Jump to content
Sign in to follow this  
w.talboom

Bedankt

Recommended Posts

Hoi iedereen, bedankt alvast voor jullie antwoorden, maar ik had nog wel wat nieuwe vragen.

 

Bij aanschaf van een terrarium waar moet ik dan op letten qua verlichting.

 

En als ik een baardagame koopt welke vitaminen en medicijnen moet ik dan aanschaffen, en zoja waar dient dit voor.

 

Alvast bedankt groetjes william

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi william

 

In een terra moet in ieder geval warmte lampen hangen als je een meter bak neemt zou ik 2 lichtpunten doen, en zeker een lichtpunt voor uvb licht, dus in totaal 3 lampen

het uv licht geeft geen warmte, maar maakt het mogelijk om de vitamines en kalk op te kunnen nemen in het lichaam

Je zult in het begin even moeten testen wat de temperaturen doen, bij welke wattage, en natuurlijk zomers hreb je minder watt nodig dan swinters

Ook is het aan te bevelen om een schuilhokje in terra te hebben, dit kan je zo duur maken als je zelf wil.

Bij de kleintjes heb ik gewoon een bloempot door midden geslagen en daar liggen ze onder.

 

Vitamines en kalk kan je via de online shop hier bestellen, ik weet niet of je in nederland of belgie woont?

Je kunt vloeibare vitamines nemen die je door het sproeiwater doet of in het bekje spuit met een spuitje zonder naald of poeder vorm, die kan je over de groentes en voedseldieren doen.

Kalk is ook erg belangrijk, je kan gemalen kalk kant en klaar kopen, of sepia vermalen, maar is ook verkrijgbaar bij de online shop.

 

Nou als je nog meer vragen heb, dan stel je ze maar of iemand heeft nog aanvulling, dan lees je het hier wel

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi William, graag gedaan hoor. Ik ben ook nog niet zo lang bezig met reptielen, en zoals ik je al eerder heb verteld, heb ik hier ontzettend veel geleerd. Ik stel heel wat vragen, dat kan iedereen hier beamen, ik heb nog maar een maand of 4 reptielen, maar weet nu al heel wat meer, dan toen ik ze uitzocht in de reptielenwinkel.

Dus blijf je vragen stellen, en veel plezier met de voorbereidingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi william ;)

 

hier helpen we graag hoor :D

wat je vragen betreft deze heb ik al voor een deel beantwoord in de mail die ik je heb gestuurd

even dit over medicijnen:

deze moet je niet aanschaffen zonder diagnose van een DA

experimenteren met medicijnen is uit den boze

dit brengt veelal meer schade dan goed is

 

grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej naamgenoot nou het lijkt er in elk geval veel op ;):P

 

maar ik ben ook bezig met mijn 1e bak van un meter en wat voor wattage moet er in???

en jullie hadden het over een 3e lamp maar waar dient die dan voor??

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een grote bak heb je twee warmtelampen nodig, anders krijg je de bak niet op temperatuur, en je hebt natuurlijk een uv-lamp nodig, vandaar dus drie fittingen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi iedereen, bedankt alvast voor jullie antwoorden, maar ik had nog wel wat nieuwe vragen.

 

Bij aanschaf van een terrarium waar moet ik dan op letten qua verlichting.

 

En als ik een baardagame koopt welke vitaminen en medicijnen moet ik dan aanschaffen, en zoja waar dient dit voor.

 

Alvast bedankt groetjes william

Kalk is nodig voor de ontwikkeling van de botten. Geef je geen kalk dan kan je diertje rachitis krijgen, en dat kan vari

Share this post


Link to post
Share on other sites
In een grote bak heb je twee warmtelampen nodig, anders krijg je de bak niet op temperatuur, en je hebt natuurlijk een uv-lamp nodig, vandaar dus drie fittingen!

maar un meterbak is tog niet zo groot??

kan me voorstellen bij een terra van 150 ofzo

 

maar tog bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat klopt, 1 warmtelamp zal daar wel voldoende voor zijn, en 1 uv lamp. Dan heb je geen 3 lampen nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat dacht ik dus ook maar ik weet niet wat andere daar van zegguh..??

en hoeveel wat moet ik er voor hebbuh???

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

wiljan

 

het wattage van de lampen is niet te zeggeeeeeeen

dat zal je zelf moeten uitzoeken door verschillende wattages te gebruiken .

ik zelf gebruikte altijd in meter bakken 2 warmte lampen en 1 tl .

zelfs in bakken van 80 heb ik 2 warte lampen en 1 tl .

dat raad ik je ook aan .

 

( of je nou 1 lamp van 60 wat erin hangd of 2 van 25 watt en je baardjes hebben wel 2 warmte punten erbij )

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×