Jump to content
Sign in to follow this  
w.talboom

Reptielen

Recommended Posts

Hoi .

 

Mijn dochter wil graag een reptiel aanschaffen.

 

Nou was mijn vraag zijn baardagamen geschikt voor kinderen

 

Wat ik ermee bedoel is , zijn ze aggressief of kunnen ze tam worden.

 

Graag iemand die mii wat duidelijkheid kan geven.

 

 

Groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

welkom hier op het forum .

 

baardagamen zijn vrij goede reptilen om mee te beginnen .

ze zijn vrij rustig en ook tam / hanteerbaar .

er zijn natuurlijk altijd wel een paar uitzonderingen .

het is maar net hoe het beestje is en hoe je er mee om gaat .

 

het licht er maar helemaal aan hoe oud uw dochter is .

ik ben zelf op men 10e begonnen met reptilen .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ik heb 3 kinderen van 7, 9 en 10 jaar, we hebben een boel beesten, waaronder 3 baardagamen. Onze baardagamen zijn nog vrij jong (5 maanden en 8 maanden)

Het zijn hele lieve rustige beesten, helemaal niet agressief, blijven rustig op je hand zitten, of op je schouder.

 

Ik heb met mijn kinderen duidelijke afspraken gemaakt, als er vriendjes zijn worden de dieren niet eruit gehaald, tenzij ik in de buurt ben. Het is niet de bedoeling dat zo'n baardje van hand tot hand gaat, het is geen knuffeldier, als je hem laat vallen kan ie dood zijn.

 

Sommige kinderen vinden het ook enge beesten, dus niet eruithalen, om gegil en schrikreacties (van kinderen en beestjes) te voorkomen.

 

Ik ben ook degene die eten geeft, of toezicht houdt op het eten geven. Het is heel belangrijk dat er met mate gevoerd wordt, en met regelmaat. Daarnaast moeten vitaminen, mineralen en kalk toegediend worden, en dat is nogal een gedoe voor een kind. Soms geven ze zelf eten, maar dan alleen als ik het vraag.

 

Maar ikzelf vind het een ideaal dier, mooi om naar te kijken, heel erg leuk om te verzorgen, en ook mijn kinderen zijn dol op ze. Dus als je dochter een baardje als huisdier wil, en jijzelf staat er ook achter zou ik het zeker doen, je zal er ontzettend veel plezier aan beleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Welkom op het forum. :rolleyes:

 

Baardagamen zijn een van de tamste hagedissen die er zijn.

 

Wel is het raadzaam om eerst zoveel mogelijk info te verzamelen

over deze dieren.

 

Heb je vragen stel ze gerust op ons forum.

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom op het forum.

Tsja zoals iedereen al zegt, baardagamen zijn lieve rustige dieren, en 1 van de makkelijkste reptielen.

Ze kunnen goed tam worden, alleen kun je er niet mee over straat gaan lopen.

Ondanks dat het 1 van de makkelijkste dieren is om te houden komt er nog wel redelijk wat verzorging bij kijken, en ze eten natuurlijk levend voer zoals krekels sprinkhanen wormen.

Maar zoals marc al zegt, kijk lekker rond op dit forum, dan zie je mooie fotos, veel info en als dat nog niet genoeg is kun je het ook altijd hier vragen

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

welkom op het forum

dat je deze vraag stelt op het forum is al positief

zo zie je dat er interesse is en als het dier er komt zal het zeker geen impulsieve aankoop zijn

het beste is dat heel het gezin achter de aankoop staat

zodat je dochter zich niet alleen voelt voor haar interesse in reptielen

wat je vraag betreft; baardagamen zijn prima beginnersdieren

dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ze zonder enige kennis kunt houden

hiervoor moet je je toch wat informeren

dus eerst informatie zoeken en dan aankopen

zoals eerder gezegd baardagamen zijn zeker geen knuffeldieren maar zijn toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi W. Talboom (wat is trouwens je voornaam, praat wat makkelijker?)

Heb je al besloten wat jullie gaan doen?

Wat hiervoor gezegd werd vind ik een hele goeie, het hele gezin moet erachter staan. Ik hoor heel erg vaak ouders zeggen, ja mijn kind wilde een konijn, en wie zorgt er nu voor....

Ik ben van mening dat een kind best een dier kan verzorgen, ligt er ook aan hoe oud een kind is, maar als ouder heb je altijd de verantwoordelijkheid voor het welzijn van het dier. Dus als een kind een dier wil, moet je dat als ouder net zo graag willen, je kind stimuleren en helpen het dier te verzorgen, maar altijd zelf goed in de gaten houden of het dier niet teveel of te weinig krijgt.

 

Zeker met reptielen let dat best nauw, vind ik. Het voedsel dat ze krijgen is al vrij apart. Weinig andere dieren eten levend voer. De voedseldieren zo "kaal" geven zet geen zoden aan de dijk. Er moeten kalk, mineralen en vitaminen gegeven worden. Juiste verlichting in het terrarium, juiste afmetingen.

 

Nou ja, zoek rustig verder op internet, ik weet niet of je al op de site van JDG hebt gekeken, www.pajorep.net. Een hele goede en overzichtelijke site.

 

Succes met verzamelen van info!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi welkom beetje laat maar ach we hebben vakantie

gewoon rustig voorbereiden

info zoeken enz enz

onze zoon is ook begonnen met een reptiel toen ie een jaar of 9 was en als de ouders zelf een beetje mee sturen moet dat best lukken

groetjes michel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk je dochter een baardje aan wil schaffen..ik zou gewoon doen wat ze hier zegguh... dus info zoeken heb ik ook gedaan heb ik ook al een paar maanden gedaan..mijn baardje is er nog steeds niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×