasmotlarven maar die zijn in de buurt van Zaandam al maanden slecht verkrijgbaar. Wie heeft tips of adviezen? :(

 

Groetjes, Andrea :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ze met eieren zitten,weet je zeker dat het 2 vrouwtjes zijn?al is er geen man voor nodig om eieren te krijgen,ze zijn wel jong,maar als je het niet zeker weet kunnen ze ook wel wat ouder zijn.er kunnen veel veschillen zijn,wij zijn ook niet allemaal gelijk!

maar pas op met wasmotlarven,dat zijn de beste snoepjes.straks wil ze niet anders. en vind je haar sterk vemagerd of niet,ze kan ook wel wormen of flagaten hebben.in dat geval moet je even naar de da.

sterkte ermee.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hetzelfde probleem...

Ik heb er ook twee van ongeveer die leeftijd misschien wel jonger..

Maar de ene groeit heel hard en die andere blijft heel klein...

Eet goed drinkt goed maar is een beetje rustig de andere is veel drukker..

 

Weet iemand wat???

 

Alle tips zijn welkom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik weet niet of het waar is en of het helpt

maar ik heb gelezen dat het voorkomt dat een baardagaam die achterblijft in groei

en dergelijke

het beste alleen geplaatst kan worden

ivm stress

sommige dieren zijn net als mensen liever alleen

is dus mischien een idee om ze apart te zetten mischien dat je als je geen terra over hebt er tijdelijk een van iemand kan lenen

of een tussen schot

toevallig hebben wij er ook een die wat achter blijft de rest groeit veel harder dus die willen we ook apart gaan zetten

hebben nu nog geen uv voor dat terrarium

dus zodra we die hebben gaan we het toch proberen kijken of het helpt baad het niet schaad het niet he

succes grtjsssssssssss

en michelle 40 heb je al eens mestonderzoek laten doen???

zou ik anders toch even laten doen

het kan een stuk winterrust zijn maar zodra ze achter gaan blijven moet je wel allert blijven

kijk eten en drinken ze goed dan is het net als bij mensen de een groeit wat harder dan de ander

maar als ze echt niet goed eten ,lusteloos zijn zou ik er zeker even een mestonderzoek van laten doen

baad het niet schaad het niet gaat hier zeker op

succes ermee

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou daar ben ik weer.

ik heb nu nog maar 1 beardie maar hij kwam met 2 broertjes en 1 zusje,dus het zelfde nest.

maar ik had echt in lengte en karakter enz 4 heel verschilldende beardies.

zoals ik al zei,ze zijn allemaal verschillend net als wij,en ik denk tenzij jullie denken dat er een medisch probleem is,je je niet ongerust hoeven te maken.het moet voorjaar gaan worden,en jullie hebben nog kleintjes dus die hebben denk ik geen winterrust gehouden,daar kan het misschien ook wel aan liggen.

anita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hardstikke bedankt voor je reacties! En allemaal zo bezorgd....

Ik denk dat we in ieder geval vrijdagavond in Bussum bij HCH een mestonderzoek gaan doen, vanmiddag lag er een vieze natte stinkende hoop poep in het terra. Ik weet helaas niet van welk baardje.

Wat het drinken betreft: ik zie ze werkelijk nooit drinken, allebei niet. We hebben ze sinds begin september, ze hebben altijd schoon water, ik sproei ze bijna elke dag maar ik heb ze nog nooit zien drinken. Toch wel gek vinden jullie niet? Maar wat doe je eraan? Ik neem ze vaak mee naar de kraan, laat die zachtjes lopen met het bekkie tegen het water maar dat helpt ook niet. Wat ze wel lekker vinden om te drinken is sinaasappelsap dus daar krijgen ze af en toe wat van, maar dat blijft bij een paar druppels. Ze neemt ook af en toe andijvie, als ik het voer.

Ik denk niet dat het kleine baardje een "kluizenaarstype" is en ik weet eigenlijk niet wat een baardje voor verschijnselen heeft als zij gestresst is, behalve dat ze minder gaan eten. Als jullie mij nog andere stressige reactie kunnen vertellen, graag.

Vanmiddag heb ik haar uit het terra gehaald en ze was toen heel levendig en klimmerig.

Ik snap er niks van. :unsure:

 

Andrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi michelle 40,

ontlasting hoort dus niet nat te zijn en te stinken dus zeker even mestonderzoek laten doen

natte stinkende ontlasting past in het plaatje parasieten he

maakt ook niet uit van welke jhet is want als er een iets heeft en ze zitten bij elkaar

is het beter ze allemaal te behandelen

het niet drinken is normaal vaak zie je het ook niet

ze hoeven hun lippen nauwelijks te begwegen om te drinken daarbij halen ze hun vocht ook uit groenten en fruit en dergelijke

een lekker badje vinden ze ook lekker hoor

en daarbij stel dat ze last van hun darmen hebben

waar door ze ook minder gaan eten

helpt dit de darmen te stimuleren

nou succes en zeker even mestonderzoek laten doen

grtjssssssssssssss

 

hoi anita,

wat dat winterrust betreft

ik merk wel dat ook al zijn baardjes er officieel nog te jong voor

dat de baardjes die tussen de zes en de 12 mdn zijn er ook een deel van mee pakken ze zijn wat rustiger en eten wat minder ik hoor dat van meer mensen

ben dus benieuwd wat het voorjaar gaat doen

of als ze de zomer in hun bol hebben

en wat di verschillen in baardjes wij merken dat ook hoor

we hebben hier een zus en broer

uit hetzelfde nest dus

de dame vind een bad heerlijk springt er zo in terwijl dr broer er echt niets aan vind

mannen he ;)

dus dat klopt ja dat ze echt verschillen die ervaring hebben wij ook

dat vind ik dus ook zo leuk aan baardagamen je kunt ze echt leren kennen

en dus van elk baardje leren wat hij/zij lekker vind of juist niet

grtjssssssssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gbf,

 

Ik ga zeker mestonderzoek laten doen.

Bedankt voor al je info.

Als we geweest zijn voor het onderzoek plaats ik natuurlijk nog een verhaaltje over de afloop.

 

Groetjes!!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

Vrijdagavond in Bussum geweest bij HCH, voor een mestonderzoek. Helemaal niets aan de hand met de ontlasting, gelukkig. Maar ons grote probleem van een aantal weken geleden kwam onmiddelijk weer aan de orde. In de winkel was men er ogenblikkelijk van overtuigd dat we toch twee mannen hebben, ipv twee vrouwen. De twijfel van een tijdje terug was niet meer aan de orde. Waarschijnlijk blijft het ene baardje ook achter in de groei doordat de ander zo dominant is. En dan te bedenken dat we in september toch wel voor 99 % de garantie hebben gekregen twee vrouwtjes te kopen. Dat wordt dus weer naar de winkelier gaan en deze keer laten we ons niet meer ompraten. Het kleine mannetje was weken geleden al aan het kopknikken, sinds vrijdag is het grote mannetje ook druk in de weer. Als ik het zo bekijk is het wachten op de eerste knokpartij. Groot probleem, want wat ik al eerder in het forum heb gezet is dat we nog twee terraria hebben met luipaardgekko's en dat ik er echt niet nog een bij wil. ZUCHT. Hoop geld betaald voor de dieren, maar dat is niet het ergste. Ik wil gewoon niet dat er eentje aan onder door gaat. Ze zijn zoooo lief.

 

Andrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

he andrea even flink op je punten gaan staan ze kunnen de pot op je hebt gevraagd en betaald voor vrouwen en wil nu ook vrouwen

mannen zijn lief maar overal te krijgen vrouwen daar in tegen veel moeilijker

en daarbij je hebben nadrukkelijk gevraagd om vrouwen

heb je ze bij hch ook laten kijken???

ik zou gewoon terug gaan

succes grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Michel, ik heb ze inderdaad bij HCH laten kijken en daar waren ze er dus 200 % van overtuigd dat het mannen zijn. Ik heb wel gloeiend de pest in hoor. In de winkel al gezegd dat ik pertinent zeker wil zijn van vrouwen en ook uitgelegd hoe de situatie met die andere terra's zit. We kwamen daar al veel langer, dus je verwacht wel dat je iemand kunt vertrouwen. Waarschijnlijk gaan we morgen heen. We hebben besloten een van de mannen te houden en te kijken of hij bereid is een compromis te sluiten en de andere (kerngezonde) baardagame terug te nemen tegen minimaal de verkoopprijs. Hij raakt hem toch wel weer kwijt, en ik heb op Marktplaats al gezien dat ons dat waarschijnlijk niet gaat lukken. Daarbij wil ik het lieve beest ook niet zomaar aan iemand verkopen, en ik weet dat ze in de winkel wel opletten welke klant wel goed voor zijn dieren zal zorgen en welke niet.

Lekkker klusje he. Die winkelier is nogal een type dat ongeinteresserd naar zijn klanten luistert, dus ik kan me er echt op verheugen maar nu lieg ik. <_<

 

Groetjes, Andrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik wens je dan veel succes vandaag en hoop dat het je gaat lukken er een of twee te ruilen

je wilt nu een man houden bedoel je dan dat je die ene om gaat ruilen voor een vrouw of voor je geld terug???

want als je hem omruilt voor een vrouw krijg je toch weer het huisvestigingsprobleem

ivm te vroege paring,of uberhaud paring

want als je ze laat paren zul je toch ook weer ruiimte nodig hebben

of doen je er een terug brengen en daar je geld voor terug halen???

grtjssssssssssssssssssssssssssssss

angelique

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat een vrouw erbij weer voor problemen zorgt dus dat doe ik niet. Daarom was het al in het begin de bedoeling twee vrouwen te kopen.

Ik ga inderdaad geld terug vragen, ik heb de bon nog dus dat scheelt. Krijgen we ook geen discussies over de verkoopprijs. Eigenlijk moet hij nu meer opleveren, dat vond Angelique ook toen ik een tijdje terug met haar daar over heb gemailt. Maar voor mij is het belangrijker dat hij goed terecht komt, dus ik zal genoegen nemen met de verkoopprijs. Dat wil zeggen als de winkel accoord gaat.

We zullen ons niet zomaar weg laten sturen, tenslotte had ik vrijdagavond in de auto op de terugweg van HCH een huilend kind dat helemaal geen afscheid wil nemen van een van de baardjes :angry: . Ben ik mooi klaar mee, want als het baardje vandaag in de winkel achter blijft is er kans op een klein drama. Tenslotte kan een kind van 7 nog niet beredeneren wat het beste is voor een dier. Afijn, je hoort het nog. Wish me luck. :(

 

Groet, Andrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi we gaan voor je duimen dat het goedkomt

en niet zomar accord gan met het minimale hoor het dier is groter en nu meer waard dan waar je het voor kocht

als jullie het dier bijvoorbeeld gekocht hebben voor ik zeg maar wat E35,-

kunnen ze het in de winkel makkelijk voor E60,- of meer verkopen een winkel krijgt die prijs makkelijker dan iemand op marktplaats

je zou je geld terug kunnen eisen mar vaak doenz e dat niet zo makkelijk

je zou kunnen zeggen de verkooopprijs contact bijvoorbeeld E35,- of als hij voorsteld het doormiddel van tegoedbon voor terrariumspullen wil doen een tegoedbon van E50,- dus met andere woorden komt hij jullie goed tegemoet soepel zijn en anders heb effe flink een poot uitdraaien

dan hadden ze je maar het juiste geslacht moeten verkopen

kun je kiezen tussen die twee???

lijkt me ook een hele moeilijke

beslissing succes

we gaan voor jullie duimen

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Missie geslaagd!!!

Het viel niet mee maar na een beetje aandringen hebben we een van onze baardjes verkocht aan de winkelier voor de prijs die wij betaald hebben. Pijnlijk maar wel nodig vanwege het gedrag tov elkaar.

De keuze hebben we min of meer aan de kids overgelaten, want wij vinden ze allebei even lief.

Het baardje is in de winkel meteen verwend met een lekker bakje krekels, en ik hoop dat hij het nu een tijdje rustig gaat krijgen want dat is wel nodig.

Zaterdag gaan we nog even terug zodat onze jongste zoon kan zien dat het goed gaat.

We gaan hem wel missen hoor, hij hoorde gewoon al bij ons. :(

Bedankt voor alle aanmoediging en steun!!

 

Groetjes, Andrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

he wat rot en toch een opluchting zeg

is natuurlijk moeilijk als je zo,n beslissing moet nemen

zal voor je kids ook een moeilijke keuze zijn geweest

maar helaas als het niet gaat gaat het niet en ook al is het een verstandige beslissing

dat wil niet zeggen dat het geen verdriet met zich mee brengt

ik wens jullie dan ook sterkte om dit effe te verwerken

en toch ook gefeliciteerd met de geslaagde missie viel dan toch nog mee

nou veel plezier met het baardje wat je nu nog hebben verwen hem maar lekker

grtjsssssssss en sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat is toch nog goed afgelopen,hoe leg je aan een kind uit dat dit het beste is,en hoe geef je een diertje op.je weet zelf wat er zou gaan gebeuren,dus moet je er afscheid van nemen,maar het blijft moeilijk.bewijst maar eens weer dat een verkoper verkoopt,al neemt deze verantwoording door het diertje terug te nemen!

veel plezier met het overgebleven dier,daar kunnen jullie nu in alle rust van genieten.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

We hebben onze zoon niet meegenomen naar de winkel, eigenlijk uit voorzorg dat hij er niet bij zou zijn als wij moesten gaan aandringen bij de winkelier om het baardje terug te nemen.

Van verantwoording nemen was bij de winkelier niet veel sprake hoor!!! Hij heeft wel gevoeld dat we niet zomaar genoegen zouden nemen met "nee" en nu zeg ik het nog netjes hahaha.

Een mooie bijkomstigheid was dat Mitchell, onze 7-jarige, niet daadwerkelijk bij het afscheid nemen was. Geen confrontatie dus. Nu kwamen we met maar een baardje thuis en heeft hij het min of meer voor kennisgeving aangenomen.

Ppffff, dat viel weer mee.

Hij heeft al een keer een mannetjesgekko moeten verkopen (die gaan op den duur ook vechten) en toen heeft hij hartverscheurend gehuild. We zagen er nogal tegenop deze keer. Als je het kunt vermijden, dat verdriet, dan doe je dat toch!!!

Bedankt voor je medeleven. :)

 

Groetjes, Andrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Andrea,

 

Al bij al is het dan toch nog meegevallen, het is naar

mijn mening de beste oplossing.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Badankt voor het meeleven, allemaal. Het gaat heel goed met het overgebleven baardje. Hij heet Swampert, da's dus een Pokemon. Het mag duidelijk zijn wie die naam heeft uitgekozen haha. We zijn hem lekker aan het verwennen met eten en knuffels.

 

Groetjes, Andrea :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahah toffe naam

gilliam wist precies welke pokemon je bedoelde en welke evolutie dat is zeg maar

dus kan wel raden wie die naam verzonnen heeft

leuk hoor geniet van jullie swampert

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×